Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä hajosi, laatikko vai joku anturi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä hajosi, laatikko vai joku anturi?

    Terve!

    Kysyn foorumilta, ennen kuin lähden arpomaan paikalliseen Audihuoltoon VAG-com lukemia, koska en aina luota suorilta käsin heidän vianpaikallistamiskykyynsä.

    Auto on 2 viikon ajan - auringossa seistyään - kulkenut liikkeelle lähtiessä nahkeasti ensimmäiset 10 sec, tarkoitan tällä että auto on kulkenut vain kävelyvauhtia. Jokin tuntuisi rajoittavan kierrosten nousua.

    Nyt kolmena päivänä on tapahtunut seuraavaa; Kun painaa kaasun pohjaan kiihdytyksessä esim. rampissa niin auto kiihtyy mielestäni ihan normaalisti tasan 5000 rpm asti, jonka jälkeen tulee käsittämätön spurtti, ihan kuin pellin alle olisi ilmestynyt iso ahdin yön aikana :) Tässä kierrosten 5000-6000 rpm välillä tuntuu kaksi nopeaa perättäistä nykäisyä, joista ainakin toinen on vaihdelaatikon vaihtamisesta tuleva 6000 rpm kohdalla.
    Eilen sitten päätin testata Kick-Downilla auton toimintaa ja tulos oli se, että ilmiö oli ylempänä kertomani mukainen, mutta nykäykset todella rajuja ja ESP sekä ABS-valo syttyivät palamaan. Molemmat valot sammuivat itsestään n. 20 sec kuluessa.

    Mainitsemisen arvoinen seikka on se, että autolla voi ajaa aivan normaalisti ns. normaaliajoa ja se vaihtaa ihan nätisti. Ongelmat ilmaantuvat heti kun painaa enemmän kaasua.

    Tunnistaako joku foorumilaisista tästä kuvauksesta jotain joka auttaisi paikallistamaan vikaa, myös villejä veikkauksia otetaan vastaan. Kiitokset etukäteen.

  • #2
    Äkkiseltään veikkaisin polttoaineen syötössä jotain häiriötä. Dieselissä samanmoiset oireet liittyivät polttoainepumpun väärään ajoitukseen.

    Comment


      #3
      Jos esp/abs valot alkaa palamaan niin oletettavasti siellä on myös vikakoodeja.

      En kyllä keksi mikä tuollaista voisi aiheuttaa. Luultavasti jokin sähköhäikkä kuitenkin. Lambdat, maffi, polkimen asentotunnistin. Laatikkoon en arvauksia kohdistais jos kerran toimii normiajossa moitteetta.

      Eli se tylsä vastaus, vikaakoodit ensin lukuun.

      Comment


      • #4
        Vikakoodeja löytyi 5 kpl ja omana sekä asentajan tulkintana oli, että viallinen ilmamassamittari/anturi olisi aiheuttanut loputkin vikakoodit.

        Auton käyttäytymisen myös selittäisi hyvin tuo viallinen MASsi. Arvot olivat todella pahasti pielessä.

        Uusi osa on tilauksessa ja toivotaan että homma korjaantuu sillä.

        Comment


        • #5
          Tiedoksi

          Jos jolla kulla joskus ilmenee samanlaista vikaa niin tiedoksi, että:

          Vika korjaantui ilmamassamittarin vaihtamisella. Samalla tietysti vaihdatin myös ilmanputsarin, ettei heti lahoa tuo uusi MASsi.

          Comment


            #6
            Ei MAS vaan MAF, eikö?

            Comment

            Working...
            X