putken muovinen kaulus osa murtui.. minkälainen homma vaihtaa ja mistä saan tilattua/ostettua uuden??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 1.8t öljytikun putki
Collapse
X
-
A4 (B7) öljytikun muoviosat murenevat
Onko muilla kokemusta moisesta? Siinä tikun varressa oleva oranssi muovipallukka on murentunut irti. En meinannut saada tikkua vedettyä ulos ja mukana tuli muovinpalanen, loput olivat murentuneet sinne öljypohjaan tms.
Ei varmaan ole hyvä, jos pyörii siellä öljynkierrossa, vai mihinkähän tuo loppu on päätynyt? Uusi tikku itsessäänhän ei maksa juuri mitään, mutta hieman huolestuttaa tuo muoviroska siellä moottorissa.
Comment
-
Öljytikun putkihan menee suoraan öljypohjaan. Isommat kappaleet päätyy joko suoraan sinne pohjaan makaamaan tai voi olla että jumittavat öljypumpun imusihtiin. Ei ne muualle öljykiertoon pääse.
Sitähän voi seuraavalla öljynvaihdolla käyttää öljypohjan auki niin saa kaikki irtopalaset pois ja imusihdin vaihdettua/puhdistettua. Vähän moottorista riippuen se kannattaisi muutenkin tehdä aina joskus.
-
-
Öljytikun putkihan menee suoraan öljypohjaan. Isommat kappaleet päätyy joko suoraan sinne pohjaan makaamaan tai voi olla että jumittavat öljypumpun imusihtiin. Ei ne muualle öljykiertoon pääse.
Sitähän voi seuraavalla öljynvaihdolla käyttää öljypohjan auki niin saa kaikki irtopalaset pois ja imusihdin vaihdettua/puhdistettua. Vähän moottorista riippuen se kannattaisi muutenkin tehdä aina joskus.
Comment
-
Tikun putken kautta ne muovipalaset menee öljypohjaan, eikä öljykiertoon. Imuputkessa on sihti mihin ne jää. Jos asia vie yöunet, Öljypohja pois ja samalla sihdin vaihto. Ja jos kerran lähdet siihen, suosittelen ennen sitä moottorin huhtelu.
Itsellä kävi just noin C5 1.8T AEB:n kanssa, ajoin varmasti yli 100tkm palaset öljypohjassa, en koska ehtinyt edes öljypohja irrottaa kun auto meni paaliin vuosi sitten 21 vuoden omistuksen jälkeen.
- 1 like
Comment
Comment