Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0TFSI Quattro - Nakutus konehuoneessa, kun kytkin ylhäällä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.0TFSI Quattro - Nakutus konehuoneessa, kun kytkin ylhäällä

    Moi,

    Autosta vaihdettu nyt kaksoismassavauhtipyörä. Huolto ei jostain syystä vaihtanut kytkinsarjaa, vaikka tästä oli puhetta kyllä ennen huoltoa.

    Ongelma ei korjaantunut vauhtipyörän vaihdolla.

    Ääni kuuluu kun kytkimen vapauttaa, kun auto on vapaalla. Kytkimen pohjaan painaminen hävittää äänen. Ääni on nakuttava, ei auton sisälle asti erottuva, mutta ikkuna auki selkeästi huomattavaissa. Sijainti kytkimen ja vasemman etupyörän paikkeilla. Voiko olla kyseessä painelaakeri?

    Onko tällaisen vian löytäminen isokin analyysin paikka? Kummastuttaa hieman, ettei huolto asiaa osaa paikallistaa.

    vinkkejä kaivataan.

    #2
    Viallisen painelaakerin ääni kuuluu kun kytkintä painetaan, sen ei pitäisi kuulua muulloin.

    Nuo "ääniviat" on monesti vaikea paikantaa täältä näytön takaa kuulematta itse ääntä.

    Comment


      #3
      Muuttuuko kierrosten mukaan. Jos ei muutu, ei napsutus todennäköisesti tule kytkimeltä.

      Comment


      • #4
        Jasso,

        Muuttuu. Eli kun vapaalla, kytkin ylhäällä rupeaa antamaan kierroksia tämän sirityksen/napsutuksen ääni kiihtyy samaa tahtia.

        Comment


        • #5
          Käytinpä autoa kuulosteltavana taas paikallisella "autotohtorilla" ja tällaiset oirekuvaukset tuli:

          - Kytkimen kitinä / Pieni värinä kytkinpolkimessa
          - Kytkimnen ravistus kytkintä nostattaessa
          - Lievä värinä vedättäessä kytkin ylhäällä
          - Moottorin nakuttava ääni kannen takapäässä (Dieslmäinen käyntiääni)
          - vedättäessä nakuttava ääni kuuluu sisälle

          ---

          Mitenkä merkkihuolto ei tällaista voi huomata?

          Kummastuttaa että 60tkm ajettu auto on näin rikki?

          --

          Myös sellainen ajatus tulee mieleen, että vaikka auto laitetaan aivan kuntoon, niin miten se vaikuttaa tulevaisuudessa auton jälleenmyynti- tai vaihtoarvoon kun autoa 3 vuoden sisällä vaihdan (kun autossa on tällainen remppahistoria)?

          Comment


            #6
            No eipä se ainakaan sen arvoa huononna. Ainahan korjatut viat on parempia kuin autoon jääneet. Ja onpahan vähemmän ajettuja osia.

            Siis tuo paikallinen autotohtori sai selville nuo äänet, mutta ei syytä?

            Comment


            • #7
              Niin ne vika-arviot tosiaan. Ääniä kuunneltiin ja koeajettiin:

              - Kytkin (paineasetelma) (tämä oli aika varma)
              - moottorin kannen takapäässä, EHKÄ Ketjun kiristin piti ääntä, mutta tästä ei kyllä voinut sanoa varmasti
              - Vaihelaatikko myös kuulemma pitää hieman kovaa ääntä (kytkintä kun nostaa niin alkaa pitämään pientä ääntä)

              Comment

              Working...
              X