Persdyno on jo jokin aikaa sitten todennut, että kaikki tehot ei ole tallella. Auto ei oikein lähde kuten pitäisi.
1,5 - 2v sitten tein VAG-COMilla testin foorumilla olevien ohjeiden mukaisesti ja tulos oli kuten pitikin - jopa parempi. 400Nm (muutama arvo rajoitinta vasten) sekä 213kW eli 18kW yli luvatun.
Testasin uudestaan 30.7. suht. samassa paikassa, mutta luonnollisesti ilman lämmöt jne. olivat eri. Ilma oli kostea, joten aika hyvin kone sai kyllä ilmaa. Väänöt jäi kuitenkin 373Nm (huippu, pari 370 ja loput alle) ja tehot puolestaan 193kW. Hieman ihmetytti miksi näin.
Nyt on alla RS4:n DP:t ja loppuputki. Kävin testaamassa uudestaan ja ei hyvältä näytä. Vääntö 361Nm (huippu, pari 358 ja jokunen 352, loput alle) ja tehot 189kW. Tehoa olisi pitänyt tulla hieman (~10kW) lisää vaan eipä näy.
Putken vaihdon yhteydessä vaihdoin myös bypassit näihin 225hv TT-audin bypasseihin. Ahdot käyttäytyy nyt nätimmin suhteessa referenssiin (VAG-COMilla mitattuna) ja moottori tuntuu paremmalta tältä osin. Testasin hieman ahtopaineita eri vaihteilla ja erilaisilla kiihdytyksillä. Referenssi nousi parhaimmillaan 1820mbar. Muistanko väärin, että referenssin pitäisi nousta 2000mbariin (db 1bar)?
Mitä ilmeisemmin ahto on kohdallaan eli vakiosoftalla paineet nousevat tuonne 750mbar lukemiin + ambient (n. 1030mbar) eli ~1800mbar +/- mittavirhe.
(Bypassin vaihdon yhteydessä huomasin, että vasemmassa bypassissä ja letkuissa oli hieman öljyä. Onko tämä normaalia? Oikeassa ei ollut öljyä. Search auttoi tässä eli normaalia huohotusta tämä on jos ei ole paljoa.)
Nyt olisi viisaampien neuvot paikallaan..
Searchi antaa vinkkiä tarkistaa N75 toiminta (output tests ainakin naksuttelee venttiiliä kivasti, mutta toimiiko se on sitten toinen juttu) kuten myös vuotaako ahtopaineet. Ahtopaineiden vuotaminen pitäisi kyllä näkyä ihan VAG-COMillakin (actual ei saavuta koskaan referenssiä), mutta pitää yrittää tarkistaa tämäkin. Ilmeisesti ilmanputsarin jälkeen voi laittaa max 1bar verran paineilmaa putkiin?
Update 5.8.2007: Unohtui mainita, että kokeilin paikaltaan kiihdytystä ja login mukaan 0-100km/h kesti n. 7,5s. Lähtö onnistui kohtuullisen hyvin, mutta auto ei liiku kuten pitäisi.
Testasin (kiihdytyksiä n. 2000-2500rpm ja tuonne 5000rpm seutuville vaihteilla 2, 3 ja 4) lisää lohkoja 115, 003 ja 054 ja ei ainakaan login mukaan mene safe tilaan (throttle angle on auki polkimen mukaan). Ahtopaine seuraa nätisti referenssiä. Kiihdyttäessä moottori nykäisi muutaman kerran. Tarkkaa kierroslukua en osaa sanoa, mutta jossain 3000rpm paremmalla puolella kuten myös 4000rpm yläpuolella. Mistähän tuo mahtaa johtua?
Ei oikein ymmärrä mistä on kyse.
1,5 - 2v sitten tein VAG-COMilla testin foorumilla olevien ohjeiden mukaisesti ja tulos oli kuten pitikin - jopa parempi. 400Nm (muutama arvo rajoitinta vasten) sekä 213kW eli 18kW yli luvatun.
Testasin uudestaan 30.7. suht. samassa paikassa, mutta luonnollisesti ilman lämmöt jne. olivat eri. Ilma oli kostea, joten aika hyvin kone sai kyllä ilmaa. Väänöt jäi kuitenkin 373Nm (huippu, pari 370 ja loput alle) ja tehot puolestaan 193kW. Hieman ihmetytti miksi näin.
Nyt on alla RS4:n DP:t ja loppuputki. Kävin testaamassa uudestaan ja ei hyvältä näytä. Vääntö 361Nm (huippu, pari 358 ja jokunen 352, loput alle) ja tehot 189kW. Tehoa olisi pitänyt tulla hieman (~10kW) lisää vaan eipä näy.
Putken vaihdon yhteydessä vaihdoin myös bypassit näihin 225hv TT-audin bypasseihin. Ahdot käyttäytyy nyt nätimmin suhteessa referenssiin (VAG-COMilla mitattuna) ja moottori tuntuu paremmalta tältä osin. Testasin hieman ahtopaineita eri vaihteilla ja erilaisilla kiihdytyksillä. Referenssi nousi parhaimmillaan 1820mbar. Muistanko väärin, että referenssin pitäisi nousta 2000mbariin (db 1bar)?
Mitä ilmeisemmin ahto on kohdallaan eli vakiosoftalla paineet nousevat tuonne 750mbar lukemiin + ambient (n. 1030mbar) eli ~1800mbar +/- mittavirhe.
(Bypassin vaihdon yhteydessä huomasin, että vasemmassa bypassissä ja letkuissa oli hieman öljyä. Onko tämä normaalia? Oikeassa ei ollut öljyä. Search auttoi tässä eli normaalia huohotusta tämä on jos ei ole paljoa.)
Nyt olisi viisaampien neuvot paikallaan..
Searchi antaa vinkkiä tarkistaa N75 toiminta (output tests ainakin naksuttelee venttiiliä kivasti, mutta toimiiko se on sitten toinen juttu) kuten myös vuotaako ahtopaineet. Ahtopaineiden vuotaminen pitäisi kyllä näkyä ihan VAG-COMillakin (actual ei saavuta koskaan referenssiä), mutta pitää yrittää tarkistaa tämäkin. Ilmeisesti ilmanputsarin jälkeen voi laittaa max 1bar verran paineilmaa putkiin?
Update 5.8.2007: Unohtui mainita, että kokeilin paikaltaan kiihdytystä ja login mukaan 0-100km/h kesti n. 7,5s. Lähtö onnistui kohtuullisen hyvin, mutta auto ei liiku kuten pitäisi.
Testasin (kiihdytyksiä n. 2000-2500rpm ja tuonne 5000rpm seutuville vaihteilla 2, 3 ja 4) lisää lohkoja 115, 003 ja 054 ja ei ainakaan login mukaan mene safe tilaan (throttle angle on auki polkimen mukaan). Ahtopaine seuraa nätisti referenssiä. Kiihdyttäessä moottori nykäisi muutaman kerran. Tarkkaa kierroslukua en osaa sanoa, mutta jossain 3000rpm paremmalla puolella kuten myös 4000rpm yläpuolella. Mistähän tuo mahtaa johtua?
Ei oikein ymmärrä mistä on kyse.
Comment