Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

high flow/racekateista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    high flow/racekateista

    Minkälaisia katalysaattoreita kannattaa hommata +400hp käyttöön? Suomessa myytävät high flow- ja racekatit taitavat olla lähes poikkeuksetta 200 kennoisia, 100 kennosia on harvassa. Päästöt pitäisi mennä läpi 200/100 cell kateilla? Onko kellään EI EU hyväksyttyä kattia 98-> valmistetussa autossa onko katsastuksessa ongelmia (lain mukaan ei sallittu)? Se on myös mietityttänyt että jos katalysaattori "virtaa 450hp saakka" mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Ei ahdista vielä ~400hp:ssa, virtaus ei riitä yli 450hp vai miten?

    http://www.pparkko.fi/katalysaattori.html

    http://www.a-alt-avgassystem.fi/

    Noista olen katsellut vaihtoehtoja

  • #2
    Eiköhän se ole pääasia et menee päästöistä läpi. Alkaako niitä joku oikein urakalla kyttäämään? Tarkoitan siis eu merkintää.

    Comment


      #3
      Lain mukaan jos mennään ,niin "tarvike" kattia ei sais asentaa ja
      olikohan -98 ja uudemmat joita tämä pykälä koskee .

      Comment


        #4
        Sanoisin että laita vaan mitkä haluat, eipä ne oikein ole olleet kiinnostuneita onko niissä hyväksyntää vai ei. Kunhan menee läpi päästöistä.

        Tuo "virtaa johonkin asti" on kyllä aika epämääräinen käsite. Miten lie laskettu, ilmeisesti niin että siinä kohti tehonhäviö on vaikka 20% tms. Eihän se katin virtaus mitenkään "digitaalinen" ole, jollain teholla ei ahdista, ja "ylisuurella" teholla sitten ahdistaa.

        Comment


          #5
          Jos nyt jätetään lakiasia sikseen niin kiinnostaisi kuulla kokemuksia (omia tai muiden) että minkäverran tuollainen +400 heppaan "asti riittävä" 200 kennoinen katti ahdistaa jos auton tehoa alkaa olla enemmissä määrin. Onko kukaan penkittänyt autoaan katin kanssa ja ilman.

          Comment


            #6
            Penkitin rs4 katilla ja ilman, ei marginaalia suurempia eroja. Ässässä muutenkin kun on 2 putkea missä katit niin ei nyt hirveästi tule tehoa per katti.

            Comment


            • #7
              Euro-kattien ja ameriikan tuuma-kattien kokoeroista vertailutaulukko, jossa kahden pienen pyöreän katin virtauspinta-ala suhteutettuna vastaavaan yhteen isoon kattiin tai esim 5":n tai 6":n megaflow katin vastaavuus kahdella pienellä katilla toteutettuna.

              Comment


                #8
                Toimiikos nuo 100 kennoiset ok, eli pääseekö vähäpäästöinen katsastuksesta läpi? Onko tuollaisia kukaan kokeillut? http://cgi.ebay.de/100-Zeller-Kataly...11307651428752

                Comment


                  #9
                  Pparkon 200cell kateista seuraavanlaista mietentää...


                  3" Jalometallikatti - Suositeltu max. teho 450hp, halk. 130mm.


                  4" Jalometallikatti - Ei tehorajaa, halk. 130mm.

                  Tarkkasilmäinen huomaa et itse katalyyttikammio on saman kokoinen kummassakin joten ainoa tehoja rajoittava tekijä on sit tulo/lähtöputken koot. Eli yhtä lailla voi tehdä 4" kisakatin tosta 3" mallista toista sataa euroa edullisemmin kuin toi valmis 4" katti. Tottakai sit ebayn ihmeellisestä maailmasta löytyy muita malleja naurettavan halvalla.

                  Comment


                    #10
                    Ja jos en väärin muista, niin 2.5" katissakin oli sama kennon halkaisija kuin 3" katissa:) Eli mahdollista tehdä vieläkin halvemmalla.

                    Comment


                      #11
                      Joo, ei ollu ton 2,5" mittoja tuolla sivuilla, mut jos sama niin siitä säästää vielä pari kymppiä tosiaan. :P

                      Comment


                        #12
                        Kyllä 100 cellin katit menee läpi päästöistä jos auto on kunnossa.

                        Comment


                          #13
                          Mites esim. vaikka joku tuommonen 200 Cellin katti, vaimentaako ääntä juurikaan? Tällä hetkellä 3" downpipe ilman minkään sortin kattia ja jatkona S4 ebay 2x2,25 catback ja äänet on melko räyhäkät. :) Että joutuukohan tuota katin lisäksi yhden vaimentimen vielä ostaa..

                          Comment


                            #14
                            Kyllä ne vaimentaa jonkin verran. Yhdessä autossa ei ollut katteja, ja äänet oli aika kovat. Laiton 100 cellin katit, ja tuli paljon miellyttävämmät pörinät.

                            Minulla muuten olisi ihan uusi 3" Magnaflown katti tallilla.

                            Comment


                              #15
                              Omassa kipossa 100cel magnaflow, menee päästöistä läpi 1.8t:n kanssa, mutta cel valoa polttelee kun takalambda herjaa siitä nyt koko ajan.

                              Comment


                              • #16
                                Kertokaas mielipiteitä minkälaiset tarvikekatit kannattais laittaa tuohon S6 -00 malliin?
                                Itellä ollu mieles 2,5" rosterikatit (2kpl) 200cell jalometallikennoilla. Meneekö päästöistä läpi ilman temppuilua?
                                Onko merkkisuosituksia tai mistä kannattaa ostaa?

                                Comment


                                  #17
                                  Kyllä luulisi menevän kerran hyvillä 100 cellin kateillakin menee. Vähän niitä kyllä joutuu lämmittämään testerillä.

                                  eBaysta selaamaan, siellä niitä on pilvin pimein ja eiköhän ne kaikki toimi. Tässä esim yksi. Vähän pieni tosin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Merkkisuosituksena sanoisin catcon jalometallikatit joista Thuppu laittanut kuvia. On todella kestävää tavaraa kun on "jokunen" kerta raapinut milloin mihinkin hidastetöyssyyn tms. ja hyvin on kestänyt. Ainoa miinus on ettei ole EU-hyväksyttyjä, saattaa joku tiukkapipoinen katsastusmies valittaa. Tosin taitaa olla useimmat virikatit EU-hyväksymättömiä. Mulla ei ole ollut ongelmia.

                                    Comment


                                      #19
                                      Stanssaa kylkeen "E" merkinnän. :D

                                      Comment


                                      • #20
                                        Onko siinä E-merkinnässä joku numero tms. mikä kertoo minkä hyväksynnän on saanut?

                                        "Mietin vaan, että vois omasta katista tarkastaa onko siinä tarvittava leima" :)

                                        Comment


                                          #21
                                          S2:nen ei tarvii e-hyväksyttyjä katteja.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mistäs moinen? Ilmeisesti kaikki turvalaitteet tai saastelaitteet ovat E-leimattuja. Minulla viimeksi mainitsi että löytyykö katista E-leima.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tässä katsastajat.com sivustolta kattiasiavastauksia:

                                              Tarvitseeko vuonna 1992 rekisteröidyssä autossa olla E hyväksytty katti, vai riittääkö jos on toimiva katalysaattori ja arvot sallituissa rajoissa?
                                              - Ei tarvitse.

                                              Saako Volvo S40 2.0 -97 asentaa yleismallisen tarvikekatalysaattorin entisen tilalle? Esim. Bilteman yleiskatti. Pitääkö myytävällä katalysaattorilla olla jokin hyväksyntä mainittuun autoon?
                                              - -97 autoon voi asentaa tarvikekatin.

                                              Mistä vuosimallista eteenpäin katalysaattori ja putkiston osat(esim.äänenvaimennin) pitää olla e-tyyppi hyväksyttyjä? Autoni on 6/98
                                              - Katalysaattorin tulee aina olla e-hyväksytty, muissa osissa e-hyväksyntää ei tarvitse olla.

                                              Mitä vaatimuksia on v 1999 käyttöönotetun bensiinikäyttöisen auton katalysaatorin vaihdolla? Kysymyksessä on rikkoontumisen alkuperäis katalysaattorin vaihtaminen ns tarvike- tai yleiskatalysaattoriin.
                                              - Tulee olla e-hyväksytty ja ko. autolle tarkoitettu.

                                              Voiko <--- vm. 97 autoon asentaa katalysaattorin joka ei ole E-hyväksytty, jos päästöt pysyvät alle maksimirajan?
                                              - Kyllä voi.
                                              Tuo on nýt lainauksen lainaus, mut kuiteskii. Omaani tuota katti asiaa selvitin rekisteröinti katsastuksen aikana, kun todettiin että olivat tyhjät, konttorilla sanoivat että ei tarvii olla e-hyväksytyt ku on sen vuosimalli alle 98. Omassani ei kateissa E hyväksyntää ja hyvin on kelvannut ainakin kolmella eri konttorilla. Voihan tietysti olla että konttoreilla on taas omia tulkintoja...

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuohan on noiden ohjeiden mukaan hieman tulkinnanvarainen juttu ja voi helposti ymmärtää väärin. :P

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Nuo lainaukset ovat "hieman" ristiriidassa toistensa kanssa, eka sanoo että -92 autossa ei tarvi olla e-hyväksyntää, kun taas kolmas väittää että pitäisi olla aina e-hyväksyntä.

                                                  Mutta laki pykälät meni niin että 1.1.1997 jälkeen käyttöön otetussa autossa pitää olla e-hyväksyntä putkiston palikoissa, vanhemmissa saa olla "mitä sattuu"

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Joo ei ole ajatuksen kanssa tuota kirjoitettu, ilmeisesti lainaus jostain koska törmäsin tuohon samaan ristiriitaan muuallakin netissä, tai sitte laki on kirjoitettu tulkinnan varaisesti.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kysäsen vielä varmuuden vuoksi näistä sportti kateista ennen kuin tilaan mitään. Autona on -00 S3 APY eli 210hp malli.
                                                      Autossa tällä hetkellä 3" cat-back, decat ja karalan softa.
                                                      Olen hankkimassa 3" downpipeä, koska mitä ilmeisemmin se on järkevä ja tarpeellinen tämän hetken setuppiin.
                                                      Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta http://viewitem.eim.ebay.fi/-Audi-VW...859581019/item tai mitä mieltä olette?
                                                      Lähinnä itseäni kiinnostaa tuo 200kennon sportkat, onkohan minkä laatuinen ja että meneekö katsastuksesta läpi, ei viitsisi aina ruveta vaihtelemaan ennen katsastusta.
                                                      Auto on kunnossa, meni hienosti viime katsastuksessa päästöistä samalla setupilla, mutta orkkis katti oli tietenkin kiinni.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Menee helposti 200cell katilla katsastuksesta.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          +1, kevyttä kauraa 200 cellisellä. Alkoi jopa harmittaa kun en ostanut 100 cellistä.. :)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Asia pihvi.
                                                            Onkohan 100 ja 200 cellisellä sitten suurta eroa virtauksiin ja ääniin?
                                                            Nykyisellä setupilla alakierroksilla tosi hyvät, möreät äänet, yläkierroksilla kunnolla repivät mutta ei kovat ainakaan sisätilohin :) Tykkään nykyisistä äänistä kovasti :D

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X