Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Oikein hyvä kysymys. =) Auto muuttui ääneltään ja liikkeeltään kylmäksi dieseliksi. Itseäni fiksummat ja filmaattisemmat sen noin sitten diagnosoivat ja VAG-COM vahvisti nokan menneen pieleen.
Olet jälleen kerran oikeassa. Liian nopeat sormet minulla. Tai ainakin nopeammat kuin sisälukutaitoni. Siis todellakin nokkaketjun, eikä nokkahihnan. My bad.
Tuli nyt sitten tehtyä kaupat tuosta ensimmäisessä viestissä olleesta autosta. Vanhan annoin vaihdossa. Toivottavasti en joudu katumaan.
Kone on lastutettu (n.290hv) joten kulkupuoli tuntui olevan kunnossa. :) Ei sillä että olisin vakiota enempää tehoa kaivannutkaan, mutta ei voi valittaa. :) Toivottavasti tiptronic kestää...
Se turbojen kesto on kyllä vissin vähän tuurikauppaakin...Mulla on 208tkm mittarissa (tuotu aikanaan saapasmaasta) ja lastu löytyy. lisäksi ilmasuodatinta vaihtaessa löysin öljyttäväksi tarkoitetun ilmansuodattimen ilman öljyä... tiedä nyt sitten kauanko se siellä on lojunut. ihan normaaleilta ne vielä kuulostaa.
Tuossa aiemmin puhuttiin ahtimien rikkoitumisesta/huoltamisesta ym. vioista. Milloin ahdin on vielä korjauskelpoinen ja milloin siitä tulee raaka-ainetta rekisterikilville? Lähinnä tuo sirinän vakavuus kiinnostaa, onko siinä vaiheessa vielä toivoa huoltaa ahdin kuntoon.
mielestäni kun sirinää kuuluu niin silloin sivet ottavat jo kontaktia pesän kanssa = rikki. Ei huoltoa. Se kuinka ajoissa sen vie sirinän jälkeen huoltoon voi olla merkityksellinen.
Riippuu vähän miten paljon ja mitkä siivet siellä hankaa. Kompurasiiven voi vaihtaa helposti, turbiinista en tiedä että tuleeko sen kanssa koko keskiosa mukana vai ei.
Kyselin joku aika sitten LMS:ltä turboremontin hintaa b5 S4:ään. Sanoivat että 3000?-3500? kokonaisuudessaan. Miltä tuo hinta kuulostaa muiden mielestä? Pelkät k03 turbot maksavat jo melkein tonnin kappale eli työlle tulee ton mukaan reilu 1500? hintaa.
Vaikken rikas olekkaa, niin tuo noin 1500? turbojenvaihtotyöstä valtuutetulla audikorjaajalla kuulostaa jopa halvalta. Tuo hinta on kylläkin vaihto-osa-turboille (k03) eikä täysin uusille. Vaihto-osa turbo maksaa kai noin 800-900? ja uuden ovh on luokkaa 1000?-1200? ja siitä tinkaamalla vähän vähemmän.
Tosin nämä töiden hinnat monesti kaksinkertaistuvat siitä mitä ennen remonttia on arvioitu...
ei tarvi edes säätää. monet jenkit ajaa perus lastulla ja vähän säätää lemmiwinksillä perus bensakarttaa. jos ahdot nousee yli 1.54bar niin pitää laittaa paineventtiili N75:sen rinnalle tai huijata MAPia TCD:llä (zener).
Suuttimet ja MAF vaan isommiksi samassa suhteessa niin kuulemma toimii lähes täydellisesti.
Lompakon puolesta varmaan kannattaa laittaa k03set. Itellä hajos toinen turbo ja laitoin uudet k04set 2800? suuttimet 460? rs4 kytkimen 650? rs4 vauhtipyörän 200? samcon letkut 600? säätöön, penkitykseen ja muuhun pikku sälään 1200? ja ainakin vielä tonnilla jotain mitä en tähän hätään muista.. Mutta on se sen arvoista ;)
Toi ei ilmeisesti toimi ainakaan vanhemmissa autoissa?
paineventtiili N75:sen rinnalle tai huijata MAPia TCD:llä (zener).
Kuulemma jos säätää paineita ohi ecun, niin huijaus on ilmeisesti välttämätön?
MAF
Kuulemma jos laittaa rs4 maffin(maf anturin), niin vaikka signaalin taso on alhaisempi on myös signaalin muoto erilainen ja mennee turhan laihalle isommilla virtauksilla?
Myös jotkut (joku?) on ilmeisesti myös muuttaneet maf signaalia esim. apexi afc:llä joka antaa jo jonkun verran mahdollisuuksia vaikuttaa seokseen ja korvaa hieman lemmiwinksiä??
Kuulemma sytyn ennakko voi muuttua suuntaan jos toiseenkin käpistellessä maf signaalia?
Eilen olin kauppaan lähdössä, ja pääsin 100m pihasta, niin rupesi kuulumaan konehuoneen puolelta ylimääräistä ääntä, joka voimistui kierrosten myötä.
Äkkiseltään katsoin remmin kuntoa, ja mielestäni siihen oli ilmestynyt keskelle halkaisijaltaan n. 2mm leveä jälki koko matkalle. En tiedä sitten kanittaako joku ja tekee tuon jäljen vai missä on vika.
Jakopäähuollon jälkeen ajettu n. 60tkm. Autolla mittarissa 158tkm.
Ok. Eli katoin sitä moniurahihnaa, eli siinä ei sitten ole vikaa. Vesipumppu on kyllä yksi mikä tuli mieleen..... jos sitä ei olekaan vaihdettu remminvaihdon yhteydessä.....
Jännä sinänsä, että mitään ei auto "varoitellut" ennakkoon, vaan yxkax yllättäen alkoi tuo epämääräinen rahina/rutina/rallatus kuulumaan.
onhan ohjaustehostimen säiliö merkkien välissä. Toi vesipumppu olis jo niin paha että ois parempi lopettaa koneen käyttäminen tykkänään kansirempan pelossa.
Comment