Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0E ja 2.0i ero?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 2.0E ja 2.0i ero?

Elikkä jos en ihan väärin ymmärrä Audi 100 ainakin olisi esim. 2.0E:nä ja 2.0i:nä, joten haluaisin ihan mielenkiinnosta tietää mitä näillä sitten on oikein eroa? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen...

Ei niillä mitään eroa ole, E on yhtä kuin einspritzung, joka on taas yhtä kuin injection, eli polttoaineensuihkutuksesta on kyse. Oikea merkintä on tässä tapauksessa E, niin kuin auton perässäkin lukee.

Comment

E:ssä KE-jetronicci, i:ssä K-jetronicci? Tälläinen käsitys minulla on ollut. KE:ssä on ihan oikea ECU, K-jetissä ei.

Comment

Eli ilmeisesti E on katilla ja I ei.

Comment

mulla on 2.0e ja ei ole kattia

Comment

Takaluukussa on aina lukenut E, niin kauan kuin ruisku on erikseen merkitty. i taitaa olla autojobbareitten heiniä, menee sarjaan "guatro". :)

Comment

Takaluukussa on aina lukenut E, niin kauan kuin ruisku on erikseen merkitty. i taitaa olla autojobbareitten heiniä, menee sarjaan "guatro". :)
              Näin minäkin olen asian ymmärtänyt. Voihan tietty vuosimallista poiketen olla jotain eroja, juurikin esim. katin suhteen. Moottorikoodista tai runkonumerosta vois selvitä. Tai sitten kaivella jotain vanhoja teknisiä tietoja. Olisko muuten käyttöohjekirjassa jos on tallessa?

Comment

Juu, siis i:tä ei ole mallina olemassakaan. Mielestäni E on nimenomaan KE-jetronicilla, jota on sitten katilla ja ilman. Ilman E:tä on K-jetronic.

Comment

Ainaki mulla oli RT merkitty E:nä. Ainaki näin oon ymmärtäny et jonkinmoinen ruisku on aina ollu E.

Comment

KE-jetti tais tulla vasta 80-luvun lopussa/90-luvun taitteessa. E-merkintä on ollut käytössä kauemmin ja tarkoittaa yleisesti ruiskua (einspritzung) eikä mitään tiettyä tyyppiä, kuten tuossa ylempänä jo todettiin.

Comment

Eipä ole minun lötkössä E:tä missään, vaikka ihan ruisku onkin.

Comment

Working...
                      X