Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urkki yskii 4500 ja puutuu 5000 rpm

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • urkki yskii 4500 ja puutuu 5000 rpm

    vanhus alkaa kiukuttelemaan. kaasupohjassa alkaa tökkimään n.4300 paikkeilla ja loppuu viiteen tonniin, rauhallisemmalla poljennalla tökkiminen jää pois mutta samam lopputulos.

    ensin ajattelin että ruoka loppuu kesken. suodatin ja pumppu vaihdettu ja paineet pysyy tasaisena koko ajan.

    sitten aloin arvuutella äänenvaimentajien sortuneen ja kasvavan pakovastuksen aiheuttavan mokoman, joten putki poikki ja suoralla kokeilemaan. ei vaikutusta.

    mennäkkö siis purkamaan kansi ja testata venojen jouset josko lerpahtaneet ja siksi pääsee kaasut sekaisin vai kuinka edetä?

    kertokaa te viisaammat.

    kiitos.

    #2
    Ilmeisesti 10v kone?

    Jätä pakoputki ja kansi rauhaan toistaiseksi. Veikkaisin vian olevan sytkä- tai bensapuolella. Tulpat/sytkäjohimet varmaan kannattaisi ihan ensimmäiseksi vaihtaa, kun kone alkaa kiukuttelemaan ahdoilla.

    Hieman epäilen, ettet tulppien/johtimien vaihdolla pääse viasta pääse eroon, mutta tulpat nyt kumminkin kannattaa vaihtaa niin voit ainakin poissulkea sen mahdollisuuden. Jos siis ei ole tietoa milloin vaihdettu edellisen kerran.

    K-jettitietäjät valaisevat asiaa varmaan enempi.

    Comment


    • #3
      Joo, anna kannen olla rauhassa ja tarkasta ensimmäiseksi imuilman lämpöanturipiirin resistanssi. Itse anturin resistanssi melko tarkkaan 21 ohmia. Boksin liittimeltä pinnit 18 ja 19 ja sieltä sitten max 33 ohmin lukema. Jos tätä enemmän, menee jonkinmoinen varaohjelma päälle ja aiheuttaa kuvaamalaisesi ongelmat.

      Comment


      • #4
        10v kyllä tulpat ja johdot on uusia.
        ajettu penkissä ja katsottu jos jonkinlaista sieltä sun täältä. mutta ei tunnu järkeä löytyvän.
        tänään joutuu kyllä kokeilemaan vielä yhtä asiaa mikä tuli esille. + pitää mitata noi hommelit.
        mutta ensin testataan ja sitten jatketaan.


        kiitos tähän asti

        Comment


        • #5
          anturi antaa melkosia lukemia yli 400.
          täytyy kysellä uutta marmoritiskiltä huomenna.
          ja pinnat 18 19 antaan 2000rpm jälkeen yli 350 ja kasvaa kierrosten myötä
          joten ensin anturi vaihtoon...

          Comment


          • #6
            no niin,

            mittailin tosiaan tuota anturia joka tässä "hybridissäni" on sattumalta coolerissa eli MB koneesta. onko tietoa sen resistanssista?
            osanro 034905379B (itse palikassa hitachi 035905379G)
            ja kyseinen anturi olis marmoritiskillä vain 176 ecua, siinä lienee käytetty kuukivestä valmistettua vastusta.

            saiskohan tuon väkerrettyä jotenkin itse?

            Comment


            • #7
              "Oikea" urkin anturi (koneet WR,GV ja WX) anturi 035 905 379B resistanssi n.21 ohmia. Muut (MC,AAN,KG,MB,RR,KW,ADU jne.) anturi 034 905 379B resistanssi about 500 ohmia. Meneekö anturi ja boksi nyt hybridisti ristiin?

              Comment


              • #8
                anturi matkaa boksille. boksi mc12.
                ongelma alkoi kevättalvella turbon vaihdon yhteydessä k26->k24
                olin asiaa selvitellyt ennen vaihtoa ja vaihdon tehneillä ei ollut ollut ongelmia. mutta yllättäen tästä löytyy jos jonkinlaista. tuolla aiheen käyttäytymisellä ei havaittavaa muutosta oli paineet sitten 0.6 tai 1.0 ...
                Viimeksi muokannut Vänni; 17.8.2007, 12:02.

                Comment


                • #9
                  aloin vaihtamaan haljennutta pakosarjaa ja siinä samalla nyt löytyi pari merkillistä mahdollisesti vuotavaa kohtaa letkuista, jotka eivät aiemmin löytyneet ja kunhan saan pakosarjan takas paikalleen ja paketin kasaan, niin
                  sitten selviää missä mennään, korjaantuiko vai ei

                  Comment


                  • #10
                    pakosarja paikallaan ja nyt ei ainakaan pakovuotoja.
                    Imu- ja ahto vuodot myös kaikki korjaitu.

                    tilanne kuitenkin täsmälleen sama.röpötys ja puutuminen kun ennallaan.
                    ongelma lienee nyt kuitenkin sytkässä.
                    puola ja sytkän vahvari, tulpat, johdot ja
                    jakajan kansi ja pyörijä niinikään uusittu keväällä.
                    ja nyt vielä kokeiltu toisilla.
                    oliskohan tuo boksi nyt sitten jostain kohtaa seonnu.
                    ja onko kenelläkään tietoa tuo MAC 12 sielunelämästä?

                    Comment

                    Working...
                    X