Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

muutama kysymys quattrosta (1.8t)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • muutama kysymys quattrosta (1.8t)

    Huomasin heti auton hommattua, että kun kikkailee pintakaasun kanssa niin, että välillä päästää kaasun kokonaan pois niin välillä aika suhteellisen voimakkaasti nytkähtää, uskoisin, että liittyy nelivetoon jotenkin, pitiääkö paikkansa? Mitä silloin sitten tapahtuu? Joskus, kun tekee voimakkaan moottorijarrutuksen ja vähän rajummin heittää pienemmällä vaihteelle ja päästää kytkimen säliimättä ylös niin muutaman kerran on oikeen voimakkaasti nykähtänyt. Eli kyseessä siis on a4 1.8t quattro vm-98.

    Sitten vielä, että kuuluuko nelivetoisessa vakio 1.8t tuntua selvästi, kun turbo tulee peliin? Ja kun puhutaan vielä tehoiltaan suhteellisen perus lukemista niin, kuuluisiko kyseisen auton tuntuta selvästi nopealta? Jotenkin on sellainen pieni kutina, että jotain häikkää voisi olla bypass tai se jokin n75 venttiili tai vastaava tai ihan joku ahtovuoto. Muutaman kerran kyllä audi on tuntunut ihan ripeältä mutta kun tuntuu, että ei todellakaan aina ja joskus meno tuntuu vähän vaivalloiselta muutenkin ja sellaiselta jäykältä (vaitaminen ei onnistu pehmeästi ja joutuu normaalia enemmän huudattamaan) Voi tietenkin olla, että kuvittelen omiani mutta melko varma, että jotain voisi parantaa. Vag com kaapeli täytyisi kyllä myös ostaa pian eli en tällä hetkellä voi ainakaan itse katsoa, että onko vikakodeeja.

    #2
    Toi By-pass voisi olla vaihtokunnossa. Kuulostaa ihan ahtimen sakkaamiselta.

    Tai ainakin mokkula käteen ja testaat toimiiko se oikein.

    Comment


    • #3
      itsekin kuvittelisin, että kyseessä voisi olla bypass. Aika jännä juttu vaan, kun entisen omistajan mukaan juuri hiljakkoin vaihdettu kyseinen osa. Eihän se silti sitä tarkoita, että ei voisi rikki olla. On paljon puhuttu tuosta TT bypassista, kannattaako siis ostaa mielummin se?

      Comment


      • #4
        kannattaa tosiaan hommata se by-pass. ite vaihdoin ihan huvikseen ku ei se niin kallis oo. Ja ei toi kulje kyllä mihinkään vakiona että ei sitä turbon mukaan tulemista huomaa niikun elokuvissa. ehkä vähän paremmin alkaa vetää siinä vajaa 3000rpm. Nytkähdyksistä en tiedä sen enempää ku että mulla nytkähtelee samanlailla. Siellä on kardaanille joku kannatin kumi/laakeri systeemi mikä on varmaan vaihtokunnossa jos kovasti paukkuu vaikka liikkeelle lähdössä.

        Comment


        • #5
          tuo "nyppääminen" mitä tarkoitan, ei ole sellaista suoranaisesti rikkinäistä ääntä vaan pikemminkin sellaista, että neliveto alkaa vetää enemmän, kun taas painaa kaasua. Mitä tommonen by pass muuten maksaa? Ja juho p, muuttuiko auton käyttäytyminen, kun vaihdoit sen?

          Comment


          • #6
            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=51322 Tosta by-pass 30e+postikulut. Mul on ahtopainemittari kiinni ja ennen vaihtoa max ahdot oli 0.5 ja nyt on vähintään 0.6, usein 0.7. Luulen että siitä nyppäämisestä ei kannata olla huolissaan.

            Kannattaa asentaa ahtopainemittari, siitä näkee heti jos jotain on vinossa !

            Comment


              #7
              Kannattaa möys harkita alumiinisen by-passin hankintaa. Tahtoo nuo boschilaiset antaa periksi varsinkin lastutetuissa autoissa. Hinnat pyörii siinä 100-200? lukemissa.

              Comment


              • #8
                Rahan tuhlausta ostaa muuta kuin 710N Bosch suht vakio laitteeseen. 1.5bar ahtoja itsellä eikä ole kahteen vuoteen antautunut.

                Comment


                • #9
                  Lainaanpa vähän topikkia, toivottavasti ei haittaa.

                  Ostin vasta tuollaisen Audi A4 TSQ 1.8t -96 menopelin. Ahtopaineet ei nouse millään 0.3 - 0.4 baria ylemmäs. Otin sen n75 venttiilin pois ja ruiskuttelin crctä sinne, sitten vielä paineilmalla puhdistus. Sitten testasin akulla että toimiiko venttiili yleensä ollenkaan, mitään ääntä siitä ei ainakaan kuulunu. Eikö siitä pitäisi jokin naksahdus tms kuulua, kun on tuollainen solenoidi-venttiili?

                  Mittasin yleismittarilla kelan, niin resistanssi oli n.30ohmia, eli kela ehjä?

                  Mistä tietää että bybass-venttiili on hajalla, kun irrotin senki samalla, aivan sama kummasta päästä puhalsi niin
                  ilma kulki läpi.

                  Vikakoodeja ei ole vielä ehtinyt lukemaan kun kissa puri usb-kaapelin paskaksi.
                  Piti sitten laittaa venttiili takaisin kun ei ollu uuttakaan tilalle, puhdistus ei auttanu mitään yhtä laiskasti kulkee.

                  Niin joo tässä on tehdas-asennettu sport alusta, niin mistä löydän oikeat osakoodit tähän alustaan, jos pitää joskus vaikka osia ostella? Etkassa ei kyllä mainittu mitään sportista.
                  Viimeksi muokannut tomi667; 24.8.2007, 15:26.

                  Comment


                  • #10
                    Mistä tietää että bybass-venttiili on hajalla, kun irrotin senki samalla, aivan sama kummasta päästä puhalsi niin
                    ilma kulki läpi.
                    Jos menee ilmaa läpi isoista reijistä puhaltamalla -> rikki.
                    Toinen tapa miten voi olla rikki, on että imusarjaan menevä pikkuletkukaran kammio vuotaa, tämän testaukseen vaaditaan alipainepumppua.

                    Comment


                    • #11
                      By-passin sisällä on mäntä minkä pitäs olla reunoiltaa sen verran tiivis ettei ilma kulje läpi puhaltaessa, vasta sitten ku pienestä letkusta tulee alipainetta männän alle ni sitte mäntä pääsee auki.

                      edit: olinpa hidas :)

                      Comment


                      • #12
                        Eli bypass nyt ainakin aluksi vaihtoon. Mikä osa on muuten tuossa n75 jälkeen oleva purkki siitä lähtee letku ylöspäin, mutta ei kyllä näe yhtään mihin, näyttää metalliselta. Sen näkee vain keulasta kun katsoo jäähdyttimen välistä suoraan alas. Moottori siis AEB
                        Viimeksi muokannut tomi667; 24.8.2007, 17:07.

                        Comment


                        • #13
                          Hmm onko mulla nyt ollu oikea venttiili johon oon puhaltanu. Kyllä se ainakin bypassilta näyttää paitsi tähän ei mene kuin 2 isompaa letkua. Kun monella näyttää olevan semmosia joihin menee 2 isompaa ja päältä lähtee yksi pienempi? Mun bypassissa oli osanumero 034 129 101 A

                          Comment


                            #14
                            Olet puhallellut huohottimen kalvorasiaan ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Heh arvelinki että väärä purkki. Etka sanoo purkin nimeksi "Pressure Regulating Valve"

                              Comment


                              • #16
                                Miten saan testattua sen N75 venttiilin vag-comilla? sieltä output test kohdastako? pitääkö ottaa erikseen yhteys siihen palikkaan, mikä numero tuo venttiili on. Millä jännitteellä ecu ohjaa tuota venttiiliä? Luulis kuitenkin että 12v jotain tapahtuvan, kun porakoneen akulla sitä testasin mutta mitään ääntä siitä ei kuulunut, virtaa siitä akusta kyllä saa kun on sillä isompiakin soldenoideja testattu, että virran puutteesta ei pitäisi johtua.
                                Viimeksi muokannut tomi667; 24.8.2007, 20:49.

                                Comment


                                  #17
                                  Mene VAG-COMista engine kohtaan ja valitse sieltä output test. Se kelaa kaikki mahdolliset läpi next-napilla. Siellä jossain on myös N75.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Minkä verran muuten 1.8t aeb muuten ahtaa vakiona?

                                    Comment


                                    • #19
                                      n.0.6bar

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mulla ahtaa nyt ihan hitusen yli 0.4 eli ahtovuotoa etsimään.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kuinka selvästi se N75 venttiilin pitäs naksahtaa? Muista output testeistä kuulu selvä naksahdus mutta tuosa N75 ei mielestäni kuulunut mitään. Ei kyllä vikakoodejakaan löydy autosta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Kyllä sen kuulee selvästi. Varsinkin jos menet konehuoneen puolelle kuuntelemaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eli vika on varmaan sitten tuossa venttiilissä kun ahdot ei nouse kuin 0.3 - 0.4bar. Ihmettelen vaan kun ei mitään vikakoodia pistä päälle..?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt kulkee. Vaihdoin Bypassin ja N75 venttiilin. Kummatki oli rikki.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  nykäsy.

                                                  Mua on kans kovasti häirinny tuo nykäsy/rytkähdys, Mistä yllä puhutaan. Onko kukaan paneutun ongelmaan/ominaisuuteen? Mua se ainakin häiritsee. Niin mistä tietää varmuudella onko autossa tehtaan sport alusta ja mitä se katta?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Omasta autosta suurin nyppiminen katosi viallisen puolan vaihdon myötä. Vikakoodia tuosta ei tullut ennen kuin moottoria kuormitettiin oikein olan takaa. Viime aikoina pientä nyhtämistä on taas ollut havaittavissa, olisiko sitten loputkin puolat antautumassa..

                                                    Ja kaikki puolat oli vaihdettu jo kertaalleen 3 vuotta sitten..

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      1.8t Aeb jokin jää suhisemaan sammutuksen jälkeen hetkeksi ei saa paikalistettua kun suhisee niin vähän aikaa.

                                                      Suhina tulee putsarin puolelta,
                                                      ei alipainevuotoa paine testillä.

                                                      Olisko Bypass joka päästää paineet pois kun sammuttaa ?.

                                                      Kulkee hyvin ja ahtaa mutta pientä nykimistä / viivettä havaittaessa nopeassa kiihdytyksessä, ollut ennen lastua ja huoltoa kin.
                                                      Juuri huolettu 180tkm huolto eli orkkis tulpat ym, pistin myös tankiin crc suuttimien puhdistus ainetta ei vaikutusta.
                                                      Ei vikakoodeja.

                                                      Eihän se suhina haittaa eikä se pieni nykiminen tai viive mutta en ole muissa sitä huomannut tai en muista, pojan 1.8t Apu mottorissa ei ole eikä aikaisemmissa Aeb koneissa mitä meillä on ollut.



                                                      Bypassin vaihdan joka tapauksessa mallia tt.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ilmastointi tasailee paineita?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Toverin TT:stä kuuluu sammutuksen jälkeen hetken aikaa imuääni kun turbo pyörii. Kuuluu siis suoraan filtteristä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Ilmastointia ehdottaisin minäkin. Jokainen ilmastoitu auto suhisee hetken sammutuksen jälkeen jos ilmastointi on ollut päällä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X