Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ89 Coupe 2.3 20V ei käynnisty. syy?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ89 Coupe 2.3 20V ei käynnisty. syy?

    dodii eli audi teki sellaisen tempun ettei halua käynnistyä, ei anna kipinää ja tulpat ei ole märät eli ei saa möyskään bensaa, joten olisikohan moottorin ohjaus loota pimeä?
    vai missähän vika piilee?

    minun omistus aikana ''ryyppy'' ei ole pelannut.. voisiko juontua myös boxi viasta?

    ja jos se on nyt boxi särki niin kuin hirveästi maksaisi uusi/käytetty?

    #2
    Yleisesti ottaen boksi on viimeisenä listalla mahdollisista vikakohteista. Niin harvoin niitä hajoaa. Jossain muualla on vikaa.

    Comment


      #3
      Helpoin tapa aloittaa on tarkastaa sulakkeet. Jokainen irti ja mittarilla mittaamaan.

      Comment


        #4
        Jäi mainitsematta että todennäköisin on jakajan ratas eli jakajan kansi auki ja kokeilemaan onko se jakaja vielä nokka-akseliin yhteydessä.

        Comment


        • #5
          jos jokin anturikin menee särki niin heittääkö se pois myös bensan syötön?

          Comment


            #6
            kyllä.

            Comment


            • #7
              hmm.. kivoja nää sähköpelit.. saako noinkin vanhasta vekottimesta vikakoodeja irti? ei jakajan akseli huilannut tyhjää.

              hauskin tässä on se kun auto ei oikeastaan oireillut mitenkään ennekuin päätti että en lähde käyntiin, paitsi ryyppy ei toiminut

              Comment


                #8
                Vikakoodit saa luettua: http://www.20v.org/fault.htm

                Comment


                  #9
                  Oliko hall-anturi peräti yhteydessä myös bensapumpun toimintaan? Eli jos viallinen, ei edes bensaa tule.

                  Ennen vikakoodin lukua sitten riittävän pitkä käynnistysyritys ja virrat jätetään päälle niitä välillä katkaisematta.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja jasso
                    Oliko hall-anturi peräti yhteydessä myös bensapumpun toimintaan? Eli jos viallinen, ei edes bensaa tule.
                    Juu, ei tule bensaa silloin. Bensapumpunrele ei saa moottorilta pyörintänopeustietoa.

                    Comment


                      #11
                      Sähköruiskuissa poikkeuksetta relettä ohjaa ECU ja niin siis tässäkin tapauksessa. Hall tai vauhtipyöräanturit ovat kyllä vahvimmin listalla. Boksi ei saane järkevää pyörintänopeustietoa, joten ei myöskään ruiskuta tai sytytä.

                      Vessanpyttykansiruiskuissa hall taitaa olla suoraan yhteydessä pumpun releeseen ja äly on releessä.

                      Comment


                      • #12
                        jos haluaa tutkailla hall anturia niin pitääkö sytkä käyttää irti? näytti vähän öljyiseltä/paskaselta tuo sytkä kun käytin kannen auki ja tutkailin.. missä nuo vauhtipyörä anturit sijaitsee? pitääkö käyttää vaihde loota irti?

                        Comment


                          #13
                          Hall-anturi löytyy vissiin siitä virranjakajan alta. Litteä kolminapainen liitin, jossa pinnit ovat "erilaisen näköiset kuin muissa liittimissä".

                          Comment


                          • #14
                            onko kenelläkään hajua paljonko nämä vauhtipyörä anturin maksaa?

                            pukkasin audin nyrkkipajalle säästääkseni hermoja mutta eivät käsittäneet että halusin vain että onkivat vian selville, vaan olivatkin jo laittaneet anturin tilaukseen jne.. en olis halunnutkaan laittaa itse:D

                            Comment


                            • #15
                              tittirii eipä alkanut käymään udi anturin vaihdolla.
                              onko vauhtipyörässä oleva tappi/tapit kiinteät vai ovatko vaihdettavia osia jos se on päättänyt lähteä lepattamaan?
                              ja paljonko maksaa uusi moottorin ohjaus loota?
                              ei ole juuri muita vaihtoehtoja kuulemma jäljellä.

                              Comment


                                #16
                                No ei se moottorinohjaus sökönä ole 99 varmasti. Vaihda pajaa.
                                Mitä vikakoodeja se antaa?

                                Comment


                                  #17
                                  Näissä 7A/NM vermeissä on ollut hieman tyyppivikana sitä että eculta bensapumpulle tuleva heräte katoaa. Kipinä kyllä tulee mutta bensaa ei. Viime vuosituhannen puolella tähän viimeksi törmäsin ja silloin muistaakseni viaksi tarjottiin/todettiin ecu, edullisemmaksi ratkaisuksi kyseiseen yksilöön napattiin pumpulle heräte laturilta ja taas mentiin. Ei kai mikään anturivika pysty pudottamaan yksin bensapumppua pois vai pystyykö?

                                  Comment


                                  • #18
                                    ''Näissä 7A/NM vermeissä on ollut hieman tyyppivikana sitä että eculta bensapumpulle tuleva heräte katoaa. Kipinä kyllä tulee mutta bensaa ei. Viime vuosituhannen puolella tähän viimeksi törmäsin ja silloin muistaakseni viaksi tarjottiin/todettiin ecu, edullisemmaksi ratkaisuksi kyseiseen yksilöön napattiin pumpulle heräte laturilta ja taas mentiin. Ei kai mikään anturivika pysty pudottamaan yksin bensapumppua pois vai pystyykö?''

                                    bensa sekä kipinä on hukassa ja bensa pumppu toimii joten ruisku ja sytytys pimeänä

                                    Comment


                                    • #19
                                      ''No ei se moottorinohjaus sökönä ole 99 varmasti. Vaihda pajaa.
                                      Mitä vikakoodeja se antaa?''

                                      herjasi muistaakseni yläkuolokohdan anturia, laitettiin uusi eikä anturilta tule tietoa, mr. korjaaja sanoi myös että boksi se ei varmastikkaan ole kun oli käyttänyt senkin auki ja etsinyt kylmäjuotoksia yms. epäili vauhtipyörän tappia ja jotain johtoja oli vielä koplaamatta

                                      Comment


                                        #20
                                        Jos toimii tuo hitachi samoin kuin turbon bosch, mitä se hyvin luultavasti tekee niin jakajan hall-signaalin aikana pitää tulla sen ennakkotapin signaali. On siis tarkka jakajan asennosta ja tietysti anturit pitää olla ehjät ja ennakkotappi olla paikallaan. Ei ole ennenkuulumatonta että ennakkotappi lähtee litomaan/katkeaa.
                                        Startin aukosta sen voi tarkastaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          tappi oli katkennut ku oli aikansa pieksänyt johonkin ylipitkään ruuviin,
                                          mr. korjaaja aikoi nyt jotenkin saada sen entisen pärkän sieltä pois, kun tappi on karkaistu joten poran terä ei oikein siihen pysty

                                          Comment


                                          • #22
                                            asiasta kukkapurkkiin. oiskohan tämmöinen ihan pilipali vekotin? klik= http://www.tap1.com/catalog/product_...products_id=88

                                            Comment


                                              #23
                                              No vapaastihengittävän lastuttaminen on yleensä vähän turhaa touhua, tai ainakin hinta/teho-suhde on huono. 14 hv on melkoisen paljon lisää, joten epäilen. Varsinkin tuolla hinnalla.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kulutusta voi saada alas merkittävästikin, jos on asiallinen lastu. Lisätehosta turha haaveilla tai ainakaan kovin monesta hevosesta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  juu onhan se selvä ettei pelkällä lastulla vapariin montaa konia saa.
                                                  onko kukaan viritellyt tuollaista vaparia?

                                                  niin ja nytten kun kone toimii niin mistä kannattaisi lähtä haistelemaan nopeusmittari vikaa? kun kone toimii niin nopeusmittari kuoli

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Olisiko liitin irti vaihteistosta, kuskin puolen vetarin läheisyydestä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      en kyllä nähnyt että olisi ollut irti kun yritin juurikin siihen katsella kun siinä oli liitin. täytynee vielä varmistaa käskopelolla ettei ole irti/löysällä

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        ei ollut liitin irti sieltä vaihdelootastakaan.. onko tuollaisesta millanen homma otta mittaristo irti?
                                                        tämäkin vika tuli hieman mystisesti, kun auto hinattiin kotia (se päivä kun autoon tuli vika) niin mittari toimi ja silloin ei enää pelannut kun auto hinattii pajalle.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X