Olisi tarkoitus vaihtaa autoa. A6 2.7Bt Quattro vm. 2000 olisi tarjolla (suomiauto), n. 150tkm mittarissa.
Miljonääri kun en ole niin kiinnostaa tuon moottorin ja tekniikan tyyppiviat, varaosa- ja korjauskulut yms. alkaen ihan tavallisista kuluvista osista päättyen harvinaisempiin rikkoihin. Esim miten pitkään turboilla pääsee ja mitä maksaa jos kajahtaa? Joku puhui että pakoputkisto maksaa pirusti jos pitää uusia kokonaan. Miten lienee? Pakosarjaviat ja niiden kustannukset? Katalysaattori? Ylipäätään jotain sellaisia asioita jonka takia normaaleilla tuloilla (ja veloilla) varustetun ei kannattaisi siihen sotkeutua?
Isohko kulutus on tottakai yksi tällainen juttu, mutta epäilen vahvasti että tokkopa tehtaan ilmoittamaan kaupunkikulutukseen (18 l) päästään ainakaan tällaisessa Imatran kokoisessa kylässä. Täällähän keskustan läpikin ajetaan käytännössä matka-ajoa jos oikeisiin kaupunkeihin vertaa! ;) Eli kulutus ei liene loppupeleissä ongelma. Nytkin menee "kaupunki"kulutus jopa talvella litran alle valmistajan ilmoituksen.
Laitoin tämän moottoriosastolle koska se puoli tässä eniten kiinnostaa. Muut osat lienevät suunnilleen saman hintaisia kuin muissakin A6:ssa? Niin, merkkihuollossa olisi tarkoitus käyttää aina, itse en aio käsiäni paskata.
Bonuskysymys: Miksi isomoottorinen A6 eikä Volvo V70 2.4t (tai T5), tai Saab 9-5 2.3t (tai Aero)? Volvon tai Saabin valitsemalla saisi 50tkm vähemmän ajetun ja pari vuotta uudemman monta tonnia halvemmalla. Ja enemmän suorituskykyä vähemmällä kulutuksella! Kuulostaa ainakin minun mielestäni varsin hyvältä kaupalta?!? Hyviä syitä valita Audi?
No, ainakin Saabit ruostuvat, Volvoista en tiedä. Ja mitään en vihaa niin paljon kuin ruostekorjauksia. Mutta kannattaako ruosteen pelossa maksaa tuhansia ylimääräistä?
Kommentoikaa!
edit: huomasin että löytyyhän täältä jotain tietoa kyseisestä pirssistä kun hakee, mutta saa vastata silti suoraan tähänkin. ;)
Miljonääri kun en ole niin kiinnostaa tuon moottorin ja tekniikan tyyppiviat, varaosa- ja korjauskulut yms. alkaen ihan tavallisista kuluvista osista päättyen harvinaisempiin rikkoihin. Esim miten pitkään turboilla pääsee ja mitä maksaa jos kajahtaa? Joku puhui että pakoputkisto maksaa pirusti jos pitää uusia kokonaan. Miten lienee? Pakosarjaviat ja niiden kustannukset? Katalysaattori? Ylipäätään jotain sellaisia asioita jonka takia normaaleilla tuloilla (ja veloilla) varustetun ei kannattaisi siihen sotkeutua?
Isohko kulutus on tottakai yksi tällainen juttu, mutta epäilen vahvasti että tokkopa tehtaan ilmoittamaan kaupunkikulutukseen (18 l) päästään ainakaan tällaisessa Imatran kokoisessa kylässä. Täällähän keskustan läpikin ajetaan käytännössä matka-ajoa jos oikeisiin kaupunkeihin vertaa! ;) Eli kulutus ei liene loppupeleissä ongelma. Nytkin menee "kaupunki"kulutus jopa talvella litran alle valmistajan ilmoituksen.
Laitoin tämän moottoriosastolle koska se puoli tässä eniten kiinnostaa. Muut osat lienevät suunnilleen saman hintaisia kuin muissakin A6:ssa? Niin, merkkihuollossa olisi tarkoitus käyttää aina, itse en aio käsiäni paskata.
Bonuskysymys: Miksi isomoottorinen A6 eikä Volvo V70 2.4t (tai T5), tai Saab 9-5 2.3t (tai Aero)? Volvon tai Saabin valitsemalla saisi 50tkm vähemmän ajetun ja pari vuotta uudemman monta tonnia halvemmalla. Ja enemmän suorituskykyä vähemmällä kulutuksella! Kuulostaa ainakin minun mielestäni varsin hyvältä kaupalta?!? Hyviä syitä valita Audi?
No, ainakin Saabit ruostuvat, Volvoista en tiedä. Ja mitään en vihaa niin paljon kuin ruostekorjauksia. Mutta kannattaako ruosteen pelossa maksaa tuhansia ylimääräistä?
Kommentoikaa!
edit: huomasin että löytyyhän täältä jotain tietoa kyseisestä pirssistä kun hakee, mutta saa vastata silti suoraan tähänkin. ;)
Comment