Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 ohjurikumien vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 ohjurikumien vaihto

    4,2l ABZ-koneella on matkaa takana yli 220000 km ja nyttemmin on ruvennut pöläyttelemään käynnistettäessä. Öljyäkin nauttii, tarkemmin en ole määrää mitannut mutta mielestäni liikaa. Venttiilinvarren kumeista varmaan falskaa, näin veikkailen. Joten onko kellä kokemuksia ko kumien vaihdosta tommoseen koneeseen? Käsikirja mainitsee että - yllätys yllätys - tarvitaan muutama VW:n erikoistyökalu (puristin), mutta kai homma onnistuu jollakin mullakin puristimella?

    Mitähän muuten tarkoittaa kun manuaali antaa ymmärtää että pakoventtiilit ovat 'Sodium-Filled'?

    #2
    Sodium filled tarkoittaa natrium täytteisiä venttiilejä.

    Comment


    • #3
      ei nyt V8 kone, mutta tohon vitoseen vaihdoin kumit juuri äskettäin. Samalla periaatteella onnistuu kyllä kasissakin. Rakensin vivuston, jolla voi laakeripukkeihin kiinnittyä ja painella ne jousilautasen lukot irti. Sylinteriin vaan ensin pujottelee narua ja nostaa männän ylös, niin pysyy venttiilit paikallaan

      Comment


        #4
        Venttiilit pysyy kiinni, ku rakentaa esim. vanhasta tulpasta venttiilin/liittimen jolla voi päästää paineilmaa sylinteriin.
        Alkuun ilmaa varoen et mäntä liikkuu nätisti alakuolo kohtaan ja sit vasta täydet paineet.
        Samalla voi tarkistella ohivuotoja kuuntelemalla öljykorkin reiästä, pakoputkesta ja imusarjasta pöhinöitä.

        Comment

        Working...
        X