Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 Bt - aikapommi lompakolle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Minkä ikäistä ja paljonko ajettua autoa olet hakemassa?
    2,7- turbon peruskone on varsin vahva, siinä harvoin on vikaa. Luotettava huoltokirja olisi hyvä olla. Turbojen kunnostus on aika kallis homma, tulee eteen n.200tkm..., kuten muissakin turboissa nyt vain hinta ainakin kaksinkertainen. Kone on myös täynnä erilaista elektroniikkanippeliä, mutta niiden korjaaminen ei ole erityisen kallista.
    Mikolla edessä oleva dollari-merkki tuskin tarkoittaa mennyttä rahaa vaan arvoa.

    Comment


    • #92
      auto olis max 100tkm ajettu kuitenkin jakopää remppa tehty pitäs olla että sitä ei tartte heti tehdä. onko sitten jotain eroja vuosimalleissa ?

      Comment


      • #93
        Muistaakseni ainakin etupyörän laakerit tuli isoimmiksi n.2002 ja koneeseen tehoa lisää. Vanhemmissa myös tietyt turbon kumiputket saattoivat murtua. Lisäksi oli vag-konsernin nivelongelmat vuoteen n.2000 . Toisaalta OBD-mittaus tuli autoihin 2001, mikä vähän vaikeuttaa viritystä ja katsastusta. Noilla kilometreillä ei pitäisi olla paljon ongelmia, alkavia öljyvuotoja voi olla voimansiirrossa ja venttiilikopissa. Saksan malleissa ei välttämättä ole huoharin lämmitintä.

        Comment


        • #94
          Huomasin että topiccini on nostettu ylös joten pari kommenttia. Kohta on vuoden päivät bt:llä ajettu ja täytyy sanoa että ihan hyvin on pelannut. Hall-anturi piti vaihdattaa (250e) mutta siinä ne kulut sitten ovatkin (eikä tuokaan oikein mihinkään tuntunut vaikuttavan, mutta kun vikamuisti sanoi että vikaa on niin mikäs siinä sitten). Talvella tulee tällä vauhdilla 180tkm mittariin ja se 1k€:n hihnahuoltoa. Mutta normaaliahan tuo.

          Comment


          • #95
            Paljonko tuo c5 a6 2.7bt automaattilaatikko kestää vääntöjä? n.300hp tehot tuskin sitä rikkoo, mutta mites väännöt?

            Nostin hieman vanhemman ketjun pintaan, mutta aihealue on jotain sinne päin..

            Comment


            • #96
              Se 5HP19FLA on speksattu 420Nm:lle, tuskin hajoaa kovin äkkiä vaikka sen hieman ylittäisikin. En varmaan yli 500Nm yrittäisi kuitenkaan. Normi virisoftan vakioahtimille kestää siis hyvin.

              Comment


                #97
                Eikö siellä kuitenkin ole 5HP24? Sinänsä mitään merkitystä kun sama 420Nm siinäkin valmistajan speksaamaa kestoa on.

                Comment


                • #98
                  Tommonen paketti siitä vissiin löytyy http://www.goapr.com/products/ecu_upgrade_a627t.html
                  Lisäksi rosteriputkistoa, bmc filtteriä jne..
                  Tarkkoja teho/vääntölukemia ei myyjäkään tiedä..

                  Turbot sun muut hilkkeet on uusittu äskettäin, ja huollot on kunnossa, laatikon öljyjä myöten jne.. Mietityttää vaan laatikon kestävyys jos/kun vääntöä löytyy.

                  Comment


                    #99
                    Linkin takaa löytyvän Vehicle Application Guiden mukaan olisi jo 517Nm joka alkaa olemaan automaatille melko raju kääntö. Riippuu tosin hiukan siitäkin millä kierrosluvulla vääntö tuotetaan ja kaiken eniten siitä miten paljon kuljettaja sitä vääntöä pyytää.

                    Tuon linkin käppyrän mukaan ~420Nm olisi tarjolla jo ~1250rpm kohdalla jota hiukan epäilen.

                    Comment


                    • 2.7T on 5HP19, 4.2V8 on 5HP24.

                      Comment


                      • Niinpä, jos se huippuvääntö on jopa yli 500nm niin vaikka laatikko tällä hetkella pelaa hyvin, se voi toki kosahtaa "kesken kaiken". Tosin joskushan ne on remontoitava joka tapauksessa, kuitenkin olen etsimässä autoa ihan arkiajoon, ja tietenkin sen auton toivoisi kestävän edes kohtuullisen ajan ilman remonttia..

                        En ole mikään auton rääkkääjä pahimmasta päästä, että sikäli voihan se vakioaskikin kestää ihan ok, ne minun ajelut. Missäs kohti ne tipit alkaa keskimäärin vittuilemaan audeissa? ~300tkm?

                        Comment


                        • Kertooko tuollanen ilmamäärä kuin 169g/s jollekkin jotain? Se on kuulemma mitattu kiihdyteltäessä, ja siitä pitäisi voida laskea suuntaa antavaa tehoa jollain kaavalla tms.. Ei sano mulle mitään. :-/

                          Comment


                            No jos se on maksimiarvo, niin se on törkeän vähän. Laskukaavan mukaan (169/0.8) se olisi 211 hv.

                            Comment


                            • ?? Jahas, empä sano mitään kun en tunne tapausta.. Tuskin se motti on nuin laiska kuitenkaan? =)

                              Comment


                              • Kyllä ilmamassojen mukaan tuollainen annos ilmabensaa vastaa reilua kahtasataa astmaista hummaa. Mutta onko vedetty oikeaoppisesti ( mieluiten vähintään 3. vaihteella täyskaasulla rajoittajalle) tai onko logattu miljoonaa anturia yhtäaikaa ja millä vehkeillä, niin sitä ei tarina kerro. Jokatapauksessa jotain on niin sanotusti **tuillaan.

                                Comment


                                • Massamittari rikki, ilmavuoto tai sitten ei vaan ahda. Ehjä vakio biturbo virtaa yli 200g/s.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X