Elikkäs saako mistään/mistä saa 1.6 20v audiin "powerboksia? Yhdestä paikasta jo tiedustelin sähköpostilla mutta tuli vain takaisin automaatti vastaus että ovat kesälomalla... Ei oo katsokaas oikeen mukavaa ajella 74kilowattisella Audilla, nyt pitääs jotaki piristystä saada!! Ja sitte jos teillä olis jotaki muutaki mitä kannattais laittaa että sais vähä vääntöä koneeseen lisää vaikkei tuohon koneeseen oikeen taida saada, mutta edes vähäsen niin kertokaa ihmeessä! :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
PowerBox 1.6:seen
Collapse
X
-
jake88Avainsanat: Ei mitään
-
jake88
No vaikkahan olis joku museo auto niin siltikää sillä ei oo oikeen mukavaa ajella ku se on niin nuhainen... Vaikka sais edes yhden hepan lisää niin olisin jo tyytyväinen kun nyt vain vähä sais!
...että sanokaa ny jotaki mitä tuohon kannattais ostaa että sais sitä voimaa vähä lisää...
Comment
-
jiisimula
Se perussetti, nokkaa, pakosarjaa, putkistoa, uutta ohjelmaa sun muuta. Voi ehkä jokusen saada, silti taitaisi jäädä kauaksi 1,8T:n tehoista (ainakin jos on ohjelmapäivitys..). Myös hintaa tulee myöskin reippaan (vähintään tonni..) puoleisesti. Noin uudessa voipi myös tulla VTT eteen?
Tekniikan voi vaihtaa, vaikka 1,8T. Toisaalta, A4 1,8T:tä on pilvin pimein joten voit myydä myös autosi ja miettiä uudelleen tuota moottorin valintaa.
Tuon vaparin lastutuksen tuoman 12hv haluaisin muuten nähdä ihan dynolappuna? Onko oikeasti noin "paljon" hyötyä pelkällä lastulla vaparissa...?
Comment
-
Ihmiset ei vastaa näihin kysymyksiin, koska pitää niitä huvittavana. Enkä ihmettele, pidän itsekkin. Ei pikkuvapareista saa tehoa irti ilman omaisuuden tuhlaamista, eikä se ole edes sen arvoista. Tehonlisäys on olematon, ellei turbota ja sellaisen lupien saaminen noin "uuteen" ajoneuvoon voi olla työlästä tai kallista.
Jos tehoa haluat, niin vaihda autoa. Et saa millään perus putkisto+filtteri virityksillä mitään irti, "powerboxilla"/lastulla vapareista ei saa kuin kulutusta korkeintaan laskettua.
Edit: Yleensä näissä käy vielä niin, että autoon tuhlataan 3000e ja mitä jäi käteen?
1. Luotettavasta perheautosta tulikin epäluotettava ja epämukava.
2. Hukkaan heitettyä rahaa ja työtunteja.
3. Pahimmassa tapauksessa myyntiarvo laski, kun ihmiset ei huoli noita viritettyjä, kun kunnon toimivan alkuperäisenkin saa halvemmalla. Ne jotka haluaa tehokkaan auton, ostaa muun kuin 1.6 viritetyn perheaudin..
Comment
-
jake88
No mistäs sais katinkorvaus putken vai pitääkö sekin itse tehdä???? Ja kiitoksia Jukalle ja Tuomolle vastauksista!!
Comment
-
Ottaa sen lintulaudan pois niin tulee heti lisää tehoa..
Nojoo vitsi vitsinä.
Et voi poistaa kattia noin uudesta autosta tai sitten se on sitä edestaaks jumppaa katsastuksessa.
Mahtaako moista olla myynissäkään. Tee itse, ei varmaan ole vaikea juttu kun otat katin irti ja teet samanmoisen putken tilalle. Hyötyähän siitä ei varmaan ole, kun ei tuo katti varmana ahdista.
Kokeile niitä normaaleja, joku boksi, vapaavirtaussuodatin, putkisto kokonaan uusiksi(ehkä myös pakosarja). Hmm jos muuta tekee, niin sitten joutuu jo purkaan konetta ja ettimään osia. Mahtaako 1.6:een edes saada virinokkia muuta kuin teettämällä?
Toki tuostakin saa ehkä hieman enemmän tehoa ulos, mutta aika kallista se on. Samalla rahalla saa jo sen 1.8t:n jos vanhan myyntihinnan laskee mukaan.
Comment
-
jiisimula
Joku metallimies semmosen voi hitsata. Tosin miksi semmosta tarviit? Autosi on kuitenkin vähäpäästöinen...
Comment
-
Jos tota tehoa ny noin kipeesti kaipaat, niin osta 2. autoksi joku vanha 84-90 vuosimalli audi 100/200 turbo ja quattrona tai ilman q:ta, vältät vain automaattivaihteisia. Noihin kun pikku vaivalla saa kulkemaan kivasti ja normaaleihin autoihin tottuneille noi liikkuu jo kivasti. Ja ei välttämättä joudu koko leikistä maksaa paljoa, paitsi kun tottuu noihin tehoihin ja mopo lähtee käsistä :)
Comment
-
jake88
Joo ei se ny mua niin haittaa vaikka katin joutuisikin laittamaan takaisin katsastukseen koska sekin on vasta puolen vuoden päästä eikä sen nyt mun tietääkseni niin kova homma pitäisi olla kun ei vain oo pultit jumittanu lämmöstä... Eikö jokainen katti ny vähä ahdista jos en nyt aiva väärin tiedä?? :S Vaparin mä oon siihen jo laittanu mutta siitäkään ei tullu ku vähä imuääniä lisää... Putkiston ja pakosarjan vois kyllä periaattees tilata mutta tulooko sitte kuinka kovat äänet autoon?? Niin kovat että meinaa pää haljeta ku ajaa 100km/h...??? :)
Comment
-
jake88
-
jiisimula
Mulla ei kokemusta ole 1.6 vaparista, mutta ei ainakaan inan viritetyssä turbossa ole kattien poistolla IMHO mitään hyötyä. Ehkä pornommat äänet.. mutta eipä muuta. - Toisaalta, saa kai silläkin rispektiä kylän raitilla kun sen 1,6:n saa pörisemään oikein kunnolla. Jossainhan oli joskus "feikki" dumppejakin. Sai miehekkäät tuhinat vapariinkin.
Eikä sitten herneitä.. :)
Comment
-
Teet niin että säästät rahaa ja ostat multa täydellisen V6 2.8 konepaketin ja tyrkkäät sen keulalle.Sit päivität hieman alustaa tai vertaat onko paljonkin eroa 1.8T:hen verrattuna ja saat karvan yli tonnilla ja työ tunneilla noin 85 lisä hevosta. Halvempaa virittämistä ei vois olla =)
Comment
-
Alipaineella toimiva ilmapalje, joka päästää paineet ulos vaihtaessa. Joku voi vielä luulla oikeaksi turboksi :)
Mutta sitä kaikki yrittää sanoa, että tuo 1.6:nen ei ole viritettynäkään kovin häävi liikkumaan.
Jos sulla on muutama touhutonni ja innostusta riittää niin päivitä 1.8t:ksi ja lastuta. Ja lupaan, että sata kertaa palkitsevampi viritys kuin mitä 1.6:sta ikinä saa.
Niin ja jos epäilet orggiskatin ahdistavan niin hanki isommalle koneelle tarkoitettu katti tilalle. Ei tartte vaihdella putkia.
mietin tuossa, että onko 1.6:ssa mitään anturia mikä mittaa pakokaasuja katin jälkeen. Jos on niin voipi olla ettei kattia voi edes poistaa ilman ongelmia.Viimeksi muokannut Puuhapete; 24.7.2007, 13:57.
Comment
-
jake88
Joo kyllä nyt rupiaa vaikuttamahan että paree ku säästää rahaa ja ostaa sitte joskus jonku 2.5 V6 nokivasaran (dieselin) ja ajeloo sillä taas hetken aikaa... Eihän Audia oo 3.0 V6 dieselinä??
Comment
-
jake88
-
On 3.0 v6 diisseliä, mutta aivan uusissa vain. Eli jos ei budjetti veny muutaman 10te verran niin 2.5tdi (R5/V6) on hyvä vaihtoehto.
Mutta älä heitä kirvestä kaivoon. Tuollanen koneen vaihto ei ole mikään huono idea jos oikeasti haluaa autoonsa lisää tehoa. 2.8 v6 tai 1.8t niin liikkuu ihan tarpeeksi.
Tuo vaparin virittäminen ottaa niin paljon rahaa, että samalla hinnalla saat tekniikan päivitettyä parempaankin.
Comment
-
20-venttiilistä 1.6:tta ei ole olemassakaan. Se on ihan 8v, vaikka välillä näkyy myynnissä vaikka mitä "16v:tä". Se miten tuolla pikkukoneella pärjää riippuu aika paljon käytöstä ja tottumuksesta. Kuorma ja aiemmin tehoilla puudutettu persdyno ;) on hallaa... Ite ajelin tuollaisella sedanilla parhaimmillaan 40tkm/v matka-ajoa (pääasiassa yksin). Ohitustilanteissa tarvitsi kyllä aika paljon kierroksia, sellanen 3000-5000 rpm hyvä alue. Jossain 3000:n jälkeen tulee jyrkkä nousu vääntökäyrässä. Ei sillä jonoissa tarvinnut korotellä, mutta kyllähän se pieni nuhaisuus aina välillä sapetti.
Suosittelisin vaihtamaan suoraan koko auton turbolliseen, niin ajosta tulee kerralla paljon nautinnollisempaa.
Tuollainen setti kuitenkin löytyy markkinoilta:
http://www.abt-shop.de/Downloads/Dat...16_115_ADP.pdf
Virinokilla tulee enemmän kierroskone. Ääritapauksissa kisakoneet lähes käyttökelvottomia alakierroksilla. Alunperinhän tuossa on haettu alhaalta vetävää vääntökonetta kuitenkin melko hyvillä tehoilla (muilla vastaavissa jo 16v), mutta pienestä tilavuudesta ei kauheita huippuvääntöjä saada aikaiseksi.
Comment
-
Ihanaa kun ei tieto riitä, niin vittuilu tulee tilalle.
Tuollaisen uudemman vaparin virittäminen on sellainen taiteenlaji jonka osaajia ei suomessa ole (Ainakaani kukaan ei ole tunnustanut osaavansa)
Ainoa ratkaisi jonka jokainen osaa on "vaihda auto tai kone" Itse en mennyt tähän siitä syystä, että haluttua V5 konetta ei mistään saanut joten tilattiin viriosia saksasta nykyiseen koneeseen enemmän kuin olisi ollut varaa, mutta katsotaan keväällä paljonko heposia 1000e investoinnilla sai.
Comment
-
jiisimula
Käsittääkseni kyse oli kohtuuhintaisesta viristä siihen 1,6 pannuun.. Muutaman satkun Viritys boksista on aika pitkä matka siihen, että laitetaan vapariin uusi ruisku, nokka, pakosarja, putkisto, jarrut, vtt... Ja oppirahat jos jotain menee perseelleen.
Comment
-
Ei mitään vittuilua, mutta yleensäkin ihmetyttää että alunperin ostetaan se pikkusen halvempi omiin mieltymyksiin riittämätön "mopo", jossa lähtökohdat huonommat, ja sen jälkeen vasta mietitään miten sais pirteämmäksi. Helpommalla pääsee kun hankkii kerralla paremman. Harrastusmielessä roplaaminen asia erikseen, mutta käyttöautoa tuskin joutaa kovin pitkään seisottamaan.
Comment
-
Trollilta alkaa kuulostaa koko ajan enemmän ja enemmän.....
Haulla olisi löytänyt vastauksen tähänkin(vaparin viritys), jos ei suoranaisesti 1.6 seen.....
Tuollaisen uudemman vaparin virittäminen on sellainen taiteenlaji jonka osaajia ei suomessa ole (Ainakaani kukaan ei ole tunnustanut osaavansa)
Comment
-
jake88
Eikös 1.8Turbot ja ilman turboaki oo kaikki 20venttiilisiä?? Niin kyllä ny 1.6 pakosta ainaki 16venaasia on eikä mitää 8 venttiilisiä mopoja vai??
Comment
-
1.6 on perusmoottori joka ei ole 30v aikana juuri muuttunut. Kyseisissä koneissa on niin vähän ja yksinkertaisia osia kun vaan voi olla. Tästä seuraa halvat huollot ja vähän vikaantuvia osia, tuon takia on venttiilien määräkin jätetty usein kahdeksaan (poikkeus koneet väliltä 01-06 jolloin sai 16v versiota lähinnä golffiin)
Comment
-
jake88
Joo kyllä aina vain rupiaa enemmän vaikuttamahan että ei muuta ku rahaa säästämähän ja uutta autoa tilalle ku on vähä massia jemmas...!!! Ja en mä ny tiedä että onko tuas ny niin vähä vikaantuvia osia ku mä oon nyt joutunu vaihtamahan lambda-anturin ja lämpötila-anturin vaikka auto ei oo mulla ollu ku joku 7kk ja niistäki puolet pajalla!!! Saa kyllä kaks kertaa miettiä että ostaako enää samaa merkkiä ku on joskus autoa vaihtamas! Ja isv takkuaa tai sitte on imuilmavuoto jossakin ku minaa aina välillä sammuulla ku painaa kytkintä, että semmosta... Jos jotaki hyvää pitää keksiä niin komia on auto ja hyvä ajaa mutta ku aina jokin paikka on epäkunnos!!!!
Comment
-
jake88
-
Vähällä oot päässy jos vain nuo on pitäny vaihtaa. Nuohan on just Audien kulutusosia :)
Se kannattaa muistaa, että tehon myötä ylläpitokin maksaa enemmän, eli siis 1.6l on halpa ajella jos vertaa esim 1.8t tai v6:iin.
Tuo sammuminen kun kytkimen laittaa pohjaan. Voisko liittyä vapariin, eli onko kaikki alkuperäiset anturit jne toiminnassa.
Mutta jos siis välttämättä haluaa tehoa ja samaa ajettavuutta niin eräs Audin omistajan toinen merkki tarjoaa samat ominaisuudet Passatin/Golffin muodossa. Ja halvemmalla. Sama alusta ja tekniikka kuin A4:ssa.
Comment
-
jake88
Kyllähän se halpa on, ei siinä mitää... Se on tehnyt sitä jo ennenkö laitoin vaparin kii ja samalla ku painaa nopiaa kaasun pohjaan vapaalla niin niin kuuluu sellaanen sihahdus ja sitte ku kiihdyttä niin se ei aina vedä kunnolla ku ahdistaa joskus sillä lailla jämerästi. En mä varmahan Passattiakaa mee ostamaan koska tutulla on sellainen ja siinä vikajaa etupää aiva miljoonaa ja aina ku rasvaa kunnolla niin pääsöö 200km ja taas alkaa uudesta. Ja yks kerta ku se oli meinannu lähtiä jonku rekan ohi Passatilla (automaattivaihteet) niin se oli pistäny kaasun pohjaan ja oli päässy vierelle niin sitte ei ollukkaa enää menny mihinkää ja oli joutunu mennä takaisin rekan taakse ja sen jälkeen ei passatti menny enää 100km/h kovempaa!! :D 500? remontti tuli siitä...
Ja se Golffi on taas niin pieni auto että sillä ei aja poliisikaa!! :)
Comment
Comment