Heips,
otsikon Audissa ongelmaa. Eli toisinaan alkaa etenkin kiihdytyksessä pätkiä, sellaista sekunnin välein tapahtuvaa (isoa) nykimistä. Usein tässä yhteydessä (ja vain pätkimisen yhteydessä) tyhjäkäynti muuttuu n. 3200rpm:ään, joko pariksi sekunniksi tai sitten pitkäksi aikaa. Samalla ajossa voisi luulla että on cruise päällä tms, jota autossa siis ei ole. Kierrosten pitäminen tasaisina kaasupolkimella on vaikeaa, ajossa tuntuisi että joko auto kiihdyttää tai sitten moottorijarruttaa.
ISV:n olen putsannut ja mielestäni se ei takertele yhtään. Aamulla ajelin töihin ISV:n johto irti, jolloin:
1: normaali tyhjäkäynti tippui 950rpm->800rpm
2: kaasupoljin muuttuu normaaliksi, siis auto ei jatkuvasti kiihdytä tasakaasulla.
3: tuntuu rullaavan paremmin / keveämmin / pidemmälle moottorijarrulla (?)
4: pätki silti mutta tyhjäkäynti pysyi kurissa
Eli tässä taitaa olla nyt kaksi erillistä ongelmaa.
Päästömittaus meni läpi (mitä nyt keitti hallissa kun flekti ei syystä tai toisesta toimi virtojen ollessa päällä), joskin CO-arvo oli korkeahko 0,3 sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla. Mittaus tehtiin ISV:n ollessa käytössä.
Olen koittanut etsiä ilmavuotoja ja putsaillut paikkoja. Tulpat on vaihdettu, pyörijä/jakajan kansi näyttivät hyviltä, tulpanjohtoja en ole vaihtanut.
Edellinen omistaja vaihtoi ilmamäärämittarin purkuosaan (ainoa vikakoodi mitä antaa) ja sanoi että pari kk toimi mutta ongelma palasi. Ilmamäärämittari on putsattu ja sen neulaa on taivuteltu ottamaan kontaktia vähän toisesta kohtaa (jos "rata" olisi kulunut puhki).
Ongelma on varmasti jossain läppäkotelon / isv:n ympärillä sillä usein noita letkuja rassatessa jne auto toimii sen pari päivää ok kunnes aloittaa taas.
Olisiko ajatuksia näihin ongelmiin, itsellä alkaa usko mennä ja varaa ei hirveästi ole alkaa vaihtelemaan osia arpomalla. Saati viedä liikkeeseen.
otsikon Audissa ongelmaa. Eli toisinaan alkaa etenkin kiihdytyksessä pätkiä, sellaista sekunnin välein tapahtuvaa (isoa) nykimistä. Usein tässä yhteydessä (ja vain pätkimisen yhteydessä) tyhjäkäynti muuttuu n. 3200rpm:ään, joko pariksi sekunniksi tai sitten pitkäksi aikaa. Samalla ajossa voisi luulla että on cruise päällä tms, jota autossa siis ei ole. Kierrosten pitäminen tasaisina kaasupolkimella on vaikeaa, ajossa tuntuisi että joko auto kiihdyttää tai sitten moottorijarruttaa.
ISV:n olen putsannut ja mielestäni se ei takertele yhtään. Aamulla ajelin töihin ISV:n johto irti, jolloin:
1: normaali tyhjäkäynti tippui 950rpm->800rpm
2: kaasupoljin muuttuu normaaliksi, siis auto ei jatkuvasti kiihdytä tasakaasulla.
3: tuntuu rullaavan paremmin / keveämmin / pidemmälle moottorijarrulla (?)
4: pätki silti mutta tyhjäkäynti pysyi kurissa
Eli tässä taitaa olla nyt kaksi erillistä ongelmaa.
Päästömittaus meni läpi (mitä nyt keitti hallissa kun flekti ei syystä tai toisesta toimi virtojen ollessa päällä), joskin CO-arvo oli korkeahko 0,3 sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla. Mittaus tehtiin ISV:n ollessa käytössä.
Olen koittanut etsiä ilmavuotoja ja putsaillut paikkoja. Tulpat on vaihdettu, pyörijä/jakajan kansi näyttivät hyviltä, tulpanjohtoja en ole vaihtanut.
Edellinen omistaja vaihtoi ilmamäärämittarin purkuosaan (ainoa vikakoodi mitä antaa) ja sanoi että pari kk toimi mutta ongelma palasi. Ilmamäärämittari on putsattu ja sen neulaa on taivuteltu ottamaan kontaktia vähän toisesta kohtaa (jos "rata" olisi kulunut puhki).
Ongelma on varmasti jossain läppäkotelon / isv:n ympärillä sillä usein noita letkuja rassatessa jne auto toimii sen pari päivää ok kunnes aloittaa taas.
Olisiko ajatuksia näihin ongelmiin, itsellä alkaa usko mennä ja varaa ei hirveästi ole alkaa vaihtelemaan osia arpomalla. Saati viedä liikkeeseen.
Comment