Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b5 ei käynnisty

    Eli profiilin auto lopetti viime viikolla ajossa toimintansa. Rupesi käymään todella huonosti. Sain auton vaivoin ajettua kotiin. Olin töihin menossa, joten vaihdoin vain autoa ja tutkin tilanteen paremmin illalla.

    Illalla sitten käynnistelin autoa ja auto lähti aina välillä päälle hetkeksi. Sammui kuitenkin välittömästi jos painoi kaasua. Foorumia selaamaan ja huomasin sytyksen yksikön olevan yleinen vika. Viikonlopulla sellaisen kävin uuden hakemassa +tulpat, mutta ei vaikutusta. Vag-com en saa tähän hätään mistään. Mikä voisi vielä auttaa? Vien auton kohta oikeaan huoltoon.

    Nämä vaihdettu lähiaikoina:
    -ilmamassa mittari
    -tulpat
    -sytytysyksikkö
    -jakohihna (180tkm)

  • #2
    Kannattaa ainakin aluksi vilkasta jakohihnan kireys ja ajotus merkit jos ois hypänny.

    Kävi ilmeisesti kuitenkin tyhjäkäyntiä?
    Kävikö tyhjäkäynnillä kaikilla vai rynkyttikö?
    Entäs pakokaasut haisiko bensa / öljy?

    Ilmaputken irtoaminen vois aiheuttaa sen että käy tyhjäkäynnin mutta sammuu kaasuttaissa.

    Comment


      #3
      Vikakoodit lukuun.

      Comment


      • #4
        Kävi ilmeisesti kuitenkin tyhjäkäyntiä?
        -Lähtee käymään vaivoin ja käy hetken. Sammuu lopulta itsekseen puolen minuutin sisällä.
        Kävikö tyhjäkäynnillä kaikilla vai rynkyttikö?
        -Käy kaikilla, mutta ennen sammumista rupeaa yskimään ja pahasti
        Entäs pakokaasut haisiko bensa / öljy?
        -Bensa haisee

        Comment


          #5
          Jos vaikka bensalinjan paluupuoli tukossa ja nostaa paineet liian ylös. Joskus ollu sen vian takia samankaltaisia ongelmia.

          Comment


          • #6
            mikä on vikana kun käynnistää pirssin niin saattaa sammua heti?mutta sitten kun starttaa toisen kerran niin lähtee käyntiin ihan normaalisti.ei ole väliä onko kylmä vai lämmin kone ja ajossa on ihan normaali.vika ilmeenty pari viikkoa sitten...olisiko syynä se ilmamassamittari kun ei oikein tiedä ja eikä ole tietoa milloin on tulpat vaihdettu?

            Comment


            • #7
              Jos bensa kerran haisee niin siltä suunnalta kannattaa sitten lähtä vikaa etsimää.

              Mahdollisuuksia: suutin vuotaa, paine liian kova, kipinät ei mene perille, paineen säädinkin vois periaatteessa päästää bensat suoraan imusarjaan.

              Tuo tutkiminen vaatii jo jonkunlaisia työ kaluja että saa suuttimet irti.

              Jos otat suuttimet, bensaputken ja paineen säätimen alipaine letkun irti niin että suuttimet jää putkeen kiinni ja johdot on irti suuttimista. käsket jonkun kaverin pyöräyttää startilla konetta.

              Starttatessa suuttimista ei saa tippasta / suihkuta bensaa. Paineen säätimen alipaine letkusta ei saa tulla mitään. Edellyttäen että johdot suuttimilta on irti. Tällä operaatiolla selviää suutin vuodot. Paineen mittaus vaatii jo erikois työkaluja.

              Tuo temppu jättää sitten vikakoodin suuttimista muistiin joten jatkotutkimuksissa ei kannata sitä ihmetellä.

              Tulpat kannattaa heti sammumisen jälkeen katsoa läpi. Niistä näkee aika helposti jos joku pytty on saanut liikaa ainetta tai kipinä ei ole mennyt perille. (Tulpan kärki osa märkä ja haisee voimakkaasti bensalle.)

              Jantusella on A4 tyyppi vika eli ajonesto ei tunnista avainta. Jos katsot mittaristoa seuraavalla kerralla tuon tempun jälkeen niin se avaimen kuva vilkkuu. Vika koodin jättää tuokin, muistaakseni joku "key signal too low". Tuosta ajoneston korjauksesta on aika paljon juttua foorumilla.
              Viimeksi muokannut nirape; 2.8.2007, 17:22.

              Comment


              • #8
                Antaa vikakoodia:
                -"0214 Toimintajännite Impulssi liian alhainen"
                Mihin tämä viittaa?

                Comment


                  #9
                  Mikä ohjainyksikkö tuota antaa?

                  Comment


                  • #10
                    Ei tollasta koodia pitäs moottorin ohjaimessa olla. Pienin numero on 0515.
                    Lähimmäs sopiva vois olla 00532 supply voltage signal too small. Tuo koodi tulee heti jos akun kengän käyttää irti.

                    Comment


                    • #11
                      Parin viikon huoltoreissun jälkeen syyksi on paljastunut bensapumppu. Nyt kysymys kuuluukin, mistä uusi? Hinta marmorilla?

                      Comment


                      • #12
                        A4 Ruiskupumppu 1,6--2,4 Bosch/FeBi. . . . . . . . . . . . [FONT=Arial][COLOR=#0000ff]28-1393 [/COLOR][/FONT] 139.90 [FONT=Arial][COLOR=#0000ff]???[/COLOR][/FONT]A4 Ruiskupumppu 1,6--2,4. . . . . . . . . . . . . . . . . . [FONT=Arial][COLOR=#0000ff]28-1477 [/COLOR][/FONT] 69.90 [FONT=Arial][COLOR=#0000ff]???[/COLOR][/FONT]


                        @ Motonet

                        Käy kysymäs paikallisesta varaosaliikkeestä.

                        Comment

                        Working...
                        X