Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 V6 AKN ilmavaivoja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 V6 AKN ilmavaivoja

    Vaihdettu nokat keinut ja muut bebelit. Tulee ilmakuplia painepuolen kirkkaalle letkulle, ja kone selvästi rekoi noihin kupliin.
    Olen vaihtanut filtterin, vanhassa paluupuolen liitoksessa oli o-rengas leikkautunut. Suutinputket on kirrattu, kangasletkut paluulle vaihdettu.
    Mistä järjestelmään voi vielä tulla kokoajan hiukan ilmaa?
    Tehot on ok, kiihtyy kellolla niinkuin uutenakin.
    Onko kellään kokemusta/ ajatuksia mistä jatkan "pajottamista"?

  • #2
    Sanoa nyt sitten tuohonkin jotain...
    Meikän kulkineessa petti se kirkas letku itse, tai siis tietenkin sen kirkkaan letkun liitokset.
    Toinen mikä tulee mieleen on se polttoainesuodattimen päällä oleva ilmaruuvi. Onnistuin
    joskus epätoivoisessa ilmauksessa katkaisemaan kuparisen tiivisteprikan siitä suodattimen
    kannen ilmaruuvista.

    Äkkiseltään sanoisin, että kannattaa etsiä vikaa sieltä pottoaineen imupuolelta tuon kirkkaan
    letkun etupuolelta. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ruiskupumpulta, suuttimilta tai muualta
    myöhemmin kiertoon tulevat kuplat eivät päädy mitäänkautta tuonne kirkkaaseen letkuun
    vaan paluulinjaa pitkin tankkiin. Eli keskittyisin nyt ainakin ensiksi käymään läpi suodattimen
    tiivisteen ja letkujen liitokset suodattimen tulopuolella.

    Comment


    • #3
      Paluulinjat taitaa jatkaa pumpun kyljestä suodattimen kanteen ja siis ilma kiertäisi kyllä siten suodatimeen?

      Comment


        #4
        Joissakin tapauksissa pohjasta tuleva putki, joka tulee jostain lokasuojan(lokarin välistä on voinut jäädä sellaiseen kohtaan, että se on hankautunut rikki. Voisi tietysti kokeilla vaikka isolla lääkeruiskulla (hevosruiskulla tms) tuleeko ilmaa jos vetää suodattimen läpi tai ennen sitä.

        Comment


          #5
          Kai tuossa banjoja on vielä? Kuparitiivisteet vaihtoon.

          Ehkä vedenerottimen ruuvi suodattimen pohjassa voi kans tehdä tuollaista jo on löysällä.

          Mulla tuli tuossa 1Z:ssa kuplia ja sammuilikin niihin. Kirkkaan putken banjosta se mulla vuoti.

          Comment


          • #6
            Kävin linjaa läpi ja vaihtelin kuparitiivisteet sekä lyhensin imupuolen kumiletkun päistä ne suodattimen vaihdossa rispaantuneet pätkät.
            Sitten irrotin koko suodattimen ja pumpun välisen letkun ja kas!
            Se läpinäkyvä muoviletku oli kovettunut ja pyöri lähes vapaasti krympeissään.
            Hydrauliikkaliikeessä puristutin sellasen teräskuorisen kumiletkun ja nyt ei enää peli kylmäkäynnistäessä nakuttele. Muutenkin on hiljasempi konehuone.

            Comment

            Working...
            X