Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8t öljytikun putki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8t öljytikun putki

    putken muovinen kaulus osa murtui.. minkälainen homma vaihtaa ja mistä saan tilattua/ostettua uuden??

    #2
    Yhtä vaikea homma kun housujen vaihtaminen, vanhat pois ja uudet tilalle. Osaa saa merkkiliikkeestä hyllytavarana ja maksaa muistaakseen vitosen.

    Comment


    • #3
      Jos marmoritiskin hinta hirvittää niin Motonetistäkin saa.

      Comment


      • #4
        joo mul meni se kans rikki aikoinaan.kävin ostamassa noin 1,5e makso. revit vaa pois sen ja painat takas kiinni.

        Comment


          #5
          Pani kans notta naps ku irrottelin imusarjaa. Tietäskö joku muovin osanumeroa ku en ainakaa vag-catistä sitä löytäny?

          Comment


            #6
            Hyllytavaraahan tuo oli. Aika perkeleen tiukka nyt tuo öljytikku tuohon uuteen putkenpäähän mikä ei välttämättä kovin hyvä asia oo. Mut on onpa nyt huohottimen hilut vaihdettu/putsattu.

            Comment


            • #7
              Mulla on tuo putki irronnu ja heiluu sekä vuotaa sieltä juuresta. Täytyy varmaa hakee uusi ja kokeilla pysyykö se kiinni.

              Comment


              • #8
                Mulla vuosi myös se öljytikun putki. 7e oli hintaa putkella.

                Comment


                  #9
                  Mulla näyttäisi olevan märkää siellä öljytikun alaosassa ja juuressa, voiko sieltä mistään päästä öljyä vuotamaan?

                  Comment


                  • #10
                    Mulla meni tuo putki poikki. Yllätys, osa löytyi paikallisesta autotarvikeliikkeestä. Maksoi 4,5 €, Febi tuotemerkillä :)

                    Comment


                    • #11
                      A4 (B7) öljytikun muoviosat murenevat

                      Onko muilla kokemusta moisesta? Siinä tikun varressa oleva oranssi muovipallukka on murentunut irti. En meinannut saada tikkua vedettyä ulos ja mukana tuli muovinpalanen, loput olivat murentuneet sinne öljypohjaan tms.
                      Ei varmaan ole hyvä, jos pyörii siellä öljynkierrossa, vai mihinkähän tuo loppu on päätynyt? Uusi tikku itsessäänhän ei maksa juuri mitään, mutta hieman huolestuttaa tuo muoviroska siellä moottorissa.
                      Viimeksi muokannut Killeri; 10.3.2024, 11:29. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                      Comment


                      • hopsis
                        hopsis commented
                        Editing a comment
                        Öljytikun putkihan menee suoraan öljypohjaan. Isommat kappaleet päätyy joko suoraan sinne pohjaan makaamaan tai voi olla että jumittavat öljypumpun imusihtiin. Ei ne muualle öljykiertoon pääse.

                        Sitähän voi seuraavalla öljynvaihdolla käyttää öljypohjan auki niin saa kaikki irtopalaset pois ja imusihdin vaihdettua/puhdistettua. Vähän moottorista riippuen se kannattaisi muutenkin tehdä aina joskus.

                      #12
                      Öljytikun putkihan menee suoraan öljypohjaan. Isommat kappaleet päätyy joko suoraan sinne pohjaan makaamaan tai voi olla että jumittavat öljypumpun imusihtiin. Ei ne muualle öljykiertoon pääse.

                      Sitähän voi seuraavalla öljynvaihdolla käyttää öljypohjan auki niin saa kaikki irtopalaset pois ja imusihdin vaihdettua/puhdistettua. Vähän moottorista riippuen se kannattaisi muutenkin tehdä aina joskus.

                      Comment


                        #13
                        Tikun putken kautta ne muovipalaset menee öljypohjaan, eikä öljykiertoon. Imuputkessa on sihti mihin ne jää. Jos asia vie yöunet, Öljypohja pois ja samalla sihdin vaihto. Ja jos kerran lähdet siihen, suosittelen ennen sitä moottorin huhtelu.

                        Itsellä kävi just noin C5 1.8T AEB:n kanssa, ajoin varmasti yli 100tkm palaset öljypohjassa, en koska ehtinyt edes öljypohja irrottaa kun auto meni paaliin vuosi sitten 21 vuoden omistuksen jälkeen.

                        Comment


                          #14
                          Tuo avaaminen ja putsaus ei ole ollenkaan huono ajatus. Itsellä 2002 1,8t a4 alkoi vilkutella öljynpaineen merkkivaloa jossain 220 tkm tienoilla. LL öljyillä huollettu. Töhnää pahasti sihdissä

                          Comment

                          Working...
                          X