Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 -98 täristää kiihdyttäessä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 -98 täristää kiihdyttäessä.

    Eli rauhallinenkin kiihdytys ja "täristää" - tai kuten olisi pytty tai pari pois pelistä.

    No - Moottori tuntuisi toimivan kuitenkin ihan ok - vikakoodia antaa 17964 ahtopaineen säätö - säätöraja alittunut - satunnainen (ei liittyne tähän)

    Ja ABS -vika 01203 ABS/mittaristo sähköinen yhteys ei signaalia satunnainen (ilm. ABS yksikkövika)

    Tuo täristäminen tuntuu kuitenkin siltä kuin "luiston esto" yrittäisi rajoittaa menoa - tasaisella nopeudella toimii ihan normaalisti ja moottori käy ilman vetoa hienosti. Vika ilmestyi ajaessa maantietä pidemmän matkaa.

    Onkos vinkkejä mistä kannattaisi aloittaa tutkiminen? Vag-com piuha on juuri hommattu (eipä autokaan ole kuin reilun viikon vielä ollut - 3tkm kyllä jo ajanut) ja pian varmaan ohjelmakin... yllä olevat vikakoodit käyty merkkihuollossa luetuttamassa

    Pystyykö voimansiirrosta lukemaan vikoja ja onko vastaavaa ollut muilla?

    Onko ylipäänsä tuossa autossa luistonestoa/ESP:tä ja jos on niin voiko kytkeä pois? auto siis -98 S4 (k-otto 8/98).

    Ja edelleen pirssiin liittyen (ei ongelmaan), alunperin huippunopeus ilm. rajoitettu - onko se mittarinopeus ja jos kyllä - niin onko yleistä että pelkkä rajoitin poistetaan - vai tehdäänkö lastustus samalla (voiko tutkia Vag-Comilla?)

  • #2
    Ja ABS -vika 01203 ABS/mittaristo sähköinen yhteys ei signaalia satunnainen (ilm. ABS yksikkövika)
    Olet ilmeisesti jo foorumia lukenut kun osasit yhdistää tuon ohjaiyksikkövikaan.

    Kannattaa tuo ahtopaineensäädon vikakoodikin selvittää. Kuulostaa ahtovuodolta, kun paineet ei nouse säätörajalle.

    Voimansiirrosta ei saa vikakoodeja, jos on manuaalilaatikko.

    Jos sulla ei ole ESP nappia kojetaulussa niin eipä taida luistonestoa olla. ESP taisi tulla vasta faceliftiin.

    Elektroninen tasauspyärästön lukko siinä on ja se hoidetaan ABS:llä. Tosin sen ei pitäisi puuttua peliin kovin helposti.

    Comment


    • #3
      Juu, löysin vanhoja juttuja tuosta ABS viasta - vieläkö amalin tekee korjauksia?

      Ja toki tuo ahtovikakin on tarkoitus tutkia - tosin hönkää tuntuis täyskaasulla olevan ihan ok. Voiko tuohon vikakoodiin vaikuttaa MAF:lta lähtevän (imu) putken oleminen irti MAF:sta. koodien lukemisen jälkeen korjattu. Ja kuuluuko siellä olla semmoinen kuminen sovinen muovisen letkun ja MAF:n välissä?

      Ja tuo lukko nyt ei suoraan ajaessa pitäisi vaikuttaa - mikähän siis vikana?

      Comment


      • #4
        Juu, löysin vanhoja juttuja tuosta ABS viasta - vieläkö amalin tekee korjauksia?
        Suosittelen korjauksessa ihan alan ammattilaista esim bba-remania, mutta jos se ei ole vaihtoehto, niin voin niitä ehkä yrittää korjata. Onnistumisprosentti on aika heikohko, joten pitää olla jo varautunut heittämään se boksi roskiin. Tosin joku kirjoitteli, että ei tuo bba-remankaan niitä aina saa kuntoon.

        Kerhon kautta uusia bokseja saa huomattavasti edullisemmin, kuin merkkitiskiltä.

        Comment


        • #5
          Eli moottori täristää eikä voimansiirto tai renkaat?

          Tulpat voisi olla huonot jos kerran paineiden alla alkaa käymään huonosti. Ilmamassamittarinkin kannattaa tarkistaa logittamalla.

          Comment


          • #6
            Juu, eli "tärinä" tule pienilläkin kierroksilla ja aivan kevyestikin kiihdyttäessä (eli ilman ahtojakin). Ja moottorista tuntuisi olevan kyse, välillä pelaa paremmin. Mites toi MAF logittaminen tehdään (newbie), ilmeisesti "joku" päälle vag-com:ssa ja veto (3:lla?), ahtovuotoja tarkoitus tutkia jarrurempan jälkeen.

            Zimmermanin levyt tuli eilen, vielä jarrusatula remppaa hiukan, saako kumeja / tappeja muualta kuin merkkiliikkeestä?

            Ton ABS-yksikön tilasin / korjautan nyt BBA-remanilla (kalliit vaan on rahdit).

            Mitäs "perus"päivityksiä kannattaisi tehdä tehdä vakioon, normihuolloilla olleeseen tehdä? TT:n ByBassit luki jossain topikkissa - F - ja Y Letkut ? mitälie ovatkaan niin mukaan käynnillä tiskillä?

            Comment


            • #7
              Ei niitä letkuja tarvii vaihtaa jos ne ei ole rikki. F-letku on vähän hankala vaihtaa, eikä sitä ihan huvikseen sieltä vaihda. F-letku on sellainen äffän näköinen letku (sakarat alaspäin) kaasuläpän oikealla puolella (apukuskin puolella). Y-letku on sitten taas heti kaasuläpässä kiinni, ja repeää monesti alapuolelta.

              VAG-COMilla moottoripuoli auki, ja measuring blocks, kenttä kolme, ja sitten VAG-scope päälle. Tuosta löytyy haulla asiaa paljon.

              Comment


              • #8
                Itse itselleni vastaten, vaikka väärälle alueelle meneekin...

                Etujarrusatulan liukutappeja tai kumeja ei saa edes merkkiliikkeen varaosana!

                Onkos joku kehitellyt korvaavia osia tai muuta hankinta kanavaa?, lucaksen jarruthan on kyseessä.

                Comment


                • #9
                  Updatea senverran että se F-letkuhan sieltä oli ainakin revennyt takapuoleltaan "täysin". Minnehän siihen liittyvä takaiskuventtiililtä(?) koneen uumeniin lähtevä paksumpi letku menee?

                  Ei olisi silmämääräisesti nähnyt, mutta painetestauksella suhisi ensimmäisenä. Tuli rakenneltua painetestaukseen "työkalut" - kiitos foorumin aikaisempien topikkien.

                  Täytyy jatkaa painetestausta kun saa tuon letkun uusittua.

                  Comment


                  • #10
                    Se menee sinne huohottimen haaroittimelle imusarjan taakse. Se näkyy tässä kuvassa. Eli tuo putki mikä on poikki.

                    Comment

                    Working...
                    X