Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Oisko ETKAa lähellä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Oisko ETKAa lähellä?

Tuttava soitteli äskettäin ja kertoi naapurinsa tallissa/hallissa olevan Audin viispyttyinen (turbo)kone lähes kaikkine hiluineen. Tietoa ei ollut, minkä nokalla kone on ollut, kone jäänyt tälle naapurille tallikaupan yhteydessä.

Lohkosta löytyi 034 103 373, sen alapuolelta WWC, muuta tunnistetta ei olleet nopealla vilkaisulla näköpiiriinsä saaneet. ETKAa ei ole mulla työkoneella, voisiko joku ystävällisesti vilkaista, saisiko em. tunnisteella jotain hajua koneen tyypistä?

Osanumero on tuntematon perhealbullmin mukaan. Hieman lisätietoja kaivattaisiin

Comment

Vaikuttaa kannen numerolta jostain -87 tienoilta.

Comment

HÄ!

Mulle se kansi heti kiitos.

Comment

Pitääpäs pyytää kuvaa koneesta tai päästä itse tuota kurkistamaan. Kunhan vielä selviää, mikä lohko tuossa on, niin alkaa päästä vähän kärryille. Tulkitsinkohan linkistä ihan oikein, että kyseessä olisi harvinaisehko kansi, ei ihan peruskamaa...

Comment

10 vai 20v kansi?
            Lohko alumiinia vai rautaa?

Comment

Porkkis: Miksei koko kone kun linkin perusteella kyseessä siis olisi S1:n kansi?

Jari: Jos tuo nyt on S1:n kone (tai edes kansi) niin kato nyt tarkkaan kaikki nurkat, jos siellä vaikka olisi samantien koko auto.

Teppo: Ymmärränkös minä oikein tuon linkin takan olevan kuvan perusteella, että venttiilejä on neljä per pytty, eli 20V?

Comment

Hannu: vain tuo kone löytyy ja ainoat nelipyöräiset lähimailla lienevät Valmet ja Ford ;-)

Comment

Tuo oli arvattavissa :-P

No, jos se koko kone on samaa sarjaa kuin kansi vaikuttaisi oleva, lienee se tosiaan aika harvinainen murikka.

Comment

yhden linkin takaa löytyi tällaista, en tiedä menikö pahasti vikaan

86 ur-quattro 2.3i non turbo

I dont know if these will help
                    V.I.N WAUZZZ85ZGA177180
                    ENGINE NO. 034103373 WWO

näyttää vain olevan WWO

http://www.audifans.com/archives/1998/10/msg03420.html

Comment

Taitaa ollakin joku 10v-kansi. Sytän kyllä pomppasi jo pari ylimääräistä.

Btw, mikä on urquattro non turbo?

Olisikohan se kiinnostavampi kansi sitten 034 103 373 K?

Comment

Eli tuo WWC saattaisikin olla WWO, likaisuudesta/valaistuksesta johtuen näyttänyt ehkä C:ltä.

Kyseessä oleva kone on kuitenkin turbollinen, joten pientä kysymysmerkkiä on vielä ilmassa tuon "non turbon" vuoksi. No, sama lohkohan on voinut olla sekä turbossa että non-turbossa.

Comment

No siis tuo xxx 103 xxx numero lienee kyllä kannesta eli lohkovalun ja lohkon varaosanumeroita ei vielä tiedetä. Eikö näin?

WWO ja WWC voi hyvinkin olla jotain valunumeroita. 10v:ssä konekoodi on noin suunnilleen kakkospytyn kohdalla lohkossa termarikotelon puolella aivan kansipinnan lähellä. Se on koneistetussa pinnassa lyömällä. 20v:ssä tyypillisesti kannessa pakopuolella joko melko edessä vaakaan tai lähellä takakulmaa pystyssä.

Comment

Taitaa ollakin joku 10v-kansi
                            No miksi sitten minä olen siinä kuvassa näkevinäni kaksi nokka-akselia ja kummassakin akselissa kaksi nokkaa päätymmäisen sylinterin kohdalla? Sen takia minä arvasin, että neljä vee per syl ja se tekee siitä 20V kannen?

Comment

Soitin ja kyselin hieman lisää. Koodi 034 103 373 löytyi lohkosta, siitä kakkospytyn paikkeilta heti kannen alapuolelta eli 10V-pata siis kyseessä tämän tiedon perusteella.

Nyt siis rupes menemään sekaisin kannet ja lohkot, koska sama numerosarja löytyy sekä tuosta S1-kannesta, että joistakin lohkoista. Kirjainkoodi taitaa sitten erotella kannet ja lohkot toisistaan?

Kohtahan tästä kotiin pääsee, pitääpäs tutkiskella ETKAa josko tuolle lohkolle löytyisi vuodet ja mallit, joissa käytetty.

Sorry ylimääräisiä sydämenlyöntejä, itsekin jo innostuin... Täytyy tuo kuitenkin käydä vielä kone katsomassa.

Comment

Hae pois kahvikupin hinnalla, mitäpä sitä Audin konetta traktoreihin laittamaan (poislukien 2.5TDI 5syl. =). Sittenhän se selviää mikä se on alkujaan ja mitä siitä saa aikaiseksi.

Comment

Working...
                                X