Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AEB nykäissyt ja hyytyi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AEB nykäissyt ja hyytyi

    Eli Audi 1,8t (AEB) oli maantienopeudessa "nykäissyt" ihmeellisesti ja sen jälkeen vedot loppuneet. Pysyi tyhjäkäynnillä käynnissä mutta kaasua painettaessa ilmeisesti hyytyy.

    Selvitykset kuultu naisen suusta joten voi olla vajaavaiset. Itse pystyy autoa testaa vasta maanataina.

    Mikäs tossa vois mahdollisesti yhtäkkiä mennä?

    #2
    Ahtoletku irronnut? MAffin liitin irti ja kokeilee miten sitten vastaa kaasuun.

    Comment


    • #3
      MAF=ilmamassamittariko? Eli siitä ilmanputsarin luota? Mite se vaikuttaa jos sen irroittaa? Ilmastoinnin huolto tehty ja öljyt suodattimet vaihdettu männä viikolla,voisko ne ollu häpeltänyt sielt jotai irti mikä vaikuttasi noin?

      Comment


      • #4
        Kun noita sateita on ollut jonkin verran (paitsi tänään), on muutamalla tutulla ilmennyt ongelmia puolien kanssa. Nehän eivät ole _todella_ tiiviitä, joten pitkään jatkuvilla sateilla puoliin saattaa päästä vettä (kondensoitunee). Oireet ovat olleet presiis samanlaiset.

        Ja nuo sade-selitykset tarjosi siis merkkikorjaamon haalareihin pukeutunut herrasmies. Ja nimenomaan puolavikaa on ollut jo parilla tutulla viikon sisään. Voi olla tietty huonoa tuuria. Autoina vm. -05 A4 2.0T ja Leon Cupra R.

        Comment


        • #5
          Voisikohan jakohihnan hyppääminen pykälällä-parilla aiheuttaa tuollaista?

          Comment


            #6
            Jos ilmamassamittarin irroittaa niin ECU ei enää tietysti lue sen läpi menevää ilmaa (joka on nolla jos ahtoletku on irti kokonaan). Jos se letku on irti ja MAFfin liitin kiinni niin ECU saa ihan väärää tietoa oikeasta ilmamäärästä ja käy siksi huonosti.

            Comment


              #7
              Ei se nyt ihan nolla ole turboautossa :)
              Siellähän itse asiassa kulkee ilmaa sangen reilusti siinä tapauksessa.

              Comment


              • #8
                Pääsin kuin pääsinkin paikalle niin ahtoletku oli irti. Jäänyt kiristämättä öljyjen vaihtajalla kaasuläpältä. Ohitustilanteessa plop ja tehot hukassa.

                Kysyin siltä sillo puhelimessa ku se oli saanut kuitenkin konepellin auki että onkos sieltä mitään putkia irti. Ei ollut huomannut koko putkea. Naiset. =D

                Kiitos osallistuneille.

                Comment


                  #9
                  Ei se nyt ihan nolla ole turboautossa :)
                  Siellähän itse asiassa kulkee ilmaa sangen reilusti siinä tapauksessa.
                  Äh juu, kuvittelin nyt omia kikkailuja missä olen käynnistänyt koneen niin että edes kaasuläpällä ei ole mitään letkuja kiinni :) Ja lähin MAF on ollut jossain hyllyllä ;) Mutta periaate meni sentään oikein, MAF kertoo oikean ilmamäärän väärin ECUlle.

                  Aika hyvin kuitenkin arvattu tuon vikadiagnoosin perusteella ;)

                  Comment


                    #10
                    Lainataan tätä vanhaa topicia oman audin vaivojen veikkailuun.

                    Eli kyseessä A4 1.8t AEB -97 ja ongelmana jonkin sortin ahto-/imuvuoto, jota en vain ole saanut paikallistettua.

                    Vika ilmenee kuumalla ilmalla pahinten (+30c), täys kiihdytyksessä kuuluu selkeästi kun ?ahdot? ampuu väärästä välistä ulos, ja suhinan perään vedot hyytyy. Tehoja löytyy taas hetkellisesti kun nostaa kaasun ylös ja polkaisee uusiks.
                    Suurin mutta hommassa on se ettei niitä vuotoja löydy vaikka laittaa 1.5bar ponnistuksen. Hiljattain uusin huohotuksen osia, Tepon sivuilta näkee kyseiset osat sekä pannukakku venttiilin, kun niissä oli vuotoa. Ja vika jatkuu....

                    Vuodon ääni on jotain ahtovuodon ja imuvuodon väliltä, viime vuoden puolella antautui pässin letku ja siihen äänen verrattuna nykyinen suhina on erillainen.

                    Muutenkin tuon oman auton nyppinen v*tuttaa (kiitos ammatin valinnan) niin alkaa keittämään pikku hiljaa tälläinen selkeänepäselvä vika. Eli jos jollakulla on ollut vastaavaa ongelmaa niin vinkit on tervetulleita.

                    Comment


                      #11
                      Onko tämä se hetki kun pitää ruveta kiukuttelemaan kun ketään ei viitsi vastata ja mun pitää vielä haukkua koko foorumi pashaksi :)

                      Uppimisen syynä se että tuli ahaa ilmiöitä, tässä miettiessäni vikaa.
                      Kun kerran tuo suhina on lämpötilasta riippuvainen, eli helteellä suhisee enemmän kuin 15-20c lämmöillä, niin voisiko imuputki olla sen verran väsynyt että vetää kasaan täys kiihdytyksessä?

                      Eli suurin kysymys, millaisia kokemuksia porukalla on ollut kun imuputki vetää kasaan? Onko kuulunut reippaamman puoleista suhinaa ja tehot ovat loppuneet?? Vai onko vain auto puutunut?

                      Comment


                        #12
                        Ota bypass pois ja tulppaa letkut ja ajele pari päivää niin.

                        Comment


                          #13
                          Pässikin on uusittu pari viikkoa sitten (unohtu mainita), joten vian ei pitäisi olla siinäkään.

                          Comment


                            #14
                            Dodih, niskalenkillä voitto kotiin :)

                            Eli aikasemmin kuvatut ongelmat johtuivat pakosarjan pinnapulteista, tai lähinnä siitä kun niitä oli 3kpl katkennut.

                            Suhina tuli mitä ilmeisemmin pakosarjan ja lohkon välistä, mutta rako sen verran sopiva että porinää se ei pitänyt, vaikka taaimmaiset ylempi ja alempi pultti oli poikki.
                            Suht pitkään oli ainakin yksi ollut poikki, kun kerran sitä oli joku kerinnyt porailemaan ja kokeilemaan vastakierre tapilla....

                            Näin tällä kertaa.

                            Comment

                            Working...
                            X