onko poikittais ja pitkittäis moottoreissa samanlaiset lohkot??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t moottoreiden lohkojen erot
Collapse
X
-
Ainakin AEB/APU (varmaan monta muutakin, oisko peräti '00 asti) on ns vanhalla lohkolla, jossa vesipumppu on vanhojen 1.5/1.6/1.8/2.0 -koneiden tapaan lohkon kyljessä. Jo AGU:sta lähtien poikittaiskoneissa on ollut uudempaa lohkoa, jossa vesipumppu on jakopäässä. Eroa on mm myös kampikammion tuuletuksessa, öljynsuodattimen jalassa ja termostaatin paikassa.
Lohkon päässä olevat pultinpaikat on eri kohdissa (jotain jakohihnaromuja on kiinni näissä), kannakkeiden paikat on kaikissa samanlaiset, ainakin pitkittäiskone menee aina myös poikittain.
Aika saatanan monessa poikittaiskoneen lohkon pultinreiässä on eri kierre kuin vanhassa pitkittäiskoneessa.
Comment
-
Ainakin öljypohja myös vaihtolistalle.
B2/B3 5-syl tai B4 4/5-syl koneiden tilalle laitettaessa vasen kiinnike B4 4-syl koneesta. Oikea kiinnike hiukan haastavampi, lähimpänä sopii 1.8l Cabriosta, siinä kenties hiukan säätämistä korkeussuunnassa. Etukannake B4:stä (korkeussuunnassa "keskellä" konetta) ja alkuperäinen etupalkki vaihtoehtona kannake B5:stä (korkeussuunnassa alhaalla) ja uusi etupalkki --> tilaa isommalle syylärille ja koolerille..
B3 4-syl vaatii 5-syl kannakkeet runkoon tai jotain patettentteja apurunkoon tuohon tyyliin.
Lisää aiheesta esim vwvortexilta. Tuolla jotain kuvia avanttiin sovituksesta.
Comment
Comment