Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

PowerBox 1.6:seen

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Menee OT:ksi:
    Niin no eihän VAG:n autot mitään täydellisiä tosiaan ole.
    Mutta samat viat on Audissa mitä Passatissa. Tuo etupää tosiaan kitisee, mutta samat osat on A4:ssa ja Passatissa. Varsinki tarvikeosat vikisee.

Automaattilaatikot on samoja molemmissa, eli sama vika voi ilmetä myös Audissa.

En yritä kaupata toista merkkiä :)
    Mutta Passat manuaalilla ja 1.8t:llä on sama auto teknisesti kuin A4. Eli myös samat viat käytännössä.

Comment

Niin sama vika mun audissaki on että vikajaa etupää ja talvella mitä kovempi pakkanen niin sitä enemmän kitajaa... Niin se multa vielä unohtui että pariviikkoa sitten mulla tuli apukuskin lattialle vamahan 5 litraa vettä rankkasateella!! Sieltä oli se kaukalo joka on raitisilmansuodattimen päällä niin siitä oli se toisen pään tappi poikennu ja kaukalo liikahtanu pois paikaltaan... Ja akun alta oli poistovesireiät tukossa niin akkuki melekehen rupes kellumahan pellin alla!! :)

Niin ja oletan että Golffi on sama auto ku A3...?
      Ja mitä meinaa nuo "VAG-autot"??

Comment

VAG: http://fi.wikipedia.org/wiki/VAG

Comment

No taas on vähä viisaampi...

Comment

Jos siihen alkuperäseen asiaan palaa: joskus ennen muinoin ku ykskasiTeet ei ollu jokapojan saatavilla ;) tuli yritettyä saada volkkarin 1.8 8v maamoottoriin vähän lisää löylyä. Peltisarjaa, kannen ja imusarjan kairaamista, virinokkaa ja muuta perinteistä reseptiä. Rahaa meni jonnii verran ja aikaa meni paljonkin, lopputuloksena muutama helekutin kallis lisähevosvoima. Ja siinä sivussa miellyttävästä perheautosta tuli metelöivä kulkine.
            Eli en suosittele. Pörinäputkistot, vapaavirtaussuodattimet ja muut höpöhöpö-viriboksit on ihan silkkaa rahan hukkaamista ja auton pilaamista tuossa tapauksessa.

Kaiken paras olis hommata sellanen käyttöauto jossa on jo vakiona vähän enempi menohaluja ku perusperheautossa, ja sitten vaan keskittyis pitämään sen kunnossa. Helpoin ja loppupeleissä halvin vaihtoehto jos ei halua ns harrastaa.

Comment

200 tq vois olla hyvä harjoituskappale. Pääsee varmasti harrastaan, vakiona ei hillitön tykki ja potentiaalia varmasti löytyy. Hankintahintakaan ei päätä huimaa.

jake88: kaikissa automerkeissä ja malleissa on omat vikansa/ominaisuutensa. Täydellistä autoa ei ole vielä tehtykkään. Pitää vain valita jonkinlainen kompromissi. Noihin vesiongelmiin ja moneen muuhunkin löytyy täältä foorumilta ratkaisu ku jaksaa tuon search-napin kanssa tarpeeks touhuta. Älä ota ittees jos saat hieman vinoilua vastauksissa, mutta täällä ei tykätä hirveesti suomi24-tyylisestä keskustelusta. Tervetuloa kuitenkin mukavaan harrastajajoukkoon. Käytäppä viikko lueskelemalla foorumia ja ettimällä täältä tietoa omasta automallistasi, niin ymmärrät sen monia ominaisuuksia paljon paremmin.

Muutamia hakusanoja joilla pääset alkuun
              B5 (korimalli autostasi)
              ADP, AHL, ANA, ARM (ovat 1.6 koneen moottorikoodeja riippuen auton vuosimallista)
              vettä jalkatilassa (auttaa tuohon tulvaongelmaan)
              lambda (saat tietoa sen tarpeellisuudesta ja osuudesta polttoaineen kulutukseen)

Comment

Tuon korimallin mä oon kyllä tienny jo melekehen syntymästä asti , samoin tulvaongelman mä oon korjannu ja lambda-anturin mä oon jo vaihtanu ajat sitte. Eikä ny tartte hermoolemahan ruveta jos me ei tykätä samasta automerkistä...

Comment

No eihän täällä hermoillakkaa. Audistit on niin viileetä porukkaa että puolia vois luulla kuolleiks tai ainakin puolikuolleiks. :) Koitin vain opastaa hieman tän foorumin tavoille ettet hermostu välillä hieman sarkastisista vastauksista. Ei täällä kaikki oo rinkelilasit silmillä henkeen ja vereen audisteja. Autohistoria topicista selvii että useimmat on melko montaa merkkiä kokeillu elämänsä varrella (joillakin on ollut jopa Opeleita). Otetaan ihan rennosti vaan ja nautitaan audeistamme. :)

Comment

OT: Eikö jossain säännöissä lue että murthheella ei saaphi kirjoittaa, vaa pitäis käyttää "yleiskieltä" :). Käy vaa v*tuttaa ku lukee tällästä tekstiä by jake88

Comment

Yleiskieli on huomattavasi helpompaa luettavaa kuin mikä tahansa maamme vahvoista murteista. Mikään ehdoton kielto tuo ei ole mutta kovasti suositeltava ohjeistus.

Comment

Working...
                      X