Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Herkku sytytystulpat ja huojuva tyhjäkäynti..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Herkku sytytystulpat ja huojuva tyhjäkäynti..

    Minkälaisia sytytystulppia olette käyttäneet Audeissanne?
    Mä tutkin tänään tota mun uusinta ostostani(-89 lötkö)
    siihen oli juuri edellinen omistaja vaihtanut puolan-johdon-ja sytytstulpat jeee...ja kaikki BILTEMASTA hommattuja herkkuja..puola made in taiwan kromikuorinen, puolan johto siliconi biltema- ja tulpat Equem merkkiset aarteet!
    Eipä ihme että autossa on jotenkin väkinäinen meno tuolla tienpäällä ajaissa(tokihan takkuileva ISV:kin tekee kiusaa)..ihan niinku takkuais kone vastaan kaiken aikaa, täytynee käydä huomenna hakee bosch tai ngk tulpat ja aloittaa siitä.Saamari ku e tänään kerenny varaosaputkaan hakee tulppia...3 kärki Bosch..

    Toi tyhjäkäynti on kyllä erikoinen-ensin tippuu n. 2000rpm ja n. 15sek päästä 950rpm hieman huojuen!
    Kaippa se on kylmäkäynnistys suutin ja isv:n ohjain boxikin sitten vaihdettava??Nimittäin aukoo ISV:n lautasen väliä isommaksi ja pienemmäksi tyhjäkäynnillä.
    Viimeksi muokannut audimän; 16.8.2007, 20:45.

  • #2
    Minä vaihdoin -02 boschin nelikärkiset ja hyvin tuntuu vieläkin toimivan.

    Comment


    • #3
      BRISKIN oon käyttäny..

      Comment


      • #4
        Nelikärkisten vaihtoväli on jotain 50tkm. Tulpanjohdot maksaa alkuperäisenä Boschina jonkin verran, mutta nuo on väärä paikka säästää.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Jari Lukkarinen
          Tulpanjohdot maksaa alkuperäisenä Boschina jonkin verran, mutta nuo on väärä paikka säästää.
          Mistäs Boschilaisia kannattaa lähteä edullisemmin metsästämään? Joskus kysyin paikallisesta, niin maksoivat ihan tolkuttomasti (100e).

          Comment


          • #6
            Alkuperäiset tulpanjohdot on samaa hintaluokkaa. V6 (AAH) koneeseen alkuperäiset maksoi 110,- eli laita ihmeessä kunnolliset. Merteilistä saat ne hieman halvemmalla (www.merteil.fi herttoniemessä).

            Tulpanjohdoissa on karkeasti kaksi hintaluokkaa: noin 50,- ja noin 100,- materiaalista riippuen. Audi on kuulemma ronkeli johdoistaan eli itse en alkanut leikkimään asialla.

            Comment


              #7
              Kysyin ABK:n tulpanjohtoja Joensuun merkkitiskiltä, niin myyjä katsoi koneelta (kuten muuten minäkin), että "joo nää on näköjään kaikki samaa pituutta". Tosi on, että perhealbumi antaa vaan yhden johdon koodin, mutta kyllä ne eri mittaisia on oikeasti. Hain tarvikeliikkeestä.

              Laitoin Berun tulpat sekä vj-kannen ja pyörijän samalla; en tidä johtuiko tästä, mutta matka-ajon keskikulutus putosi yli puoli litraa (Jns-Kajaani-Jns vs. Jns-Taipalsaari-Jns).

              Comment


                #8
                Kannattaa ottaa tos lötkön tapaukses huomioon että jokasen sylinterin johdon vastus pitää olla sen 6k ohmia, oli minkä sylinterin tahansa, samoin puolan johdon.

                Comment


                • #9
                  Joskus kysyin paikallisesta, niin maksoivat ihan tolkuttomasti (100e).
                  Joo, niin tekevät, mutta alapa moisista säästelemään, niin saat vaihdella alituiseen 8)

                  Comment


                  • #10
                    Hassu juttu eli yhteen sattuma-mulla on 3 varaosa moottoria ja niissä kaikissa on nuo Eyqeem sytytys tulpat -ja taatusi en oo yhteenkään ite biltemasta hakenut! Onko kyseiset tulpat ehkä niin halpoja että monet Audi kuskit ostaa niitä saituuksissaan???

                    Comment


                      #11
                      Taitaa noita saada ihan normi tarvikeliikkeistäkin, eikä ole sen huonompia kuin muutkaan.

                      Comment


                      • #12
                        Joo kävin tänään ostaa merteilistä kaikki eli tulpat boschin tulpat, tulpanjohdot, pyörijän ja kannen.
                        Luulin että niillä olisi päässyt eroon kiusaavasta käyntiongelmasta, mutta ei ja maksoivat yli sata euroa ja kaikki heitetty hukkaan.

                        Rakas ajokkini huopaa kylmänä tyhjäkäyntiä ja lämpimällä koneella kierrokset jää napottaa sinne 1500rpm eikä laske millään, mikä v**tu siinä on?
                        Kaikki letkut on käyty läpi suodattimet vaihdettu, isv putsattu mutta ei auta?
                        Viimeksi muokannut Sleepy2; 16.8.2007, 23:09.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Timppake
                          Joo kävin tänään ostaa merteilistä kaikki eli tulpat boschin tulpat, tulpanjohdot, pyörijän ja kannen. luulin että niillä olisi päässyt eroon kiusaavasta käyntiongelmasta mutta ei ja maksoivat yli sata euroa ja kaikki heitetty hukkaan. rakas ajokkini huopaa kylmänä tyhjäkäyntiä ja lämpimällä koneella kierrokset jää napottaa sinne 1500rpm eikä laske millään, mikä v**tu siinä on? kaikki letkut on käyty läpi suodattimet vaihdettu, isv putsattu mutta ei auta?
                          Veikkaisin putsauksesta huolimatta ISV:tä.

                          EDIT:**
                          Viimeksi muokannut audiq; 17.8.2007, 16:02.

                          Comment


                          • #14
                            Kyseessä on mitä todenäköisemmin ISV:n sähkövika-elikkä se laatikko joka on kuskin jalkotilassa on viallinen ja tuo vaiva aiheutunee siitä..sama tauti omassa .89 lötkössäni! Koitan korjata homman viikonloppuna ja raportoin kuinka kävi kun vaihdoin boxin.

                            Comment


                            • #15
                              Tuolla lisää asiasta ISV.

                              Comment


                              • #16
                                Vaihdoin tänään tulpat BOSCH, jotenkin käy erilailla, samaten vaihdoin ISV boxin kuskin jalkotilaan jopa tasaantui tyhjäkäynti!! Mutta edelleen on kone vailla terävintä puhtia-ikäänkuin hieman takkuaisi vastaan kaupunki nopeuksilla-valtamaantiellä menee paremmin mutta ei ole kiihtyvyys vielä alueella...

                                Comment

                                Working...
                                X