Alkuperäinen kirjoittaja Toni
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.7 Bt - aikapommi lompakolle?
Collapse
X
-
Lyö toni pitkän ruuvarin käsisija korvan päähän ja toinen pää koneeseen ja kuuntele mistä kohtaa kolisee jos siis uskallat käyttää. Vesipumppu kolisee siinä edessä keskellä eikä siihen saa sitä ruuvaria kiinni, mutta siinä lähellä oikealla ylhäällä on myös kuskin puolen nokkaketjun kiristäjä ja itse ketju. Myös ohjaustehostin on siinä edessä keskellä ylhäällä. Pelkurin puolen nokkaketju/kiristäjä on takana vasemmalla edestä katottuna. vag-com paljastaa tuon ketjuongelman engine block 93. jos CF enempi kuin 6 on yli specksien. Tuo olis hyvä saada lähelle nollaa.
Comment
-
Jep, kiitos poijjaat tiedoista.
En ole autolla ajanut tuon äänen ilmitulon jälkeen kuin 200m tieltä kotipihaan, enkä muuten ajakaan.
Pitää iltasella kuulostella, mihin tuo ääni paikallistuu ja lyödä samalla vagcomi kiinni, jos sieltä jotain koodeja selviäisi.
Vähän kyllä meinaa harmittaa jos/kun tuolta on jotain isompaa hajonnut/hajoamassa.
Maanantaina tosiaan on se aika merkkihuoltoon. Saavat siellä sitten tutkia tarkemmin.
Auton ostin merkkiliikkeestä pari kuukautta sitten, eli sen suhteen pitäisi vielä olla ns. takuukin voimassa, ja kilometritkin paikkansa pitäviä, kyseessä kun on ns. suomiauto.
Comment
-
Toi nokkien välisen ketjun kiristimen rikkoutuminen tuntuu olevan aika yleistä näissä Audeissa.
Mulla oli matkustaja puolen kiristimen alempi puoli hajalla ja ketju oli syönyt kunnon reiän venttiilikoppaan, kun kiristimen yläpuoli oli painanut ketjun kiinni koppaan. Mitään raksutuksia ei kuulunut, ainostaan öljyvuoto paljasti. Toi kiristin on aika kallis tuolta audiliikkeestä ostettuna, noin 560? ja jos/kun ratas/rattaat on hajalla niin uudet nokat maksaa yht suunnilleen saman verran.
Enemmän tietävät ehkä osaavat sanoa, meneekö toi matkustajan puolen kiristin nimenomaan hajalle vaiko onko molemmilla puolilla samaa vikaa?
Comment
-
Vika löytyi. Ohjaustehostimessa vikaa. Säiliössä vihreät nesteet, kun pitäisi olla punaiset ja sitä rataa.
Uusi tehostajanpumppu 310e + työt 150e.
Tosi mukava ylläri, merkkiliikkeestä ostettu huollettu, kunnossa oleva auto, jossa sitten tällainen vika.
No, yllätys ei liene se, että liike ei halua tuota korjausta maksaa kokonaan, eli puolet pitäisi heidän mielestään maksaa omasta pussista, mihin en kyllä suostu.
Pitää huomenna yrittää kuluttajaneuvojaa kiinni, kun ei tänään enään ollut saatavilla.
Hyvä puolihan tässä on se, että ei "isompaa" remonttia tullut.Viimeksi muokannut quattro; 24.9.2007, 15:01.
Comment
-
Päivitetäänpäs tätäkin.
Eli sain auton huollosta. Lasku oli kaikkine pikkunippeleineen 660.54e.
20km ajoin iltasella, ja sama ääni kuului taas konehuoneesta. Äsken käytin auton samaisessa huollossa, jossa todettiin, että nesteet vaahtoavat säiliössä taas. Auto ylös, ja kas, hammastanko vuotaa molemminpuolin.....
Eli ne olisi sitten seuraavana vaihtovuorossa. Ja maksaa hunajaa!!!
Hieman kyllä ihmetyttää, suomiauto, ajettu 158tkm ja tällaista vikaa. Voiko olla mahdollista?
Ja muuten, se neste on vihreää. Sain aiemmin väärää infoa korjaamon esimieheltä.
Comment
-
Niinpä!
Varmaan erittäin edullinen remontti.
Osan hintaa en vielä tiedä. Enkä edes sitä, kuka sen loppupeleissä maksaa. Tuumasivat korjaamolta, että kysyvät vähän maahantuojankin kantaa asiaan, kun kuitenkin suht. vähän ajettu pirssi ja erikoinen vika.
Herää vain kysymys, olikohan siinä tehostajanpumpussa alunperinkään mitään vikaa, vaan vika olisikin ollut koko ajan tuossa hammastangossa, ja huolto on turhaan vaihtanut sen pumpun?
Ja miten tuo ylipäätänsä on voinut rikkoontua tuo tanko?
Comment
-
Itellä just auto tossa korjaamolla jakopäänremontissa ja samalla huomattiin että kuskin puolimmaisen nokkaketjun kiristin jumissa. :(
Audiliikkeestä osa tingattuna 500e
Mistä olette tuon osan yleensä ostaneet?
Huomenna selviää mitä maksaisi ruotsista ostettuna.
Auto: Audi A6 2.7BiT avant quattro 2000
Comment
-
Olisiko jollain vinkkiä minne kannattaisi viedä biT Espoossa "äänianalyysiin", sillä olen kuulevani konehuoneesta ylimääräistä "ihan_kuin_laakeri_olisi_menossa"- tyyppistä ääntä/kahnausta. Auto on minulle uusi tuttavuus, joten en tiedä onko "ominaisuus", mutta varmennus viisaammalta lienee paikallaan.
Juuri tehty 120tkm huolto (jakohihna +muut releet), joten hieman tilanne huolestuttaa... Tätä lukiessani mieleen tulee viskon laakerit, ohjaustehostin tai nokkaketjun kiristin. Juuri tuo viimeisin saa pientä hikeä puskemaan otsalle.
Myös vinkkejä hyviksi (hinta/laatu/ammattitaito) osottautuneista huoltopaikoista Espoossa (tai ympäristössä) otetaan kiitollisuudella vastaan. Tai jos jostain löytyy tälle jo oma keskustelu niin info linkistä olisi paikallaan..
Kiitoksia jo etukäteen.
Comment
-
No niin -vika taisi selvitä. Laturi.
Vikaa selvitettiin viikon verran (vielä olalle kiitos VAG COM-analyysistä ja "opetuksesta" biturbon syövereihin -thanks!) useaan otteeseen eri henkilöiden kokemuksia hyödyntäen, mutta vikaa ei saatu paikallistettua. Vika tulikin esille ajossa (sopivasti juuri moottoritiellä tietenkin -> hetkenpäästä ajeltiin koetaulu joulukuusena, kun jänniteet tippuivat ;-).
Toivottavasti tämä oli "rallatuksen" syy tai sitten vain tämäkin sanoi sopimuksen irti..
Onko laturi enää korjattavissa vai meneekö suoraan vaihtoon?
Comment
-
Kyllä laturiakin voi korjata riippuen viasta, mutta jos itsellä ei ole mahdollisuutta sitä tehdä, niin uuden ostaminen taitaa olla niin paljon helpompaa, ettei korjauttamisesta kannata maksaa.
Itse tein yhdelle laturille täysrempan. Uudet laakerit, jännitteensäädin sekä liukurenkaiden sorvaus.
Comment
-
Hmph. Itse olen kans samaisessa tilanteessa. Harkitsemassa 2.7bit A6 ostoa.
Tilanne seuraavanlainen: Sisko ja sen mies saivat lähdön takaisin jenkkeihin, mistä auto on myös tuotu 3 vuotta sitten. 2003 A6 olisi kyseessä, auto on täysin vakiokuntoinen. ~100tkm ajettu ja jenkkien varusteilla varusteltu ja joku bosen jykevämpi autoteatteri sisällä. ~23-25t? meinaa ottaa autosta rahhaa.
Elikkäpä muutama kysymys..
Olen ajanut yksilöllä aikaisemmin ja haistanut silloin tällöin hienoisen öljynhajun, esimerkiksi kun pysähtyy pitemmäksi aikaa, viimeksi kun tulin motarilta rampille, johon juuri vaihtui punaiset valot. En ole eläissäni omistanut turbollista autoa, joten liittyykö turboihin tai niiden ominaisuuksiin vai onko vika?
Mitään ujelluksia/rahinoita/röpötystä/jurraamista en ole huomannut vaikka yrittänyt kuunnella tarkkaan.
Mittarissa palaa "check engine" valo, jääkö aina palamaan kun tietokone rekisteröi jonkin vian ja saako sitä sammutettua vaikka vag-comin kautta?
Pystyykö ajotietokoneen kielen muuttamaan suomenkielelle? Se näyttää kellon muistaakseni 12-tuntisena ja päivämäärän kk/pp/vvvv. Myös ajetut lukemat ovat maileina.
Kulutuslukemia olen selaillut, eivät vaikuta järkyttäviltä jos maantiekulutus on 8-11litraa ja kaupunkiajo ~15 litraa. Ei tule paljoa kaupungissa ajeltua. Asun Oulun keskustassa, joten ~2-3km ruuhka-ajoa riippuen mihin vuoroon menen, loput motaria.
Comment
-
Jää vikavalo palamaan jos on joku vika ollut.vikakoodit saa nollattua vag comilla ja kannattaa ennen ostoa lukasta ne koodit, ettei tule yllätyksiä. Noin vähän ajetussa tuskin se kiristimen tiiviste vuotaa, oma veikkaus kohdistuu juurikin noihin venttiilikoppien tiivisteisiin.
Jos tuollaista olet ostamassa, on ystäväsi takuuvarmasti 100tkm ajettu ja hyvin varusteltu yksilö markkinoiden parhaimmistoa.
Comment
-
noniin passatista kun pääsen tässä eroon niin olis tarkotus lähteä hakemaan a6 2.7t saksanmaalta. Itteä nyt tässä alko huolestuttaa että onko auto nyt ihan susi näiden ylempien juttujen perusteella? mitä kaikkea minun tulisi ottaa huomioon kun lähden autoa katsomaan? tiettyjä kohtia`?
minkälaiset tyyppiviat on kyseisessä autossa ollut?
Comment
Comment