Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Olisi kysyttävää koneongelmista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Olisi kysyttävää koneongelmista

    Eli mulla on audi coupe 2.3 10V vm-91. Ongelmana on erittäin "ruma", kalkattava käyntiääni, tyhjäkäynnillä ja etenkin 1500-2500 kierroksen kohdilla.
    Tämän lisäksi päästöt on ongelma, tyhjäkäynnillä ok, kierroksia nostettaessa lukemat nousee taivaisiin. Katalysaattori on juuri vaihdettu ja lambda ehjä. Kone on tarkoitus ottaa auki, mutta onko jollain teistä ideoita mitä voisi olla vastassa... ?

  • #2
    Paljonkohan koneella ajettu ,entä hiljeneekö lämpimänä? Jos ääni on "kalkattava" ,niin voisi kyseessä olla vain yksinkertaisesti väljä moottori.

    Comment


    • #3
      Koneella on mittarin mukaan ajettu vähä päälle 212 tuhatta... Ei hiljene lämpöisenäkää...

      Comment


      • #4
        Eihän vain alipainepumppu kolkata?

        Comment


        • #5
          Periaattees mahdollista...

          Comment


          • #6
            Pitänee hieman korjata, kalkatus alkaa vasta 2000 kierroksen kohdilla (digitaalimittarilla koitettu) mut aina käynnistettäessä kalkattaa muutaman kerran, sitten hiljenee.... hetkeksi.

            Comment


              #7
              Hydraaliset venttiilin nostajat. Vitos koneitten perus ominaisuus. Ja tuohon päästö ongelmaan syy voisi olla vuoto imuputkissa.

              Comment


              • #8
                Eikös nostajat pikemminkin "naputa" ei "kalkata",mutta tuo vian määritys kyllä viittaisi siihen. Helpoin vaihto ehto on kokeilla uusia nostimia ,tosin eräässä golffissa oli sama oire joka ei poistunut vaihdolla (jäi mysteeriksi).

                Comment


                • #9
                  Nostajia on vähä ittekkin epäilty...

                  Comment


                  • #10
                    kaverilla kalkatti kone corollassa juurikin kierroksilla mutta syy oli alakerran laakerit. minullakin coupe kylmänä rallattelee (hydr nostajat) ja kun lämpenee niin hiljenee.

                    Comment


                    • #11
                      Se on vissiin ihan normaalia että kylmänä vähän kalkattaa, mutta tuo pahenee lämpöisenä.. eipä sillä nyt oo enää ajettu ettei uusikin katalysaattori mee rikki..

                      Comment


                        #12
                        Täältä arvausääni laakeriongelmille. Mutta sehän selvinnee, jos kerran kone on tarkoitus ottaa auki (kannatan lämpimästi).

                        Vanha Luupää-Datsun alkoi aikoinaan kalkattaa reissun päällä, eikä kestänyt kotiin asti: muutama kilometri ennen kotipihaa kakkospytyn kiertokangen alapää putosi irti ja kampura löi sen lohkosta läpi katkaisten samalla nokka-akselin; jokin samalla katkaisi ykkösen kiertokangen, joka halkaisi sylinteriputken. Kohtalaisen valmis kone kerralla :D

                        Kertoilet sitten varmaankin, jos syyllinen löytyi.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä kerron ku kaikki niin ystävällisesti on kertoillu eri vaihtoehtoja =)

                          Comment


                          • #14
                            Vika löytynyt, venttiili väljä ja päästänyt raakaa bensaa putkistoon.. Kansi menee hiomolle...

                            Comment


                            • #15
                              Puoli konetilaa vaihdettu... jäähdytin,vesipumppu, jakopäänhihna, kiristäjä, suuttimet, nostajat.. nokka oli onneksi ok. Kiitos kaikille jotka viitsivät vastata!

                              Comment

                              Working...
                              X