Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Venttiilikopan tiivisteiden vuotaminen - mihin se vaikuttaa?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Venttiilikopan tiivisteiden vuotaminen - mihin se vaikuttaa?

Otsikko kertookin kysymyksen, eli kaarassani on hyvin pieni, mutta ärsyttävä öljyvuoto ja veikkaisin, että se on peräisin venttiilikopan tiivisteistä (pesin juuri moottorista sen alueen ja syynään sitä myöhemmin, että onko olettamus oikea). Koska kyseessä on kuitenkin hyvin pieni vuoto, niin minkälaista haittaa siitä mahtaa olla/koitua, jos sitä ei korjaa? Vaihdoin moottoriin öljyt tuossa loppukeväästä, ja mittatikussa öljymäärä ei ole silmämääräisesti pahemmin laskenut.

Ei siitä ole muuta haittaa kuin että se sotkee koneen aika hyvin jos vuotaa paljon/kauan. Saattaa myös kärytä jos öljyt pääsee pakosarjalle asti. Tietysti hyvin pientä hävikkiähän se tekee öljymäärään.

Vuoto saattaa tulla myös nokkaketjun kiristimen tiivisteestä.

Comment

Ainakin lötköön saa kumista tiivistettä, joka maksoi noin 8?, mutta eipä enää vuoda.

Comment

Jos rupeat itse vaihtamaan, niin mulla on yksi ylimääräinen tiiviste V6 koneeseen.

Ei ole paha homma vaihtaa tivisteitä itse, momenttiavain on hyvä olla, mutta ilmankin pärjää

Comment

Korkkitiivisteet tulee sitten vuotamaan aina. Pitää hetken, mutta kohta vuotaa taas.

Comment

Nuo ei ole korkkitiivisteitä, vaan jotain kumia.

Comment

Kiitos vastauksista! Mutta siihen kaipaisin vielä kommentteja, että onko pienestä vuodosta moottorille mitään haittaa?

Edit: äh.. tuossa ekassa vastauksessahan olikin tästä jo maininta, että ei ole kuin kosmeettista haittaa..

Comment

Mulla oli sen verran runsasta vuotoa huohottimen jäätymisen jälkeen että öljyn käry tuli sisälle kun auto seisoi esim liikennevaloissa. Apparin puoleinen tiiviste vuoti suoraan pakosarjan päälle

Comment

Working...
                X