Ei katti oikeastaan vaikuta ääniin. Itellä on vain takana vaimentimet ja nyt leimalle laitoin 200cel ja mitään vaikutusta ääniin en huomannut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
high flow/racekateista
Collapse
X
-
Katin vaikutus ääniin on aika tapauskohtainen, joissain vaikuttaa vähän, joissakin paljon. Riippuu putken mitoituksesta ja katin paikasta. Minulle tuli metallikennokattien kiintiö jo täyteen, eivät näytä kestävän käyttöautossa muutamaa vuotta pitempään. CO-lukemat karkaa vähitellen liian ylös. Ostin suosiolla catcon tiheäkennoisen keraamikatin ja tein putkeen laippaliitokset vaihtoa varten. Keraamit kiinni katsastuksen ajaksi ja loppu vuosi ajellaan metallikennolla.
Comment
-
Comment
-
Vieras
Sellainen yleinen varoituksen sana, että uudemmille autoille (EU3->) rajat ovat tiukemmat, jolloin lähinnä häkäpäästö voi tuoda ongelmia ainakin heikkolaatuisten "race"-kattien kanssa. Itsellä oli beekutosen kanssa pikku haaste, kun menee helposti alle vanhan rajan (0,3), mutta uuden rajan (0,2) alittaminen vaatii aika reipasta lämmitystä ja tiukkaa tekee silloinkin. HC menee heittämällä.
Comment
-
lainataanpas tätä lankaa kun itellänikin on suunnitelmia katalysaattorin "pään menoksi"
ajatukseni siis muokata tuota alkuperäistä downpipeä. ja katselin että se alkupään n.5cm pitkä putken pätkä missä lambdakin on about 63mm halkaisijaltaan.
meinasin että tuosta kohtaa poikki kun putkien halkaisija on aikalailla sama ja siihen hitsaisi tuollainen magnaflow 2.5" mallin tilalle
https://www.google.fi/search?q=Magna...r-YzecCJxxM%3A
ja toiseen päähän sitten jatkoksi 2.5" putkesta onko se nyt 45ast mutka ja laippa siihen..
onko kukaan toteuttanut vastaavaa?
tuolla saisi varmaan virtausta parannettua mukavasti eikä kiinnitä konttorilla suurta huomiota ja ainakin lämpenee sitten nopeasti eikä se ole sitten alttiina iskuillekaan
Comment
-
Mä kolvasin katin tulipellin lähelle vaihdelaatikon viereen. Jos sais vähän lämpökuormaa pois turbon nurkilta. Hyvin se ainakin meni päästöistä läpi. Kattina Vibrantin "RST" malli, samannäköinen kuin tuo magnaflow. Ainoo ärsyttävyys oli ruostumattomana mainostaminen. Magneetti otti kiinni kylkeen ja kyllä se on pientä pilkkua vetänyt jo kuoreen. On ehkä ferriittistä rosteria, jos edes sitäkään.
Comment
-
onko tuo siis siinä ikäänkuin mihin downpipe loppuu ja laipalla jatkuu siitä "catbackkina"eteenpäin niin siinä kohdin?
kyllä luulisi alkuperäisellä paikallakin pelaavan ok? siitä en tiedä lämpeneekö tuollainen 2.5" metallikenno enemmän vai vähemmän kun alkuperäinen keraaminen mut luulisi että paremmin virtaava ei kävisi niin kuumana kun kaasu virtaa nopeammin läpi?
Comment
-
Joo, tuosta se jatkuu catbackina. Mä en oikein ymmärrä, miks se kannattaisi laittaa suoraan turbon perään, jos valinnanvaraa löytyy. Siellä on ihan tarpeeksi kuuma muutenkin. 100cell katti voi vähän vakiota paremmin virrata, mutta harva noista tarvikekateista on 100cell kennolla. Magnaflow ei esimerkiksi valmista ollenkaan 100cell katteja (jälleenmyyjältä saatu tieto). Metallinen tai keraaminen, kennon tiheys sen virtausvastuksen määrittelee. Mulla on pakopuolelta aika ahdas hyrrä, niin ajattelin, että kaikki ylimääräinen lämpökuorma olis hyvä saada sieltä pois. Ei siitä ainakaan haittaa ole.
Comment
-
Budjekti mielessä Lähinnä, ei tarvitsisi ostaa muuta kun katti ja yksi käyrä niin saisi paremmin vittaavan alkupään ja sillo ainakaan tuskin huomaavat katsastuksessakaan..
88e olis sit 3"downpipe jos sen hankkii ja 2.5" katti sen perään, sillo olis samalla idealla kun sinulla,antaisihan se toki tilaa konehuoneeseenkin enemmän ja asennus olis helpompi? Onko se catbackin alkupää 2.5" ja auton alle kääntyessään muuttuu 2.25"?
Comment
Comment