Elikkä ostin tuossa pari kuukautta sitten Audi S2 Coupe -91, yksityisen saksasta tuomana... No nyt on verot maksettuna, eikä siinä nyt ole pahempia ongelmia ollutkaan, mutta nyt on alkanut orig. ajonesto temppuileen, tahtoo mennä itsestään päälle, kun minulla ei ole edes ohjainta kyseiseen kapistukseen. (vai onko se avaimessa itsessään?) Ajonesto on pari kertaa mennyt päälle ja jäänyt naksumaan, niin eipä siinä ole muu auttanut kuin johdot käyttää pois, niin on taas lähtenyt käyntiin. Toissapäivänä ajoin illalla audilla kotia ja seur. aamuna olin lähdössä töihin niin ei yrittänytkään käyntiin, pyörittää kyllä ja kipinää saa, mutta onkohan tuossa orig. ajonestossa bensapumpun katkaisinkin, että oiskohan tuo jääny päälle kun ei enää lähde käyntiin?? Neuvoja kellään??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2:en kanssa ongelmia...
Collapse
X
-
VikkeAvainsanat: Ei mitään
-
Tuon ikäisessä laitteessa ei varsinaista ajonestoa vielä ole, tehtaan asentama hälytin sieltä voi olla. Ja se hälytin on oven lukoista ohjautuvaa mallia. Kokeile kääntää avainta lukossa ensin kiinni ja sitten auki ja käännä se täysi 90 astetta suuntaansa mitä se lukko kääntyy. Ovien lukot voi avautua jo sellaisella 45 asteen käännöllä mutta hälyttimen poiskytkeytyminen vaatii avaimen kääntämisen täyden liikkeen verran. Jos ei toimi kuskin ovesta niin kokeile myös kartturin puolelta.
Siellä voi olla myös infrapunakauko-ohjaus, mutta se vaatisi sitten sen ohjauspalikkansa päällekytkeytymiseen.
Alkuperäisen hälyttimen tunnusmerkkejä on tuuttaus joka kuuluu takakontin suunnalta hälyttimen mennessä päälle ja hälytyksen lauetessa samanlainen vaimea jatkuva tuuttaus ja suuntavilkkujen vilkkuminen. Vilkut ei vilahda hälyttimen kytkeytyessä päälle, vain se äänimerkki ja hälyn kytkeytyessä pois päältä ei tule mitään merkkiä.
Ei sitä alkuperäistä hälytintä kannata pois sieltä ottaa, sen ohjaus kannattaa kyllä muuttaa kauko-ohjatuksi. Vaikka asentaisi uuden, oikean varashälyttimen niin mielestäni vanha systeemi kannattaa jättää sinne rinnalle.
EDIT : Ongelma uudestaan luettuna ei olekkaan kyse siis päälle jääneestä hälyttimestä, silloin se ei pyörittäisi starttia. Miten paljon on kilometrejä takana, ettei olisi bensapumppu lopettanut toimintaansa? Jos startti pyörii ja kipinääkin tulee niin sitten kysymyksessä ei taida ainakaan olla virranjakajan tai antureiden ongelma?
EDIT 2 : Muisti palailee pätkittäin, muistelisin että orkkis häly katkaisee vain sytytysvirrat, ei polttoainepuolta. Minulta löytyy tarvittaessa asiaan liittyviä kytkentäkaavioita arkistojen kätköistä. Saattoi olla jopa kaikki hälyn kaaviot.
Comment
-
Vikke
Kilometrejä on nyt n.202500 (ainakin mittarissa...) oiskohan se bensapumppu voinut vahingoittua, kun meillä oli pihalla semmonen "pieni" lumitöyssy, mihin raapas pari kertaa pihalta lähdettyäni??
Ku tuntuu vähä ihmeeltä ku se ajonjäljiltä ei enää lähde käyntiin.
Comment
-
Vikke
Joo sulakkeet ja releet mullakin tuli mieleen, mistähän löytys sulakekaavio-englanniksi/suomeksi, niin tietäs mikä on mikäkin?? Saksa ei oikein uppoo...
Comment
-
Vikke
-
http://www.s2central.net/main_frame.html
Ainakin tuolta löytyy kaaviota technical osastoa kaivelemalla. Kaavioiden kieli on kyllä osin norjaa, mutta eihän aina voi voittaa :)
Comment
-
Vikke
Comment
-
Takakontin pohjaverhous taittamalla kaadettujen takapenkkien päälle, paljastuvasta pohjapellista takareunasta liimattu verhoilu pitää repiä irti - on lujassa. Seuraavaksi ko. pellistä pultit takareunasta ja vasemmalta irti ja pelti pois. Alta paljastuu bensapumpun/määräanturin muovikansi, josta koputtelemalla kiristyspanta pois ja seuraavaksi muovihimmeli tankista ylös. Ei kannata harkita tekevänsä kovin täydellä tankilla.
Comment
-
Anonyymi
Mullakin oli edellisen auton (Golf3) kanssa jännä homma ton Conlog-ajonestolaitteen kanssa. Kesällä 2003 vaihdettiin autoon alkuperäisen mankan tilalle cd-radio ja kun homma oli saatu päätökseen, niin oho, ajonestolaite oli ihan mykkänä. Aikaisemmin toimi siis täysin normaalisti eli patukka reikään ja sitten saa startata.
Mankan vaihdon yhteydessä paloi (ihan omaa huolimattomuuttani) radion sulake ja epäilen, että sillä tapahtumalla oli joku yhteys ton ajoneston mykistymiseen...onneksi laite jäi "off-tilaan"!
No, tottakai soittelin sitten puoli uusimaata läpi jos joku alan liikkeistä olisi jotain tosta laitteesta tiennyt, mutta kukaan ei tuntenut (tai ei halunnut tuntea) laitteen sielunelämää. Yritettiin oikein porukalla paikallistaa missä ajonestolaitteen sulake tms. olisi sijainnut, mutta ei löydetty mitään. Joku nero kyllä vihjaili, että vehje saattaisi ottaa jotenkin virtansa radiolle menevistä johdoista, mutta tiedä nyt siitä sitten...joka tapauksessa tosi outo homma.
Ehkä koko tapahtuma oli kuitenkin vain positiivinen asia, eipähän ainakaan olisi tulevaisuudessa tullut harmia siitä ajonestosta kun se näin kätevästi saatiin pois pelistä! ...ja sitä paitsi vakuutusyhtiökään ei anna vakuutusmaksuista mitään rabattia vaikka ko. laite olisikin toiminnassa.
Comment
-
Vikke
Nyt on pumppu käytetty pois ja eihän se toiminut, suoralla virralla ja koputtelemalla pumppua toimi hetken aikaa, sitten taas sippas... elikkä pumpun ostoon...
Comment
-
Oliko sulla pumpussa heti kiinni 90 asteen kumimutka vai oliko banjolla?
Banjomallia ei myydä enää eli tarviit myös tuon mutkan jne, jos näin on.
En ole 100% varma tästä lausumasta, mutta kaveri on juur noita selvittänyt ja on tilannut pumpun. Hänellä 91 autossa oli banjollinen pumppu, kun taas minulla 91 autossa on tuo kumiletkumalli, liekö vaihdettu jo joskus...
Comment
-
Vikke
-
Vikke
Comment