Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ81 quattroon konevaihtoehtoja?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• typ81 quattroon konevaihtoehtoja?

Elikkä tässä olen suunnitellut eräänlaista moottoriprojektia tuohon audiin.
    Tällä hetkellä siinä on 90hv 1.8 nelonen paikallaan. Turbotekniikkaa tekee mieli, mutta 4 vai 5 sylinteriä?

Vaihtoehto 1:
    Mulla on vw:n pg moottorin männät ja kanget omaava alakerta. Probleema on, että en ole löytänyt lohkoon sopivaa kantta. Siinä on yks öljykanava eri kohdassa kuin noissa kansissa mitä mulla on. Sitte olis pakosarja, joka on tehty poikittaismoottoriseen (golfiin). Eli audissa on ainakin akku ja ehkä hammastanko tiellä. Mutta ko. sarjan pystyisi luultavasti muuttamaan sopivaksi. Tässäkin moottorinohjaus olisi luultavasti megasquirt. Ahtimena on jeesuksen vanha garrett t-03.

Vaihtoehto 2: Hommata 5syl 10v turbomoottori ja vaihtaa k-jetin tilalle megasquirt/vemssi/tms. Mitä menee vaihtoon tässä? Joutuuko laatikon vaihtamaan?

Jarru/alustamuutoksia ei vissiin tarvinne tehdä lain takia? Moottori leimattais omavalmisteena ja dynotettais tehoilla n.150-160hv

Harrastekäytössä autosta toivoisin löytyvän noin 220hv.
    Päästöistä ei tartte huolehtia sillä auto on '86.
    Viimeksi muokannut Pete I; 17.9.2007, 14:30.

Laatikko on 016-sarjaa ja siinä on vielä uniikit kytkinkopat 4/5 syl eli laatikko menee vaihtoon. Toki aika viisasta vaihtaa pidempään joka tapauksessa, koska neloskoneissa 4.55 loppuvälitys ja tietänet kuinka tiheä se on. Vaparivitosissa on 4.11, laatikon rattaat samat. Urkissa sitten 3.89. 4.11/3,89 askeja löytyy hyvin t44:stä ja ihan samaa kamaa ovat.
    Takamurikka tulee toki valita sitten vaihteiston mukaan.
    Tehokas neloskone vaatisi myös askin kanssa puuhastelua ellei halua todella lyhyitä vakiovälityksiä käyttää.
    Eiköhän pakosarja tuollaiseen rakennelmaan kannattaisi tehdä putkesta.
    Jarrut ja alusta on samaa kamaa kaikissa paitti urq.
    Vitoskone kaipaa koriin koneenkannakkeet joita ei autostasi löydy.

Niin ja autosi on muuten typ81 eikä 85, tarkasta vaikka valmistenumerosta :)
    Otsikko kuulostaa siksi vähän hassulta.

Comment

No niin, sieltähän tuli tietoa. Välitykset tuntuu tosiaan vakiokoneellakin turhan tiuhalta. Eli vitosmoottori vaihdelaatikkoineen on järkevin vaihtoehto.

Ja selvis se mallihommakin, erheellisesti oon luullut tuota typ85 malliseksi. Elikkä kaikki typ85:t on vitoskoneellisia malleja?

Saako koneenkannakkeet taas muusta vitoskoneellisesta mallista, vai joutuuko itse soveltamaan?

Comment

Korvakot saa vaikka vanhasta vitos-Passatista, myös etupalkki on eri. Justiin on lähössä paaliin semmonen kori jossa olis. Eilen oli jo tarkoitus lähteä, mutta näkyy vielä retkottavan pihalla...

Comment

Passatissa taisi olla eri palkki, mutta audissapa ei. Hiekkapellissä taisi olla audissa eroa, mutta ei itse palkissa.

Comment

Paalituomion saaneesta urkista saa tulla vapaasti rälläköimään nuo koneen kannakkeet ja korin etupalkin jonka vitoskone vaatii.

Comment

Kiitoksia avusta, mutta täytyy yrittää saada etupalkki ja kannakkeet jostain tästä lähempää.

Missä hinnoissa esim. koodilla MC1 olevat moottorit ovat? Tottakai riippuu kilometreistä jne. mutta suunnilleen?

Comment

Et tarvitse erilaista etupalkkia!
                Näppituntumalta tonnin täydellinen MC on kalliimman sorttinen jo.

Comment

No tokihan typ81 etupalkista voi tehdä typ85:sen leikkaamalla jäähdyttimen alapuolisen osan pois ja hitsaamalla motin etukannakkeen kiinnityksen kohdalleen mutta helpommalla pääsee jos vaihtaa koko osan. Paikallaan olevan MC:n (ilman vauhtista, muuten täydellinen) voi noutaa 600e hintaan.

Comment

No tuota etkan mukaan itse palkki on sama 4/5 sylinterisissä. Hiekkapellissä joka on palkissa kiinni on sitten eroja.
                    Allradilla on myös yksityisviesti, huomasitko?

Comment

ETKA: 5-cyl 855 805 581C
                      4-cyl 811 805 581G

Comment

Mutta itse palkki molemmissa sama eikö vaan?
                        811 803 143A
                        Numerosi ovat hiekkapellistä jonka tiedän olevan eri.

Comment

Elikkä kaikki typ85:t on vitoskoneellisia malleja?
                          Ei ole. Oma profiilin kulkine on viitosella, mutta valmistenumeron mukaan typ81. Ei ole varmuutta tullut, mutta ilmeisesti nuo nelivetoviitoset on typ85??

Comment

Jahas, täällä on näköjään monta käsitystä etupalkista :) Sanotaan nyt sitten vaikka että apurunko on eri nelos ja vitoskoneisissa malleissa. Vitoskoneen palkissa on kolottu öljypohjalle tilaa ja neloskoneen kiinnikkeet puuttuu. Ei kyllä taida olla välttämätöntä vaihtaa? 8A0 199 313N vastaan nelosen 893 199 313L

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Henksa
                              Ei ole. Oma profiilin kulkine on viitosella, mutta valmistenumeron mukaan typ81. Ei ole varmuutta tullut, mutta ilmeisesti nuo nelivetoviitoset on typ85??
                              typ85=nelivetoset, typ81=etuvetoset

Comment

typ85=nelivetoset, typ81=etuvetoset
                                Ei taida pitää paikkaansa.

Comment

Albumi mulle ainakin sen kuvan antoi, että coupet ja vitoskoneiset quattro sedanit olisi typ85, loput kanttikoriset kasiykkösiä.

Comment

Miten nuo Typ 81 ja Typ 85 sitten erotetaan toisistaan? Tuntuu olevan aikalailla erilaisia näkymyksiä. Onko jollain ihan selkeää faktatietoa eikä mitään mutua?

Onko kukaan ängennyt 20V 1.8T:ä Typ 81/85:een? Olen ymmärtänyt että tuo homma olisi neloskoneisten quattrojen voimalinjaan lähinnä bolt-on homma?

Comment

Mulla on tulossa 1.8t kone typ85:sen.Lohkot ovat kyllä aika lähellä toisiaan
                                      ja latikko sopii suoraan 1.8t moottoriin.

Comment

-Etu"kelkkaa" ei tarvii vaihtaa. Etuvedoissa on kelkassa eroja. 4syl. quattron kelkka on käytännössä vitoskoneisen kelkka johon on hitsattu koneenkorvat...

Comment

Jees. Täytyy tulevan talven aikana alkaa haalia osia nurkkiin. Ja nyt alkaa taas imemään tietoa megasquirtista. Hestecit ja muut kaupalliset purkit kun ovat minun opiskelijan budjetille aivan liian kalliita.

Comment

TVS: Oletko suunnitellut tekeväsi mitään projekti-aihetta tuosta 1.8t --> typ85 konversiosta? Olisi mielenkiintoista lukea projektin vaiheita. Miten mm. ajonesto, mittaristo, moottorinohjaus jne.

Nyt pitäs löytää omaan audiin 90:n puskurit ja helmat. MJF:n typ81:sestä sain kipinän. Nuo mahtaa sopia "suoraan" eli pienellä laitolla?

Comment

Sittenhän sun pitäis kammeta dieseliä sinne keulalle ;) Mulla ei ollut isoja puskimia, NSUMAN varmaan tietäisi siitä aiheesta enemmän?

Comment

Mulle tulee tatechin moottori ohjaus,mittaristo on tälläinen http://www.race-technology.com/dash2_2_31.html
                                                ja ajonestoa ei tule.

Comment

käykös sinne sekä poikittais että pitkittäis mallin moottori??

Comment

En ole vertailut poikitais ja pitkitäis mootoreiden lohkot.

Comment

sullekko tulee pitkittäis mallin moottori??

Comment

Tulee audi a4 moottori jos muistan oikein.

Comment

Sama pää kesät talvet, tarkoitin siis Mr. Crossfiren audia eli tätä http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=54222

Dieselitkin on kiinnostavia, mutta pysyn vielä tässä vaiheessa noissa pensselinpesuvehkeissä :)

Comment

t.v.s mikä vauhtipyörä kytkin paketti sulle tulee,että sopii typ-85 laatikkoon ja pitää myös??

Comment

Working...
                                                            X