Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 Bt - aikapommi lompakolle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Lauri; minähän varoittelin tuosta..... ;) (sori, oli pakko).

    Mitäs sieltä koneesta hajosi?

    Comment


    • #32
      Haha, osui ja upposi. =)

      Nopean on-site -diagnoosin mukaan nokkahihnan kiristin. Ja apparin puolen nokka pieleen. Tarkempaa tietoa loppuviikosta...

      Comment


        #33
        Mites tuollainen kiristin tapaa rikkoontua?

        Comment


        • #34
          Oikein hyvä kysymys. =) Auto muuttui ääneltään ja liikkeeltään kylmäksi dieseliksi. Itseäni fiksummat ja filmaattisemmat sen noin sitten diagnosoivat ja VAG-COM vahvisti nokan menneen pieleen.

          Comment


            #35
            Niin diagnoosi oli nokkaketjun kiristin, ei hihnan :) Se kiristin menee jumiin ja ei enää toimi niinkuin pitää.

            Comment


              #36
              Tekeekö hammastus hihnasta ketjun vai tarkoittaneeko tuo nokkien välistä ketjua?

              Voiko sitä jumiutunutta kiristintä elvyttää esim voitelemalla.

              Comment


                #37
                Tarkoittaa nokkien välistä ketjua.

                En tiedä voiko elvyttää, veikkaisin että luultavasti jumittaa myöhemmin uudestaan.

                Comment


                • #38
                  Olet jälleen kerran oikeassa. Liian nopeat sormet minulla. Tai ainakin nopeammat kuin sisälukutaitoni. Siis todellakin nokkaketjun, eikä nokkahihnan. My bad.

                  Comment


                  • #39
                    Tuli nyt sitten tehtyä kaupat tuosta ensimmäisessä viestissä olleesta autosta. Vanhan annoin vaihdossa. Toivottavasti en joudu katumaan.

                    Kone on lastutettu (n.290hv) joten kulkupuoli tuntui olevan kunnossa. :) Ei sillä että olisin vakiota enempää tehoa kaivannutkaan, mutta ei voi valittaa. :) Toivottavasti tiptronic kestää...

                    Comment


                      #40
                      Onnellisia kilometrejä.
                      Johonkin ratapäiville testaamaan kestoa...

                      Comment


                      • #41
                        Se turbojen kesto on kyllä vissin vähän tuurikauppaakin...Mulla on 208tkm mittarissa (tuotu aikanaan saapasmaasta) ja lastu löytyy. lisäksi ilmasuodatinta vaihtaessa löysin öljyttäväksi tarkoitetun ilmansuodattimen ilman öljyä... tiedä nyt sitten kauanko se siellä on lojunut. ihan normaaleilta ne vielä kuulostaa.

                        Comment


                          #42
                          Tuossa aiemmin puhuttiin ahtimien rikkoitumisesta/huoltamisesta ym. vioista. Milloin ahdin on vielä korjauskelpoinen ja milloin siitä tulee raaka-ainetta rekisterikilville? Lähinnä tuo sirinän vakavuus kiinnostaa, onko siinä vaiheessa vielä toivoa huoltaa ahdin kuntoon.

                          Comment


                            #43
                            mielestäni kun sirinää kuuluu niin silloin sivet ottavat jo kontaktia pesän kanssa = rikki. Ei huoltoa. Se kuinka ajoissa sen vie sirinän jälkeen huoltoon voi olla merkityksellinen.

                            Comment


                              #44
                              Riippuu vähän miten paljon ja mitkä siivet siellä hankaa. Kompurasiiven voi vaihtaa helposti, turbiinista en tiedä että tuleeko sen kanssa koko keskiosa mukana vai ei.

                              Comment


                              • #45
                                Kyselin joku aika sitten LMS:ltä turboremontin hintaa b5 S4:ään. Sanoivat että 3000?-3500? kokonaisuudessaan. Miltä tuo hinta kuulostaa muiden mielestä? Pelkät k03 turbot maksavat jo melkein tonnin kappale eli työlle tulee ton mukaan reilu 1500? hintaa.

                                Comment


                                  #46
                                  No kyllähän se vähän kalliilta kuulostaa. Mutta köyhälle kaikki on kallista, siksi teenkin remontit itse. ;)

                                  Comment


                                  • #47
                                    Vaikken rikas olekkaa, niin tuo noin 1500? turbojenvaihtotyöstä valtuutetulla audikorjaajalla kuulostaa jopa halvalta. Tuo hinta on kylläkin vaihto-osa-turboille (k03) eikä täysin uusille. Vaihto-osa turbo maksaa kai noin 800-900? ja uuden ovh on luokkaa 1000?-1200? ja siitä tinkaamalla vähän vähemmän.

                                    Tosin nämä töiden hinnat monesti kaksinkertaistuvat siitä mitä ennen remonttia on arvioitu...

                                    Comment


                                      #48
                                      Eikö sinne samalla vaivalla vois laittaa k04?

                                      Comment


                                        #49
                                        samalla vaivalla varmaan mut silti pitäs olla vielä rahaa säätämiseen.

                                        Comment


                                          #50
                                          ei tarvi edes säätää. monet jenkit ajaa perus lastulla ja vähän säätää lemmiwinksillä perus bensakarttaa. jos ahdot nousee yli 1.54bar niin pitää laittaa paineventtiili N75:sen rinnalle tai huijata MAPia TCD:llä (zener).

                                          Suuttimet ja MAF vaan isommiksi samassa suhteessa niin kuulemma toimii lähes täydellisesti.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Lompakon puolesta varmaan kannattaa laittaa k03set. Itellä hajos toinen turbo ja laitoin uudet k04set 2800? suuttimet 460? rs4 kytkimen 650? rs4 vauhtipyörän 200? samcon letkut 600? säätöön, penkitykseen ja muuhun pikku sälään 1200? ja ainakin vielä tonnilla jotain mitä en tähän hätään muista.. Mutta on se sen arvoista ;)

                                            Comment


                                              #52
                                              lemmiwinksillä
                                              Toi ei ilmeisesti toimi ainakaan vanhemmissa autoissa?

                                              paineventtiili N75:sen rinnalle tai huijata MAPia TCD:llä (zener).
                                              Kuulemma jos säätää paineita ohi ecun, niin huijaus on ilmeisesti välttämätön?

                                              MAF
                                              Kuulemma jos laittaa rs4 maffin(maf anturin), niin vaikka signaalin taso on alhaisempi on myös signaalin muoto erilainen ja mennee turhan laihalle isommilla virtauksilla?

                                              Myös jotkut (joku?) on ilmeisesti myös muuttaneet maf signaalia esim. apexi afc:llä joka antaa jo jonkun verran mahdollisuuksia vaikuttaa seokseen ja korvaa hieman lemmiwinksiä??

                                              Kuulemma sytyn ennakko voi muuttua suuntaan jos toiseenkin käpistellessä maf signaalia?

                                              Ei herneitä tuosta "kuulemma" toistelusta.

                                              Comment


                                                #53
                                                audiworldistä kun etsii niin löytää kaikkea ihmeellistä tietoa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Aikapommi lompakolle, niinpä.

                                                  Eilen olin kauppaan lähdössä, ja pääsin 100m pihasta, niin rupesi kuulumaan konehuoneen puolelta ylimääräistä ääntä, joka voimistui kierrosten myötä.

                                                  Äkkiseltään katsoin remmin kuntoa, ja mielestäni siihen oli ilmestynyt keskelle halkaisijaltaan n. 2mm leveä jälki koko matkalle. En tiedä sitten kanittaako joku ja tekee tuon jäljen vai missä on vika.

                                                  Jakopäähuollon jälkeen ajettu n. 60tkm. Autolla mittarissa 158tkm.

                                                  Maanantaina pitäisi auto saattaa huoltoon.

                                                  Ahdistaa.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Katsoitko nokkahihnaa vai moniurahihnaa? Siihen moniurahihnaan tulee aina se jälki, johtuen kiristimen rakenteesta.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Ok. Eli katoin sitä moniurahihnaa, eli siinä ei sitten ole vikaa. Vesipumppu on kyllä yksi mikä tuli mieleen..... jos sitä ei olekaan vaihdettu remminvaihdon yhteydessä.....

                                                      Jännä sinänsä, että mitään ei auto "varoitellut" ennakkoon, vaan yxkax yllättäen alkoi tuo epämääräinen rahina/rutina/rallatus kuulumaan.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        onhan ohjaustehostimen säiliö merkkien välissä. Toi vesipumppu olis jo niin paha että ois parempi lopettaa koneen käyttäminen tykkänään kansirempan pelossa.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Vika voi hyvinkin olla vesipumpussa, sitä kun ei vaihdeta automaattisesti. Jos halutaan päästä halvemmalla, sehän sieltä säästetään.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            tais olla pumppu vaihto-osana 60eur. itse olen jo vaihtanut kahdesti remmin ja muiden osien kanssa.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Itse ihan hinaisin auton huoltoon ellen vikaa saisi varmuudella paikallistettua, ettei tapahtuisi mitään korvaamatonta... ellei sitten huolla itse

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X