Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

20v coupe quattro temppuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 20v coupe quattro temppuilee

    jooh tuli hommattua saksan maalta tommonen -89 coupe quattro, ja ongelman nimi on seuraava:
    auto lähtee nätisti käyntiin ja kulkee tasaisesti ja hyvin pienillä kierroksilla, mutt sitten kun polkaset kaasua vähän enemmän alkaa kone hyytymään, kyllä se kiihtymään lähtee mutta tosi vaivalloisesti :/ ... ja sitten moottoritiellä ajaessa vaikka 120km/h ja lähtee ohittamaan täytää kaasupolkimesta löytää oikea asento, nii sitte repäsee :), eli kaasu pohjassa ei todellakaa pääse lujinta mahdollista vauhtia.

    eli kaasupolkimella täytyy löytää sopiva asento että auton saa kunnolla liikkumaan, voisko olla imuvuoto kenties, vai mitä veikkaatte?

    #2
    Miten olis tulpanjohdot?

    Comment


    • #3
      no en tiiä mut voihan sitä kokeilla :)
      lisää ideoita jotka voivat aiheuttaa tällästä ongelmaa!!

      Comment


        #4
        Tulpanjohdot.

        Comment


        • #5
          huomenna yritän saada uudet johdot, tulpat vaihdoin, ei vaikutusta :/
          toivotaan että uusilla johdoilla selvitään..

          lisäksi huomattu että kierrokset laskee joskus aika hitaasti, viittaisi imuvuotoon mut tiiä sitte...
          Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 15.7.2007, 23:08.

          Comment


            #6
            Kannattaa muuten sitten ostaa kunnolliset johdot eikä Biltema-laatua jos haluat että kestää vähänkin pidempään kuin vuoden.

            Comment


              #7
              Mahtaako 7A:han edes biltemasta saada....

              Comment


              • #8
                no paikallinen varaosaliike laitto johdot tilaukseen ja hintaa 90?, en tiiä sitte minkä laatuset..

                Comment


                  #9
                  Aivan hyvin voisi olla imuvuoto ja vielä reippaamman oloinen.

                  Comment


                  • #10
                    kertokaahan mitkä kaikki letkut kannattaa vaihtaa jotta imuvuodot saan suljettua pois mahdollisuuksista..

                    Comment


                      #11
                      Kaikki.

                      Comment


                        #12
                        Näin juuri.

                        Comment


                        • #13
                          ja vielä kun kerrotte letkun joka ei mene imusta lyttyyn, tavallinen öljyletku ainakin on hetken päästä lytyssä..

                          Comment


                            #14
                            muoviputki on aika kovasana. Samoin toimivaksi olen todennut bensaletkun.Halkaisija joku alle 3mm.

                            Comment


                            • #15
                              heij! mihinkää vikaan viittaa tämmönen juttu: ajan esim 50km/h tyhjäkäynnillä annan hyrrätä, kulkee ja vääntää taisaisesti :) mutta kun painan pikkusen kaasua nii vääntö ja meno huononee, ihan kuin kytkeytyisi jotain pois, kenties yksi pytty??
                              mitä ootte mieltä?
                              huomenna ehkä uudet tulpanjohdot..

                              Comment


                              • #16
                                nyt uusilla tulpanjohdoilla toimii kummasti paremmin, mut vieläkin n.4000rpm:ssä nykäisee ja sit lähtee, vieläkin imuvuotoa?

                                Comment


                                  #17
                                  Imuvuodon paikallistaminen onnistuu kotikonsteinkin, ehkä kannattaisi tutkia asia ennen suurempia osien vaihtoja. Porukka ilmeisesti tutkinut asiaa ruiskimalla starttipilottia mahdollisiin vuotopaikkoihin ja jos käynti muuttuu niin vuotaa...

                                  Comment


                                    #18
                                    Kunnon alipaineletkua saa varmaan marmorilta metritavarana. Tarvikkeliikkeistä en ainakaan ole kuullut vastaava laatua/merkkia olevan edes saatavana. Hinta on suolainen, mutta on takuulla oikeanlaista ja hyvälaatuista.

                                    Comment


                                    • #19
                                      ostin kunnon muoviputkee ja otin tohon käteen :) siitä muotoutu uusia alipaineletkuja :) ja myös tulpanjohdot vaihdoin ja antaa tehoja :) Mutta pientä nykimistä havaittavissa koko kierrosalueella.. mistä nykiminen voisi johtua?? ...en tiedä näistä ruisku vehkeistä paskaakaa..

                                      Comment


                                        #20
                                        7A/NM suuttimet on aika vikaantuvaa sorttia, nykimisen yksi syy voi olla bensapuute suuttimista johtuen. Jos laajakaistalambadaa on saatavilla käyttöön niin kannattaa tarkistaa minkälaisilla seoksilla kone käy.

                                        Liittyen myös tuohon bensapuoleen, kannattaa myös nakuanturien kuntoa tarkistella, ikää noilla alkaa olla jo sen verran että vikaantuminen ei ole mitenkään mahdotonta. Voi aiheuttaa nykimistä ja vedonpuutetta sekin.

                                        Ainakin ameriikan 034motorsportin valkoiset neekerit kauppaa suht kohtuuhintaista paremmin pelaavaa uudemman tekniikan suutinpakettia 7A:han. Tai kauppaavat siis hyvällä voitolla jotain hyvin yleistä halpaa suutinta sovitettuna 7A:n, eivätkä kerro suutinten kokoa ja merkkiä. Väittävät niillä saatavan aavistuksen lisää pirteyttä läpi koko kierrosrekisterin alkuperäisiin suuttimiin ehjiinkin suuttimiin verrattuna.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tai sitten ilmamassamittarin jälkeinen imuvuoto laihentaa seoksen niin paljon että nykii.

                                          Comment


                                          • #22
                                            no nyt löyty viimeinenkin imuvuoto :) ei nyvi enää :)
                                            thänks..

                                            Comment


                                              #23
                                              Mistäs löyty?

                                              Comment


                                              • #24
                                                sen kumihaitarin alta joka on ilmanputsarin ja kaasuläppien välissä, sinne alle tulee joku metallinen putki joka ei ilmeisesti ollut kunnolla pohjassa..en oo ihan varma onko kunnolla vieläkään..
                                                ideoita miten saisi varmasti pitävän liitoksen?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  elikkä on ollut jo jonkinaikaa audissa huolena jonkinlainen nykiminen ja vedon puute välillä..
                                                  mutta tänään vasta huomasin seuraavan seikan: autolla pystyy ajamaan vaikka 500km putkeen ilman nykimistä ja tehon katoamista, KUNHAN VAIN EI PÄÄSTÄ KIERROKSIA ~4000rpm tienoille, kerrankin jos kiihdyttää kunnolla että kierrokset nousee, alkaa se että vääntöä ei ainakaan riitä pienille kierroksille ja nykimistäkin on kaasupolkimen asennosta riippuen, ja tämä ongelma jatkuu niin pitkään kuin auton sammuttaa, kun uudestaan lyö auton tulille, vääntöä tuntuu taas riittävän niin pitkään kuin nostaa taas kierrokset jonnekki 4000-5000 paikkeille..??

                                                  olen ajatellut että vikana imuvuoto, mutta semmoistakaan ei kunnolla ole löytynyt ja miten auton sammuttaminen siihen imuvuotoon auttaisi??

                                                  jos joku osaisi selityksestä päätellä jotain?

                                                  tulpanjohdot ja tulpat vaihdettu tähän mennessä..

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Meniskö ecu vikatilaan? Jos tossa KE III-jetronicissa ny semmosta oli... Käy lukee vikakoodit. Vaikuttas sähköiseltä vialta jos uudelleen käynnistys korjaa vian.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Sähköruisku hitachin aivoilla eli ei ole 20v:ssä k-jettiä koskaan.
                                                      Osaa kertoa kylläkin vikakoodit ja ne nyt kannattaa todellakin tsekata.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ai joo tää oli 20V. Ois pitäny lukee otsake. Luulin NG:ksi...

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Sama painimatto

                                                          itselläni on vastaava projekti. mielenkiintoinen ja autotietoa lisäävä.
                                                          2.3i 20v 7A

                                                          -kaiken avun olen hakenut täältä foorumilta ja säästöä ei voi kuvailla. 3kk palkka vähintää.. KIITOS siitä ACFinlandin jätkille. kuningas palsta.

                                                          tehdyt toimenpiteet:
                                                          -tulpanjohdot ja virranjakajan kansi. ei suurta vaikutusta, mutta kannatti.
                                                          -pakoputkiston vaihto. sisukset paskana ja tukossa. vaikutus suuri. etenkin katti.
                                                          -lamda-anturi.. todellinen vika peikko. bosch vaihtoväli 100tkm ehdoton vaihto ja vaikutus.
                                                          -pensan suodatin jo periaatteesta. soppaa pitää virrata.
                                                          -pensapumpun alta sakkakuppi aivan paskassa,, puhdistus.
                                                          -pensapumpun panjoliittimen alla sisäpuolella takaiskuventtiili kumipala mustekynän jousessa. pois tai uusi tilalle.. turvonnut ja tukkii 17v vanhana.
                                                          -ilmansuodatin. uusi tai erittäin puhdas.
                                                          -ilmamassamittari puhtaaksi aineilla tai uusi.

                                                          tekemättömät työt:
                                                          -imuilmanvuoto tarkistus.
                                                          -alipaineletkut.
                                                          -huohotus putket.

                                                          kerron lisää kun ne on pois päiväjärjestyksestä.

                                                          työn iloa!!

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X