Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehojen häviäminen... --> Vika selvinnyt syynä bensapumppu.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tehojen häviäminen... --> Vika selvinnyt syynä bensapumppu.

    KATSO ALHAALTA SIELLÄ UUTTA TIETOA.



    Alkaa jo tympiä, Minun Audi 100 2.0E senkus jatkaa "nyppimistä", elikkäs kun kiihdytän ja lämmöt ovat noin 90 asteessa tuntuu, että tehoja ei ole ja auto nyppii... Tänään tämä tehojen vähäisyys ilmeni koneen ollessa kylmempikin...

    Vaihdettuja tähän mennessä:
    -tulpanjohdot
    -tulpat
    -pyörijä
    -olen varma, että vettäkään ei ole tankissa ja käyttänyt suuttimien puhdistus ainetta lisäaineena.
    -virranjakajan kansi on vaihdettu noin vuosi sitten.

    Eli missä nyt siis on vika PUOLA? toi kansi? vai mikä? Aiheesta löytyy paljon hajanaista tietoa täältä foorumilta ja niitä olen lukenut ja kokeillut korjata jos on tunnustanut , että siinä voisi vika olla....

    Niin ja aina ihan mitä tahansa olenkaan sitten tehnyt on vika hävinnyt "joksikin aikaa", esim tulppien vaihdon yhteydessä ei nykinyt viikkoon ja luulinkin, että nyt jo korjautu, mutta ei.

    Kertokaa viisaammat missä mättää?
    Viimeksi muokannut samoksan; 28.8.2007, 21:04. Perustelu: Vika selvinnyt...

    #2
    ookko tarkastanu imuvuodot? , niitä voi sitten löytä vähä joka letkusta, mikä on vähääkään yhteydessä imusarjaan tai ilmamittarilta lähtevään letkuun.

    Comment


      #3
      Bensapumppu? Entäs onkos tossa jo Lambda?

      Comment


      • #4
        Imuvuotoja oon katellu, mutta enpä ole löytänyt rikkinäisiä letkuja tai mitenkään sisään painautuneita. Bensapumppu on yksi mahdollinen, mutta en käsitä mikä siinä sitten olisi, että reagoi ainoastaan silloin kun koneen lämmöt ovat korkealla.

        Lambda enpä kyllä tiedä varmaksi eli Audi 100 -88 ja tämä on sillä uudemman mallisella koneella ja sisustalla. Jos on lambda onko se virranjakajan yhteydessä?

        Sitten vielä, onko kellään tietoa mitä puolan vieressä oleva alipaine juttu on nimeltään ja mitä se ohjaa? Siihen tulee sähköjohto ja siitä lähtee putki "muistaakseni" virranjakajalle.

        Jos yllämainittu on jotenkin liitettävissä sytytykseen, voisin epäillä vian olevan siinä. Tätä epäilen sen takia koska, yhdesti käynnistyksen yhteydessä auto starttasi hyvin ja peri aatteessa käynnistyi ja käytti hetkellisesti kierroksiakin jotain 600, mutta heti tämän jälkeen sammui eikä jäänyt käymään.

        Kun putken taittoi lyttyyn ja starttasi käynnityi auto heti ja kaikki toimi kuin ennenkin...

        Mutta kattelenpa niitä imuvuotoja vielä ja käyttelen antureista johtoja irti ja yritän huomioida tapahtuuko muutoksia. Kiitoksia vastauksista.

        Comment


          #5
          Aika monella on kai ollut ihan hiekkaa tankissa. Sitä kerääntyy noilla vuosilla jo jonkin verran sinne.

          Comment


          • #6
            Tehojen häviäminen...

            Olen aikasemminkin kirjoitellut samasta asiasta, mutta nyt tämä jo alkaa tympimään raktaisua auton nykkimiseen/tehojen häviämiseen ei ole tullut.

            Elikkäs auto aluksi rupesi tekemään niin, että lämpinä alkoi nykkiminen ja ei kulkenut minnekkään, nyt se tekee nykkimisitä ja tehojen häviämistä lähes milloin vain. Kaasua pystys painamaan kepeästi kohti pohjaa, jolloin nykkiminen on todella vähäistä, mutta kun painat nopeasti esim. ohittaessa tai kiihdyttäessä tuntuu vaan, että häviää tehot eikä ota kierroksia.

            Auto ottaa kierrokset hyvin sillon kun ei ole vetoa päällä eli vaihde vapaalla/kytkinpohjassa kierrokset nousevat niinkuin pitääkin eikä huomaa mitään ongelmaa. Parhaiten vikaa kuvaisi ehkä auton "tukehtumis ilmiö" samallalailla se temppuilee.

            Vaihdettua osaa on ja muutakin on jo tehty listaa:
            -tulpat
            -lisännyt suuttimien puhdistusainetta
            -pöyrijä ja virranjakajankansi
            -puola
            -tulpanjohdot
            -olen käyttänyt pumppua pois tankista ja puhdistanut tankin.

            Tässäpä esim. listaa mitä on jo tullut tehtyä. Joten nyt kysynkin, että vaihdanko bensapumpun vai en? Vai tekeekö tämän joku anturi? Ilmamäärämittari? Jos ja kun jollain varmastikkin tietoa on kertoisi minulle missä vika piilee. Kun ehdottelette mitä kannattaisi testata kertokaa anturin/muun osan sijainti, jotta osaan yhdistää sen oikein.

            Pikaisia vastauksia odotellen ja kiitoksia lähettäen kohta tympiintynyt Audi fani. Ps. auto on Audi 100 -88 ja uudemmalla korilla/koneella.

            Uusi ketju liitetty vanhan jatkoksi.
            Viimeksi muokannut Sleepy2; 16.8.2007, 16:04.

            Comment


            • #7
              Vika selvinnyt... Vika olikin kuin olikin bensapumpussa... Se jälkimmäinen sihti oli aivan tukossa, mutta pistin kokonaan "uuden" pumpun, jonka löysin romuttamolta.. Nyt taas iloisia kilometrejä hyvällä autolla....

              Comment


              • #8
                Ihan mielenkiinnosta, mitä maksoi romuttamolla pumppu?

                Nimim. 200 euroa köyhempi...

                Comment


                • #9
                  mulla on käytetyt pumput 70e kpl-uusi käyttämätön 148e.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja audimän
                    ...uusi käyttämätön 148e.
                    Tuon kuin olisi toukokuussa tiennyt... Onko se muuten Pierburgin pumppu?

                    Comment


                      #11
                      Pierburgin pumppuja ei saa alle 190? (motonetissä halvin, jos sattuu maahantuojalla olemaan varastossa). Merkkitiskillä Pierburgin pumput yli 300?

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja amalin
                        Pierburgin pumppuja ei saa alle 190? (motonetissä halvin, jos sattuu maahantuojalla olemaan varastossa). Merkkitiskillä Pierburgin pumput yli 300?
                        Merkkiliikkeessä maksoi muistaakseni noin 250e, tarvike yli 300e ja Motonetin hinta Pierburgille oli se 200e, jonka sitten ostin.

                        Comment


                        • #13
                          On Pierburg ja löytyy myös Bosch.

                          Comment


                          • #14
                            Kun hintoja kysyttiin, niin sain romuttamolta pumpun ja sen bensan määrä anturin 50ekellä. Eli pumppu ja se kansi tuli mukana, joten mulla oli helppo homma pistää vaan paikoilleen.

                            Kannattaa laittaa kummatkin suodattimet paikoilleen, että ei pääsisi tulemaan tukkeutumista, eli sellainen pussin tyylinen suodatin siihen eka ja sitten se sihti. Pierburgin pumppu tuli laitettua.

                            Comment


                            • #15
                              Terve. Onkos tuo pumpun kunto helppo tarkistaa? Meinaan jos sen ottaa pois, niin tarviiko uusia tiivisteitä tms. olla takaisin asennuksessa.

                              Koska Audini on todennäköisesti monivikainen, linkkinä keskusteluun
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=54855 on löytynyt 1 vastaus. Eli kaasuvaijeri laukesi ja nyt kun se korjattiin, niin kyllä on tullut kaivattuja tehoja takaisin. Seuraavaksi otan tarkasteluun tuon pumpun ja siksi toivoisin asiaan hyviä ohjeita. Kuuluuko muuten kun laittaa virrat päälle niin pumpun tehdä alku surinat tässä -88 mallissa? Sen tiedän että -90 se surauttaa paineet päälle.

                              Comment


                              • #16
                                mulla ainakin tekee alkusurinat n.sekunnin (100 -87) jasso kyllä sano ettei pitäis??

                                Comment


                                • #17
                                  Minun -89 kakssatku ei surise

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei surise kumpikaan minun lötköistäni. Mallista riippuen voi kuitenkin tehdä tuon alkupaineistuksen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jep, oma profiilin kulkineeni alkupaineistuksen tekee. Tai teki, saa nähdä, huomenna uutta pumppua tankkiin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuossa näkymää -87:n tankin sisältä ja tuossa pumppu irrallaan.

                                        Tarvikkeisiin: Pumpun päähän tarvitsee kaksi kupariprikkaa, sekä tankin kanteen toiset kaksi.
                                        Tuo kanteen tuleva liitin näkyy osittain ensimmäisen kuvan yläreunassa. Muistelisin, että kupariprikat ovat samaa kokoa kummassakin liittimessä ja uuden pumpun mukana tuli kaksi prikkaa.
                                        Lisäksi klemmarit kannattaa vaihtaa.

                                        EDIT: Prikat luultavasti kokoa sisä 12mm. ja ulko 16mm.
                                        Viimeksi muokannut audiq; 10.9.2007, 22:07.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X