http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=45568
Jatketaan tästä hieman eri otsikolla. Lainaus linkin takaa.
Olisiko mekaniikkaan liittyviä syitä, miksi lootan kilkatus loppui 3B asetelmalla ja 3b levyllä ? edeltävä AAN levy oli ilman jousitusta, joten silloin ymmärtänee mahdollisen kilkatuksen loppumisen, kun laitettu jousitettu levy. Mutta onko muita syitä ?
Laittakaapas ideoita, kun omat on hieman vähissä ja vastaava kilkatus pitäisi saada loppumaan.
S2:ssa silmämääräisesti vastaavalla tavalla jousitetulla vakio ABY/ADU levyllä loota "kilkattaa" kun on 1-massavauhtipyörä S2:ssa. Paketti on täysin hiljainen 1700 kierroksesta ylöspäin. Asetelma on Sachs race ABY/ADU. Vauhtipyörä on teetetty kevennetty [COLOR=Black]1-[/COLOR]massainen ABY/ADU varten. Eli muotoilultaan sellainen, että kevytkäyttöinen aby/adu race asetelma käytössä. Vauhtipyörä painaa noin 8kg.
Voisiko ero/kilkatus johtua 3b- k-levyn (mahdollisesti?) jäykemmistä jousista verrattuna ABY/ADU k-levyn jousiin ? Muuta eroa en keksi.
Jatketaan tästä hieman eri otsikolla. Lainaus linkin takaa.
Nyt siis seuraava setti paikallaan:
Vauhtipyöränä: alunperin 228mm kiinteä, johon tehty uusi reikäjako 240mm asetelmalle
Asetelma: Audi S2 (3B moottori) 240mm, vag 035 141 118 X, SACHS 3082 919 001
Levy : Audi S2 (3B moottori) 240mm, vag 034 141 032 M, SACHS 1862 625 001
Eli tuo kytkinpaketti sellainen joka sopii tasaiseen vauhtipyörään ja levyssä on vahvat jouset.
Toimii hyvin, kuin vakio. Kevyt käyttää, ei ravista luistattaessa, eikä ravista myöskään veto päällä. [COLOR=Red]Vaihdelaatikko ei enää kilkata vapaalla niinkuin teki kiinteällä levyllä[/COLOR].
Vauhtipyöränä: alunperin 228mm kiinteä, johon tehty uusi reikäjako 240mm asetelmalle
Asetelma: Audi S2 (3B moottori) 240mm, vag 035 141 118 X, SACHS 3082 919 001
Levy : Audi S2 (3B moottori) 240mm, vag 034 141 032 M, SACHS 1862 625 001
Eli tuo kytkinpaketti sellainen joka sopii tasaiseen vauhtipyörään ja levyssä on vahvat jouset.
Toimii hyvin, kuin vakio. Kevyt käyttää, ei ravista luistattaessa, eikä ravista myöskään veto päällä. [COLOR=Red]Vaihdelaatikko ei enää kilkata vapaalla niinkuin teki kiinteällä levyllä[/COLOR].
Laittakaapas ideoita, kun omat on hieman vähissä ja vastaava kilkatus pitäisi saada loppumaan.
S2:ssa silmämääräisesti vastaavalla tavalla jousitetulla vakio ABY/ADU levyllä loota "kilkattaa" kun on 1-massavauhtipyörä S2:ssa. Paketti on täysin hiljainen 1700 kierroksesta ylöspäin. Asetelma on Sachs race ABY/ADU. Vauhtipyörä on teetetty kevennetty [COLOR=Black]1-[/COLOR]massainen ABY/ADU varten. Eli muotoilultaan sellainen, että kevytkäyttöinen aby/adu race asetelma käytössä. Vauhtipyörä painaa noin 8kg.
Voisiko ero/kilkatus johtua 3b- k-levyn (mahdollisesti?) jäykemmistä jousista verrattuna ABY/ADU k-levyn jousiin ? Muuta eroa en keksi.
Comment