Onko moni laittanu noita rs:n suuttimia ässään? Rs:n suutin on kuulemma 10mm lyhyempi. Minkälainen sovite siihen pitäisi olla? Eikö polttoaine sumu pisaroidu, jos suutin on 10mm liian syvällä sovitteen takia??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4:seen rs4:n suuttimet?
Collapse
X
-
Onkos noissa s4 ja rs4 suuttimissa samoin tuo suihkutuskulma? Ssp 245:ssä hienot kuvat(22 sivulla), miten suutin suihkuttaa venttiilinlautasia kohden. Ettei s4 kannessa/imusarjassa rs4 suuttimilla tule mitään ei toivottua ilmiötä, kuten, että suihku osuisi imusarjan seinään (ja haittaako sekään sitten mitään?)?
OT: käykös rs4 maffin anturi s4 maffiin (eli se mittainosa joka tulee putken kylkeen parilla ruuvilla)?Viimeksi muokannut pv; 26.7.2007, 14:39.
Comment
-
Nyt on suutimet paikoillaan. Sain teetettyä tosi hyvät sovitteet. 15mm piti pidentää ja tehtiin vielä tohon liittimen alle holkit, ettei suuttimet mee liian syvälle imusarjaan. Vielä on tulossa rs:n maffi.
OT: Itelläki kävi mielessä, että vaihdan vaan sen anturin. Mut taitaa olla parempi koittaa survoa koko maffi siihen.. Kuulemma mahtuu?
Comment
-
Sovitteethan tuli nopeasti.
Ei sitä pelkkää RS4 anturia kannata ässän koteloon laittaa, luultavasti se ei anna samanlaista signaalia joten ECU saa väärää tietoa.
Koko maffi menee kyllä kun ottaa haitariletkusta sen tiivisterenkaan pois, ja sorvaa vähän ilmanputsarin koteloa.
Comment
-
Signaaliahan muuttuu aina, laitat sitten minkä komponaation tahansa eli Rs maf S4 sensorilla tai toisin päin tai rs4 maf rs4 sensorilla.
Ideahan on sovittaa suuttimet sopivalle komponaatiolle, niin ecu pysyy seoksien kanssa perässä.
Eli seokset muuttuu myös joka komponaatiolla. Joku yleensä osuu sopivasti kohdalleen.
Comment
-
Onko rs4 maf sähköisesti heittämällä sopiva? Rs4 maffit kaikki boscheja?
OT: mikä olis näppituntuma, jos laittaa s4sen anturin rs4sen maffiin ja 440cc suuttimet, niin onko auto ajokelpoinen ennen säätöä (eli maf lukema laskee saman verran mitä suuttimet virtaa enemmän)?Viimeksi muokannut pv; 28.7.2007, 14:00.
Comment
-
Itsellä on suutimet menossa vaihtoon mutta en ajatellut vaihtaa MAFia vielä tässä vaiheessa.. (ehkä)? Jos MAFin vaihtaa rs4:een myöhemmin niin vaatiiko se kokonaan uuden ohjelman? S4 oma MAF taitaa lukea ~340g/s asti mutta miten käy käyttöiän jos enemmin antaa happea autolle?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Teppo KalskeSitten meinasit ilmeisesti hankkia myös uusille suuttimille sopivan softan jostain?
Tiedän että fiksuintahan se MAF olisi vaihtaa samaan syssyyn mutta kun nyt tuli kysyttyä yo...
Comment
-
Ohjaa se ecu noitakin suuttimia ja toimii kuten vakiona (S4 perus virilastulla vakiosuuttimille), jos ei ohjelmaa heti meinaa tehdä, kuten aikaisemmin tuolla sanoin.
Itse olen vakio-ohjelmalla (siis S4 perus virilastulla) ilman lastun säätöä ajellut jo pitkään isommilla suuttimilla, toimii kuten ennenkin.
Itse asiassa en ecun säätöä meinaa tehdäkkään, kun en näe siinä juurikaan hyötyä nykyisellään.
Comment
-
No jos tuohon lastun seuraksi (ym. kilkkeet) tuikkaan 630cc suuttimet ja RS4 MAFin niin miten tuo ECU pysyy perässä? Onko auto vielä ajokuntoinen kun dynoon olisi matkaa kuitenkin 250km. Tai jos pelkän MAFin laittaisi kun ei mene heittämällä ja ajaisi näin paikanpäälle ja vasta dynopaikalla laittaisi suuttimet?
Comment
-
Pelkällä maffilla menee laihalle ja aika isot suuttimet meinaat laittaa. Onko joku +600 hv haussa ?
Selviää vain vag-com:lla kokeilemalla, millä maf kompolla seokset pysyy kurissa.
Mutta jos lastun meinaat tehdä, niin tee ensin maffin asennus valmiiksi ja vaihda kaikki vasta perillä. Ei se maffi kovin vaikea ole vaihtaa mutta kannattaa tehdä se kerran valmiiksi kotona, purkaa ja asentaa perillä uudestaan.
Comment
-
Onko laajakaistan takaisinkytkennän nopeus niin hyvä, että ECU ehtii säätää riittävän hyvin muutettujen suuttimien jälkeen ?
Googlaamalla löytyi tälläistä taustaa: http://www.pdm-racing.com/products/electronics.html
"......... [COLOR=Sienna]The linear wideband output signal updates at 100KHz (100,000 times/sec)[/COLOR]. "
Oletteko mitanneet laajakaistalamdamittarilla miten seos muuttuu/ei muutu reilusti isompien suuttimien vaihdon jälkeen kovassa vedossa ?
Comment
-
Ei tarvi arvailla :) laajakaistalla tarkistettu on kyllä. Ecu oppii lisäykset/vähennykset peruslambda:lla koko kierrosalueella ja ne jää muistiin, en tiedä sitten onko yläpää laskennallinen alapään arvoista mutta saman seoksen tekee kun vakiosuuttimilla esim. penkissä, jos vaan Maf komponaatio on sopiva.
Kyllähän toi laajakaista hyvä olisi, vielä jos vag-com osaisi lukea sitä (vai osaako ?). Mitään ylimääräistä "tuninkia" en ohjaamoon kaipaa.
Comment
-
Ei se maffi kovin vaikea ole vaihtaa mutta kannattaa tehdä se kerran valmiiksi kotona, purkaa ja asentaa perillä uudestaan
Joo suuttimet on DEKA 006, ja siinä ymmärryksessä olin ostaessa että on bolt-on mallia...? searchilla ei tästä foorumista juurikaan löytynyt tietoa mutta muualta sain sellaisen käsityksen että pitäisi mennä heittämällä paikalleen ts. ei ollut mainintaa adaptereista ko. suuttimien yhteydessä mutta jos joku pystyisi varmistamaan asian niin olisi kiitollinen.
Comment
-
Ilmanputsarista pitää ottaa sieltä sitältä pienet tapit pois, se ei estä vanhan käyttämistä jälkikäteen. Se O-rengas vaan ei pysy sitten niin hyvin paikoillaan. Sitä ei muuten kannata päästä putoamaan, voi mennä "mukavasti" piiloon.
Joo ei Dekat tarvii noita adaptereita mitkä Risan suuttimet tarvii. En tiedä onko ne täsmälleen saman mittaiset kuin vakiosuuttimet, mutta näköjään menee sitten ilman mitään säätämistä. :)
Comment
Comment