Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A80 2.0E b4 pätkimisestä ja isv:stä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Testailin tänään aamulla sitä hall-anturia. Kytkin ledin hall-anturin keskimmäisen pinnin ja akun plus-navan väliin, niin että kun auton käynnistää ledi alkaa vilkkua. En tiedä onko normaalia, mutta ledi paloi myös himmeästi auton ollessa sammuksissa. Joka tapauksessa tyhjäkäyntikierroksilla ledin vilkkumisen erotti vielä selvästi, mutta kun kierroksia on 2 tuhatta ja yli näytti ledi palavan yhtäjaksoisesti, tietysti suuresta vilkkumistaajuudesta johtuen.

    Välillä ledi kuitenkin himmeni vaikka kierrokset olivat korkealla, se siis paloi "yhtäjaksoisesti" mutta himmeämmin kuin yleensä. Himmenemistä tapahtui ainoastaan korkeammilla kierroksilla (2-4 tuhatta) ja suunnilleen sekunnin jaksoissa, kuitenkin satunnaisesti.

    Minusta vaikuttaa että tuo himmeneminen ei olisi ihan normaalia, taitaa mennä anturi tänään vaihtoon. Vai onko muita ehdotuksia?

    Comment


      #32
      Puolapaketti vois kanssa aiheuttaa tuommoisia.
      Pyörijän murtunut "kiila" aiheutti joskus golffissa aika outoja oireita mm. tuota rajua kiekkamittarin hyppimistä.

      3A konekko tuossa on?

      Comment


      • #33
        3A kone on kyseessä. Mitenköhän se hall-anturi olisi paras vaihtaa? Meneekö ajotus joka tapauksessa poskelleen, kun sen virranjakajamötikän joutuu vissiin kuitenkin irrottamaan kokonaan? Vois tietysti tussilla koittaa merkitä kohdan, mutta lineekö tarpeeksi tarkka keino..?

        Comment


          #34
          Merkki lyömällä jotain lohkon ja jakajan saumakohtaan. Eka kannattaa kone kuitenkin pyörittää 0-merkkiin tai hallilevy viivaansa kun vielä voi mennä muuten rattaan hammasmäärän verran poskelleen :)

          Comment


          • #35
            Taas ei auta muu, kuin kysyä viisaammilta. Eli miten saan hall-anturin vaihdettua? Purin virranjakajasta kannen, pyörijän ja pyörijän alla olevan muovilevyn pois, mutta siitä eteenpäin en päässytkään, ja nyt loppu milenkiinto tihkusateessa raatamiselle ainakin tältä päivältä.

            Sen muovilevyn jälkeen on sellainen metallinen levy, jonka keskeltä pilkistää se akseli esiin. En vaan keksiny, millä kyseisen metallilevyn sais pois. Sen alla onkin sitten jo se hall-anturi ja levy jossa anturi on kiinni. Koitin kyllä irrottaa koko jakajaakin, ottamalla sen lukitusruuvin auki ja hevosenkengän muotoisen rautaosan talteen, mutta ei jakajakaan tuntunut helposti irtoavan, vaikka pyörikin jo hyvin.

            Osaisko joku auttaa?

            EDIT: tässä on vielä kuva siitä. eli levy jossa lukee 075 on se mikä pitäisi saada irti. Kuvassa näkyvä ruuvi on yksi niistä jolla hall-anturin aluslevy on kiinni.

            Viimeksi muokannut pene; 10.3.2008, 19:54.

            Comment


              #36
              Jakaja käteen ja käyttörattaasta lukitustappi pois.

              Comment


              • #37
                Lähteekö jakaja siis tuosta vaan nyppäsemällä? Sieltä tulee vissiin se käyttöratas mukana, jos sen tosta nyppäsee?

                Comment


                  #38
                  Kiinntyshaarukka siitä juuresta pois ja sitten vaan nostamalla. Ratas tulee mukana.

                  Comment


                  • #39
                    Oma ABK:ni nyki puolilämpimänä joulun tienoilla pahasti varsinkin pintakaasulla. Tyhjäkäynti oli kohdallaan.
                    Kaasin täyteen tankkiin Masinol Kat etanolia 0,5 litraa.
                    Nykimiset loppuivat siihen.

                    Nyt helmikuussa alkoi taas nykiminen samoin oirein.
                    Pari päivää siedin nykimistä ja hulautin taas tankkiin Masinolia.
                    Nyt on auto mennyt nykimättä eteenpäin jo pari viikkoa.

                    Vaste Masinoliin on välitön. Tai sitten on kyse sattumasta.
                    Myös kuski reagoi etanoliin nopesti ja tutinat loppuvat :D

                    Tiedä sitten pitäisikö vielä vaihtaa bensasuodatin.
                    Tulpat, johdot, pyörijä ja jak. kansi on vaihdettu jo heti hankinnan jälkeen marraskuussa.
                    Kaikki mahdolliset liitokset konehuoneessa kävin myös läpi voitelevalla elektrospraylla.

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                      Jakaja käteen ja käyttörattaasta lukitustappi pois.
                      Kuulosti niin kovin helpolta varsinkin tuo "..ja käyttörattaasta lukitustappi pois". Muutama tunti tuli sitä irroteltua, mutta lopulta se lähti ..poraamalla.

                      Ensinnäkin Motonet myi mylle väärän hall-anturin, tosin niitten sivujen mukaan se on juuri se joka tuohon pitäisi mennä. Epäilen että Motonetistä ei siis saa tuohon sitä anturia. Katselin sitten Fustin sivuilta, että käytetyn virranjakajan kaikkineen päivineen sais hintaan 70e kun pelkkä anturi maksoi Motonetissä 40e.

                      Mutta Fusti myy virranjakajaa osanumerolla BOSCH 0237 520 005, autossa oli kiinni BOSH 0237 520 013 ja Boschin sivut sanoo että tuohon autoon kuuluu BOSH 0237 520 032. Ostanko Fustilta vaan tuon vai onko huono idea? Tientenkin sitä voi tutkailla että näyttääkö se samalta.

                      Taytyy vielä Laakkoselta kysyä pelkän anturin hintaa.

                      Comment


                      • #41
                        Fustihan taitaa olla takuupurkamoita, jolla voi palauttaa sopimattoman tuotteen takaisin.

                        Comment


                        • #42
                          No nyt on koko virranjakaja sitten uusi (käytetty), kun ei hall-anturia saanut erikseen edes Laakkoselta. Vika ei kuitenkaan lähtenyt mihinkään. Kierroslukumittarinkin sekoilu jatkuu ja sammu se koeajolenkillä tuonne tienpäällekin, niin että piti taas hinata.

                          Jos moottorin ainoa kierroksia tutkiva komponentti on hall-anturi niin onko enää mitään muuta vaihtoehtoa kun että koko ruiskun ohjausyksikkö on sökö? Tää alkaa käydä pikkuhiljaa kalliiks..

                          Comment


                            #43
                            Mutulla sanoisn että kierroslukutieto mittaristolle tulee puolalta. Oletko sen vaihtanut tai kokeillut toisella puollalla?

                            E:taitaakin rpm tieto tulla eculta.
                            Viimeksi muokannut Sleepy2; 13.3.2008, 21:58.

                            Comment


                              #44
                              Onkohan tuossa vastaava päävirtarele eculle kuin tuoreemmassa ABK sähköruiskussa?

                              Comment


                              • #45
                                Puolaa en ole vaihtanut, mutta sitäkin testailin samalla kun tarkistin puolan vieressä olevan tehonrajoittimen toimintaa, ja se näytti olevan kunnossa (oikeat vastusarvot).

                                Releen pitäisi käsittääkseni olla ratin alla ja merkitty numerolla 30. Itselläni tuollaista relettä ei kuitenkaan ole ratin alla, eikä sulakekotelossakaan. Ratin alla oli ainoastaan releet:

                                310 (ilmeisesti jonkun sortin öljynpainerele)
                                2 x 276 (molemmille penkinlämmitimille oma rele)
                                292 (kummallinen kapistus, releen näköinen mutta poikittain pitkulainen reikä. Joku kertoi sen olevan pelkästään summeri)
                                lisäksi joku "made in Japan" joka johtojen seuraamisen perusteella liittyi varashälyttimeen
                                ja viimeisenä "made in Italy" joka empiiristen kokeiden jälkeen osottautui vilkkujen releeksi.

                                Eli ilmeisesti siinä ei ole sellaista ecun päävirtarelettä, ainakaan merkinnällä 30.

                                Epäselviksi releiksi sulakeboksissa jäi vielä 213, 272 ja 275. Sitä jäin myös miettimään, että eikö pissapojan moottori ole releen takana, kun se tuntui toimivan vaikka otti minkä releen tahansa irti. Oiskohan näistä joku se ecun virtarele? Eikai tuossa enää muualla pitäisi releitä olla?

                                Onko tuossa KE-motronicissa sytytysyksikköä, vai hoitaako ecu senkin hommat?
                                Viimeksi muokannut pene; 15.3.2008, 12:28.

                                Comment

                                Working...
                                X