Kertokaapa mistä mahtaa johtua a6:sen 2.8 vm. -00 multitronicin nykiminen tasaisella kaasulla ajettaessa, jolloin kierrokset ovat noin 1600-1800. Ja samalla kierrokset heittelevät noin 200 rpm. Ei ole eroa ajaako automaatin puolella vai tiptronicilla aina sama juttu! Käytetty vikakoodin luvussa ja siellä ei ilmennyt mitään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 nykii tasaisella kaasulla
Collapse
X
-
KikeAvainsanat: Ei mitään
-
Mulla on 3.0 TDI ja tiptronic ja samansuuntaisia oireita, 1200 - 1400 rpm alueella aina toisinaan esiintyy pientä nykimistä ja kierrosten vaihtelua. Tämä tapahtuu satunnaisesti myös ajettaessa ko. kierroksilla vakionopeussäätimelläkin. Onko kellään mitään ajatusta mistä moinen johtuu?
Comment
-
KupeQ
tarkista lamda
kaverilla a6 bensa teki just saman. vain tietyillä kierroksilla alkoi reidet hytkyä..
Audihuolto sanoi kytkimen ja vaikka mitä keksi ja ei vaikutusta..
Käskin pojan Bosch serviceen vain varalta ja ilmamassamittari paskana...
tehot lisäänty ja tykytys hävisi..
kannattaa tarkistaa..Viimeksi muokannut KupeQ; 12.8.2007, 15:00.
Comment
-
Autolla on mittarissa n 125.000 ja laatikkohuolto mielestäni tehty n. 30.000km sitten, eli varmaan tulee vastaan ensi huollossa. Auto tuotiin saksasta keväällä, ja kaikki huollot oli tehty sikäläisessä Audi-liikkeessä. Sama liike kuin mistä auto alunperin on myyty uutena, ja mistä se myös ostettiin suomeen. Tänään olisi tarkoitus tutkia lisää, ja koodata pois käytöstä osa laatikon ohjauslogiikasta...kuulemma saatta auttaa asiaan.
Mikäli tämä ei auta niin ilmeisesti ei ole muita vaihtoehtoja kun se nestekytkin(=turbiinilukko?). Viallinen ilmamassamittari kulemma saatta kuluttaa kytkintä niin että se lopulta alkaa luistamaan, kun laatikko jatkuvasti saa vahtelevaa ja viallista momenttitietoa.
Comment
-
Eli laatikkohuolto tehty mielestäsi, mutta ilmeisesti Saksassa kuitenkin?
Kannattaa tarkastaa asia, että onko se tosiaan tehty. Nimittäin Saksassa ne yleensä noudattaa huoltokirjan ohjeita pilkun tarkasti ja sen mukaan laatikko on huoltovapaa.
Jos siihen taas on tehty laatikon öljynvaihto, niin se ehkä kannattaa nyt tehdä uudestaan anyway, kun ei ole mikään järin kallis (paitsi merkkiliikkeessä).
Näin tulisi oikea määrä sinne ainakin öljyä ja voisi sitten VAG-COMin kanssa seurata miten turbiinilukko toimii, koska sen luistoja voi katsella ajossa VAG-COMilla.
En tiedä onko oikea tapa lähestyä ongelmaa mutta itse tekisin varmaankin näin.
Comment
-
jatkoselvityksiä nykimisongelmaan
Päätin päivittää tämän ketjun pitkästä aikaa.
Sain juuri auton takaisin RAM-autosta.
Selvisi että laatikko tekee juuri sen mitä pitääkin, eli seuraa käskyjä kyllä.
"Vika ilmeisesti on jossain ylempänä komentoketjussa" oli tuomio.
Turbiinilukko menee kiinni siinä 2000 kierroksen paikkeilla, ja pitää kyllä sitten kun on kiinni. Ongelmallinen kierroslukualue onkin juuri ennen sitä, eli 1700-1900rpm suurinpiirtein. Nykiminen esiintyy ainoastaan näillä kierroksilla, ja johtunee jostain virheellisestä informaatiosta laatikon ohjaukseen. Mistä tämä virheellinen informaation tulee on vielä selvittämättä, mutta se aiheuuttaa nestekytkimen "pumppaamista". Ei siis oikein osaa päättää menisikö kiinni vaiko auki...
Samalla kun auto oli käsittelyssä vaihdettiin kuitenkin myös laatikon öljyt ja suodin, mikä pienensi nykimisongelmaa lähes olemattomiin. Taidetaan mennä näillä nyt vähän aikaa, ja seurataan tilanteen kehittymistä.
Comment
-
Joo, kävin siellä öljynvaihdossa kun ei viittiny ite mönkiä auton alle.
Tuli silloin justiinsa lenkiltä sun auton kanssa ja pakkohan se oli kysellä, että taasko yksi Audin laatikko työn alla.
Kertoili siinä minullekin sitten, että laatikossa ei mitään vikaa hänen mielestään ole. Turbiinilukko ym. toimii justiinsa niinku pitääki.
Kaasuläpän sopeutusta siinä meinas seuraavaksi kokeilla.
Että bongattua tuli juu ;)
Comment
-
Keinot ilmeisesti loppuivat kesken, koska mitään muuta neuvoa ei enää minullle tullut kuin että ongelma on jossain ohjauspuolella. Täytynee jossain vaiheessa jatkaa tutkimuksia, mutta ainakin meni parempaan suuntaan uusilla öljyillä, eikä öljynvaihto varmaan tehyt pahaa laatikolle muutenkaan :)
Comment
-
Keinot ilmeisesti loppuivat kesken, koska mitään muuta neuvoa ei enää minullle tullut kuin että ongelma on jossain ohjauspuolella.
Ja kun kaiffari ei ole sellainen tyyliltään, että vaihdetaas nyt toi 300e:n sähköosa ja katsotaan joskos se auttoi.
Comment
Comment