Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1-massa vauhtipyörän kytkinpaketti / ABY lootan kilkatus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1-massa vauhtipyörän kytkinpaketti / ABY lootan kilkatus

    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=45568

    Jatketaan tästä hieman eri otsikolla. Lainaus linkin takaa.

    Nyt siis seuraava setti paikallaan:

    Vauhtipyöränä: alunperin 228mm kiinteä, johon tehty uusi reikäjako 240mm asetelmalle
    Asetelma: Audi S2 (3B moottori) 240mm, vag 035 141 118 X, SACHS 3082 919 001
    Levy : Audi S2 (3B moottori) 240mm, vag 034 141 032 M, SACHS 1862 625 001

    Eli tuo kytkinpaketti sellainen joka sopii tasaiseen vauhtipyörään ja levyssä on vahvat jouset.

    Toimii hyvin, kuin vakio. Kevyt käyttää, ei ravista luistattaessa, eikä ravista myöskään veto päällä. [COLOR=Red]Vaihdelaatikko ei enää kilkata vapaalla niinkuin teki kiinteällä levyllä[/COLOR].
    Olisiko mekaniikkaan liittyviä syitä, miksi lootan kilkatus loppui 3B asetelmalla ja 3b levyllä ? edeltävä AAN levy oli ilman jousitusta, joten silloin ymmärtänee mahdollisen kilkatuksen loppumisen, kun laitettu jousitettu levy. Mutta onko muita syitä ?

    Laittakaapas ideoita, kun omat on hieman vähissä ja vastaava kilkatus pitäisi saada loppumaan.

    S2:ssa silmämääräisesti vastaavalla tavalla jousitetulla vakio ABY/ADU levyllä loota "kilkattaa" kun on 1-massavauhtipyörä S2:ssa. Paketti on täysin hiljainen 1700 kierroksesta ylöspäin. Asetelma on Sachs race ABY/ADU. Vauhtipyörä on teetetty kevennetty [COLOR=Black]1-[/COLOR]massainen ABY/ADU varten. Eli muotoilultaan sellainen, että kevytkäyttöinen aby/adu race asetelma käytössä. Vauhtipyörä painaa noin 8kg.

    Voisiko ero/kilkatus johtua 3b- k-levyn (mahdollisesti?) jäykemmistä jousista verrattuna ABY/ADU k-levyn jousiin ? Muuta eroa en keksi.

    #2
    Eikös ABY/ADU levy ole vakiona ilman jousia?

    Comment


      #3
      On niissä jouset. AAN:ssä ei ole.
      Sitä en taas ole keksinyt miksi S2:een on täytynyt tehdä eri limppu ja sitten typerä spaceri koneen ja laatikon väliin, kun AAN rojut oli jo tuotannossa ja olisi toimineet ihan buenosti.

      Comment


        #4
        Onkos S2 ja AAN voimansiirtolinjoissa mitä eroja, kun kerran toisessa on jouset ja toisessa taas ei ?

        Comment


        • #5
          200 3B: 1-massa + jousitettu kykälevy.
          S2 3B: 1-massa + jousitettu kykälevy.
          ABY ja ADU: 2 massa + jousitettu kykälevy.
          AAN: 2 massa ja jousittamaton levy

          3b 200 lootan pääakselin pään silmälaakeri kampuran päässä
          ABY /ADU lootan pääakselin pään silmälaakeri 2-massavauhtipyörässä.

          Comment


          • #6
            olisiko kenelläkään vainaaksi mennyttä 3B kykä-levyä ja asetelmaa pieneen tutkiskeluun ?

            AAN ja ABY löytyvät lattialta, mutta 3B uupuu.

            Comment


            • #7
              Muistaakseni on, täytynee käydä tarkistamassa jokupäivä.

              Comment


              • #8
                Aihetta sivuten, mutta 200:n kykä

                " This was fixed in production vehicles after VIN KN088590 (June 1989) by using the new Audi part number clutch disc 035-141-033H. !

                http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ns.html#rattle

                Saisiko ääntä vaimennettua isomman viskositeetin lootaöljyllä, jossa olisi myös kitkamunnos-ominaisuudet.
                http://www.roadmachine.fi/shock.html

                Comment

                Working...
                X