Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 nesteistä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• S4 nesteistä?

Niin, siis olen tuore S4 omistaja ja ajattelin varmuuden vuoks täältä kysäistä, että onko jollain hyviä vinkkejä ja ideoita perä ja laatikkoöljyjen vaihtoon? Jarrunesteen ajattelin myös varmuudeks vaihtaa. Jos noista jonkun merkkiin tai laatuun on jollain jotain sanottavaa, niin kuuntelen mielelläni.

Lohkolämppäri tarvii myös asennuttaa, mutta siinä ei taida hirveästi pieleen pystyä valitsemaan.. Moottoriin ehdinkin jo vaihdattaa mobilin 0-40 öljyt, vaikka mobilin laatua täällä kovasti kritisoitiinkin..

Redlinen MT90 öljyjä täällä on kovasti kehuttu, itse en ole vielä kokeillut.

Comment

Mulla laitettiin Castrolin öljyt laatikkoon ja perään ja hyvin on toimineet.

Comment

Paljonko menee vaihteistoon ja perään öljyjä? ja millaista öljyä perään? tarviiko jotain lisäaineita?

Ja ei haittaa jos kertaa vielä mistä vaihdetaan - Laatikossa näyttäsi suurinpiirtein keskellä pohjassa olevan roppu - täyttö kuskinpuolen vetarin luota? Mites perä öljyt?

Comment

Laatikkoon menee hieman vajaa kolme litraa, jos et tyhjennä jäähdytintä. Siihen menee kolme desiä lisää.

Perään meni _muistaakseni_ 1.7 litraa.

Tyhjennys alhaalta molemmissa, laatikossa on kaksi tulppaa. Laatikon täyttö vetarin edestä vasemmalta, ja perän täyttö oikealta puolelta.

Comment

Kuin myös, uusi S4 (AAN) omistaja. Mitä öljyä kannattais moottoriin laittaa? Mobilia täällä jotkut näköjään haukkuu ja jotkut kehuu castrollia..
            Entäs öljynvaihtoväli? Ja öljytilavuus? (yritin kyllä hakea vanhoista topikeista, mut ei osunu silmään)

Comment

Tilavuus n. 4,5 litraa. Öljynsuosituksia löytyy varmaan yhtä paljon kuin öljymerkkejäkin.
              Itse ajan Castrolin TWS 10W-60 motorsportilla ja 7500-10000 km. vaihtoväillä.

Comment

tällä hetkellä omassa urssissa on liquimolyn 10W-60, pikkasen enemmän tuntuu häviävän kuin castrol tws:ää, testataan nyt vielä toinen öljyn vaihto. Jos edelleen hukkuu, kokeilen kendallin 10w-60 töhnää, sitä kun saa varsin edukkaasti jos kaveripiirissä on cossuclubin jäsen.

Comment

Joo. Samaa castrolin 10W60 TWS:ssää on täälläkin, vielä. Ja ainakin ensimmäisestä TWS-satsista on hukkunut vaihtovälillä tavaraa jotakuinkin litran verran 10000km aikana. Seuraavaksi sisälle menee Kendallin vastaavaa, katsotaan miten sillä käy.. jos vaikka löytyis halpa ja hyvä.

Comment

Working...
                  X