Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.7BiT öljynlämpötila

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• S4 2.7BiT öljynlämpötila

Mulla on normaalissa kaupunkiajossa öljyn lämpötila 100C. Tuli juuri heitettyä Helsingin reissu ja motarilla lämmöt oli ~110C, tosin matkavauhti oli ~140km/h.

Kuuluuko lämpöjen olla noin korkealla varsinkaan kaupunkialueella? Matka-ajossa lämmöt kyllä laskee 100 pintaan kun vauhti putoaa alle 120km/h mutta ei tarvi paljoa antaa happea kun nousee 105-110C.

Ei mielestäni. Voipi olla toki myös viallinen anturi.

Comment

Mulla kaupungissa öljyt veden kanssa samoissa 90 astetta mutta motarilla öljyt pysyy mun matkavauhdilla 110 tuntumassa, lämpimillä säillä lähellä 120. Talvella ei sit motarilla öljyt nouse.

Aina on noin ollut.

Comment

Minulla taas on "aina" 90 asteessa, paitsi radalla ne nousee ylemmäs riippuen kaahauksen pituudesta. Maksimissaan oli Gotlandringillä jotain 120 astetta.

Comment

Mulla on talvella normaaliajossa 80 ja kesällä lämpimällä säällä 100. Ajo lähinnä 30% kaupunki ja 70% moottoritie

Comment

Kai me eräät sitten ajetaan sen verran kovempaa matkavauhtia, että öljyt lämpenee :)

Comment

Mulla kaupungissa öljyt veden kanssa samoissa 90 astetta mutta motarilla öljyt pysyy mun matkavauhdilla 110 tuntumassa, lämpimillä säillä lähellä 120. Talvella ei sit motarilla öljyt nouse.

Aina on noin ollut.
              Mulla on melkein samanlailla, lämpimällä kelillä 100 tuntumassa. Yleensäkkin pyörii tossa 90 -100 astetta.

E: vaikkei ny ässä ookkaa mut sama pata...
              Viimeksi muokannut KristianM; 1.9.2007, 11:00.

Comment

Mulla on aina lämmöt normiajossa (esim. motarilla 100km 150 mittarissa) tasan se 90 astetta. Harvoin olen yli 90 astetta saanut mittariin.

Comment

Mä oon vissiin sitten liian rauhallinen, kun mulla nousi Alastarolla ekan kerran yli 80 asteeseen öljynlämpötila. Yleensä siinä 70-80 astetta. Tosin mä ajan lähes pelkästään maantietä.

Comment

Onkohan noissa joissain versioissa oikein öljynlauhdutin, kuten Rs mallissa ?

Ei luulisi noin suuria eroja olevan, kun suhteellisen helposti saa öljyn 110 pintaan 140-150 vauhdilla motarilla. 100 alueella tippuu öljynlämpö.

Jostain luin, että ässän öljynkierto tehostuu 120 lämpöjen kohdilla, yrittäen pysyä siinä (eli se köyhän miehen lauhdutin mikä pitäisi olla).

Comment

Ei ole jäähdytintä ässissä.

Taitaa vaan kuskit olla niin kuumakalleja että öljytkin lämpenee samassa suhteessa ;) Tarkemmin kun mietin niin taitaapa minun öljyt olla siinä 80-90 välimaastossa normaalisti. Huomenna voi tarkistaa.

Tietysti aina auki oleva termostaatti pudottaa myös öljynlämpöjä.

Edit: olen katsonut lämmöt päin peetä, eli normilämmöt on jotain 100 astetta lämpimällä kesäkelillä.
                      Viimeksi muokannut okkim; 15.8.2007, 15:54. Perustelu: korjattu potaskaa...

Comment

Noissa ssp s4 dokumenteissa on joku oil cooler nimikkeellä, näyttää öljynsuodattimen kokoiselta ?

Kierrättääkö öljyä eri kautta ?

Voisi olettaa, että öljynlämpö mittaristossa olisi normaali samassa tasossa kuin veden eli puolivälissä. Ainakin ohjeissa jotenkin niin puhutaan. Kuitenkin aika korkealta 120 kuulostaa..

Comment

Niin tarkoitin siis ettei ole mitään muuta kuin se oma pikkuinen vesijäähdytin siinä öljynsuodattimen edessä. Eli on siinä pieni jäähdytin. Risassa on sen lisäksi vielä kennokin syylärin alla. Käsitin tuosta kysymyksestä että meinasit että joissain ässissä olisi lisäksi samanlainen kuin Risassa.

Tässä pari kuvaa jossa se näkyy, eli tuo alumiinin värinen mötikkä.
                          Viimeksi muokannut okkim; 14.8.2007, 21:54.

Comment

Jeps tarkoitin kyllä, että olisiko ollut Rs mallinen kennojäähy jossain mutta ei taida sitten olla :)

Comment

Noniin, nyt on ajettu "testilenkki". Öljynlämmöt oli aamulla vähän alle 100, ja iltapäivällä tasan sata.

Huomasin tässä että onpa tullut katsottua nuo 60 ja 120 väliset pykälät aina vähän väärin, ja sitä myötä myös siis öljynlämmöt. :)

Comment

Omassa kärryssä lämmöt pysyvät aina ~80, nousee ehkä 90 kunnolla kuormitettuna. Joskus olen ihmetellyt onko anturissa vikaa kun ei nouse korkeammalle, aika suuria heittoja vaikka samoja autoja onkin. Viri asteella on varmasti merkitystä lämpötilaan?

Comment

Ei luulisi viriaste normaalissa matka-ajossa vaikuttavan. Jos sulla on vedet 90 niin öljynlämpöanturissa vikaa varmaan.

Comment

Eilen ajelin pari vähän pienempää lenkkiä (15-20min) niin lämmöt oli ~95C mutta ei tarvi kun kerran polkasta niin nousee 100C ja jää siihen. Eli ilmeisesti ihan normaalissa rajoissa ollaan. Katsotaan sitten kun se viritysaste nousee miten käy lämpöjen... ;)

Comment

RiSassa motari ajossa öljynlämpö noin 80 atetta. RedLinen 5W40 Extremet sisällä

Comment

Tässä RiSassa kaupunkiajossa pysyy 90 asteessa, motari ei juurikaan muuta asiaa.

Comment

Joo siitä kennosta on selvästi hyötyä risassa.

Mitenkä kenno taipuisi ässään ?

Comment

Eipä sinne kannata Risan cooleria laittaa. Se maksaa sikana, ja pääsee helpommalla ja halvemmalla kun laittaa aftermarket kennon keulalle.

Laitan jossain vaiheessa siitä kuvia, tarkoitus on nimittäin sellainen asentaa.

Comment

Jeps lähinnä ajattelin jotain risan päivityksestä ylimääräiseksi jäänyttä yms ebay osaa ;)

Mutta suunnittele paketti ja laita kuvia, tuollainen kiinnostaa.

Comment

Tutkin 200:sen mittarien näyttämiä lämpöjä. Liitteessä näkyy mittarilukemat hetken tyhjäkäynnin jälkeen. Tuli melko sumeita kuvia, mutta ö.lämmön ensimmäinen lukema on siis 60.

Motarilla nousee öljyt maks. tuohon 60 jälkeiseen pykälään. Olisko tuo jotain 90? Veden lämmöt motarilla puolestaan lämpömittarin 90:n pykälän ja seuraavan pienemmän pykälän puoliväliin eli olisiko jotain 85?
                                                Attached Files

Comment

Laitan jossain vaiheessa siitä kuvia, tarkoitus on nimittäin sellainen asentaa.
                                                  Mutta suunnittele paketti ja laita kuvia, tuollainen kiinnostaa.
                                                  Juu pistetään heti kimppatilaus pystyyn, Okkim vois tehdä "Bolt-on kitin", kiinnostaisi kovasti. ; )

Comment

Mites Mikko on projektissa edenny, löytyykö kuvia jostain? Onko joku muu laittanu erillistä jäähdytintä biturboon?

Comment

TÄLLÄINEN OLISI asennettuna.

Comment

Joo samaa kamaa koneessa kun janilla ja motarilla nousee sinne öljyt 80 paikkeille vedet 84-88 kaupungissa nousee öljyt 90 vedet 88-96 kesällä sit hieman enemmän.

Comment

Omassa biturbossa, vaikka ei konsonanttia olekkaan, nuo öljyt on aika tasaseen siinä 100 pinnassa, ehkä himpun yli kaupungissa. Talvella siinä 80-90 välillä, riippuu ajosta.

Comment

Jeps Risassa on erillinen jäähy vakiona, siksi lämmöt matalammat. Omassa ässässä motarilla kesällä meni 110-120 välissä ja jos vähänkin antoi kenkää kesäradalla tai jääradalla niin 120 tuli nopeasti tauluun.

Comment

Working...