Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

27mm hihnapyörän pultti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    27mm hihnapyörän pultti

    Joo en nyt keksinyt parempaakaan otsikkoa, mutta tarvitsisin pikaisesti varmistuksen että onko tuo pultti oikean vai vääränkätisen kierteellä?

    Meinaan että vastapäivään olen sitä vääntänyt. Mutta vasta parimetrisen vääntövarren ja aivan hillittömän väännön seurauksena se naksahti, ja alkoi hitaasti kääntymään. Mutta ottaa kyllä niin lujille, että heräsi epäilys väännänkö sitä edes oikeaan suuntaan.

    Auto on siis tuo profiilissa mainittu urS4 2.2 koneella.

  • #2
    Normisuuntaisella kierteellä kampiakselin pultti on (ainakin omassa). 450Nm voimalla kun vedetty kiinni niin jatkovartta tarvii avauksessa. Ja kierteissä oleva lukite ei ainakaan helpota hommaa.

    Comment


      #3
      Selvä juttu, ei sitten muuta kuin jatkamaan vääntämistä.
      Viimeksi muokannut Devtron; 14.7.2007, 12:54.

      Comment


        #4
        Äh, 1/4 kierrosta käännetty, ja ottaa kyllä niin ***** lujille. Meinaa vain usko loppua kesken, tuohan katkeaa tätä menoa, ja sittenpä vasta kivaa on...

        Comment


          #5
          Ei siitä oikein tule mitään ilman kunnon pulttipyssyä. Pultti on nimittäin luonnollisesti kierrelukitteella varmistettu ja kanittaa ainakin käsin väännettäessä loppuun asti. Pulttipyssy tekee aina hakkaavaa liikettä, joten on varsin tarpeellinen tuossa hommassa. Konettakin pitää paremmin paikoillaan pulttipyssyllä avattaessa.

          Comment


          • #6
            Pelimies? kopioi Wirtasen Samin avaustaktiikan jos uskaltaa:
            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=36081

            Comment


              #7
              Startillahan kokeilin heti ensimmäiseksi, mutta ei onnistu. Ei jaksa pyörittää.

              Comment


                #8
                Irtosihan se sitten lopulta kun vain jaksoi ja uskalsi vääntää. Nyt on jo kasaamisvaihe pitkällä :)

                Täytyy kyllä sanoa että koskaan en ole vielä noin kireällä olleseen hihnapyörän pulttiin törmännyt.

                Comment


                  #9
                  Itsellä Risasta piti lämmittää pulttia kaasupillilä .Eipä lähtenyt 1450 nM pyssyllä auki kylmiltään .

                  Comment


                  • #10
                    Itse kanssa pitäisi coupesta pultti irroittaa, mutta pelottaa kyllä jollain pulttipyssyllä vetää irti. Sellainen tunne perseessä että rikkoisi jotain kun pulttipyssyllä hakkaa irti.

                    Lämpöä kannattaa varmaan pillillä antaa vähä ensiksi niin helpommin antaa se lukkoliima sielä pultissa periksi? Kuinka tuo pyörän lukitus siksi aikaa kun sen avaa?

                    Comment


                      #11
                      pulttipyssyllä jos irrottaa niin se alapyörä on vainaa, toki se olisi hyvä vaihtaa jokatapauksessa.

                      Comment


                      • #12
                        Kuinka vainaa? Aattelin vain kun kerran täältä foorumilta ostin S2 alapyörän (siis se mihin tulee laturi, tehostaja.. hihnat), koska siinä on sille uudenmalliselle leveälle hihnalle veto. Pitäisi se nyt vaihtaa tuon vanhan tilalle sitten.

                        Comment


                          #13


                          Tätä tarkoitin alapyörällä. Siinä kuvassa se vikakin jo mikä pulttipyssyllä saadaan aikaan, itse tosin hajotin ajossa tuon.

                          Comment


                          • #14
                            Aivan siis tuo pyörä. joo kiila parka sielä ottaa ja kärsii sitten. Uusi pyörä ei taida kumminkaan maksaa kovin montaa kymppiä?

                            Comment


                              #15
                              Reilut 50? merkkiliikkessä.
                              Kyllä tuon uskaltaa irroittaa myös pulttipyssyllä, mutta kannattaa tarkastaa tuon pyörän kunto kasatessa.

                              Hihnapyörä on vielä halpa hankinta verrattuna kansi remonttiin.

                              Comment


                              • #16
                                Tai miksei sitä vaan väännä käsin auki? Piukassahan ne toki on mutta jos on metrinen jatkovarsi ja työkalu milla saa siittä dampperista kiinni niin luulis aukeevan ilman pelkoa et jokin hajoaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Millainen tuo työkalu sitten on? Aika ihanan paikka tuo audin keula tehdä kaikkia huoltojuttuja.

                                  Comment


                                    #18
                                    Hihnaspyörän kiila ei ole tehty kestämään tuota momenttia ja ilman hihnapyörän lukitsemista se joutuu ottamaan sen kiristysmomentin vastaan. Voi olla ettei hajoa heti, vaan vasta myöhemmin "huomaamattomasti".

                                    Tuosta löytyy ainakin alkuperäisen kiinnitystyökalun 2084 kuva (kuin myös 2079).

                                    P.S. Startilla on aikanaan kyllä itsekin tota pulttia vetänyt auki :)
                                    Viimeksi muokannut tim71; 16.7.2007, 19:54.

                                    Comment


                                      #19
                                      Saa kyllä olla pultti jo entuudestaan lähes murtunut, jos käsin vääntämällä katkeaa. Ellei nyt sitten vedä 2m vipuvarrella.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuosta hihnapyörän kiilasta tässä onkin puhe.

                                        Comment


                                        • #21
                                          tää on mun näkemys aiheesta

                                          http://koti.mbnet.fi/ketale/audinropponen/DSCF0233.JPG

                                          Comment

                                          Working...
                                          X