Elikkä tässä olen suunnitellut eräänlaista moottoriprojektia tuohon audiin.
Tällä hetkellä siinä on 90hv 1.8 nelonen paikallaan. Turbotekniikkaa tekee mieli, mutta 4 vai 5 sylinteriä?
Vaihtoehto 1:
Mulla on vw:n pg moottorin männät ja kanget omaava alakerta. Probleema on, että en ole löytänyt lohkoon sopivaa kantta. Siinä on yks öljykanava eri kohdassa kuin noissa kansissa mitä mulla on. Sitte olis pakosarja, joka on tehty poikittaismoottoriseen (golfiin). Eli audissa on ainakin akku ja ehkä hammastanko tiellä. Mutta ko. sarjan pystyisi luultavasti muuttamaan sopivaksi. Tässäkin moottorinohjaus olisi luultavasti megasquirt. Ahtimena on jeesuksen vanha garrett t-03.
Vaihtoehto 2: Hommata 5syl 10v turbomoottori ja vaihtaa k-jetin tilalle megasquirt/vemssi/tms. Mitä menee vaihtoon tässä? Joutuuko laatikon vaihtamaan?
Jarru/alustamuutoksia ei vissiin tarvinne tehdä lain takia? Moottori leimattais omavalmisteena ja dynotettais tehoilla n.150-160hv
Harrastekäytössä autosta toivoisin löytyvän noin 220hv.
Päästöistä ei tartte huolehtia sillä auto on '86.
Tällä hetkellä siinä on 90hv 1.8 nelonen paikallaan. Turbotekniikkaa tekee mieli, mutta 4 vai 5 sylinteriä?
Vaihtoehto 1:
Mulla on vw:n pg moottorin männät ja kanget omaava alakerta. Probleema on, että en ole löytänyt lohkoon sopivaa kantta. Siinä on yks öljykanava eri kohdassa kuin noissa kansissa mitä mulla on. Sitte olis pakosarja, joka on tehty poikittaismoottoriseen (golfiin). Eli audissa on ainakin akku ja ehkä hammastanko tiellä. Mutta ko. sarjan pystyisi luultavasti muuttamaan sopivaksi. Tässäkin moottorinohjaus olisi luultavasti megasquirt. Ahtimena on jeesuksen vanha garrett t-03.
Vaihtoehto 2: Hommata 5syl 10v turbomoottori ja vaihtaa k-jetin tilalle megasquirt/vemssi/tms. Mitä menee vaihtoon tässä? Joutuuko laatikon vaihtamaan?
Jarru/alustamuutoksia ei vissiin tarvinne tehdä lain takia? Moottori leimattais omavalmisteena ja dynotettais tehoilla n.150-160hv
Harrastekäytössä autosta toivoisin löytyvän noin 220hv.
Päästöistä ei tartte huolehtia sillä auto on '86.
Comment