Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T:n nytkytys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T:n nytkytys

    Aihe sinänsä on täällä ja FFp:llä loppuun kaluttu, mutta tarkkaa "checklistiä" en ole onnistunut löytämään. Eli itsellä on ongelmana '01 A4:n nykiminen ja kierrosten "päälle jääminen". Etsiskelin jo FFp:n ja tämän söötsillä, mutta lopputulos oli melko sekava. Eli itse aiheeseen: Pintakaasulla kiihdytettäessä n. 3000 rpm:n kohdalla alkaa kova nykiminen, joka poistuu kaasun painamisella, tai vaihteen vaihtamisella. Eli toisin kuin useimmilla muilla, ongelmaa ei ole täyskaasukiihdytyksessä. Siinä taas esiintyy seuraava ongelma: Reippaammin repäistessä ja n. 5-6 tonnin kohdalla vaihtaessa, vaikka kuinka varovasti yrittäisi, kytkimen painaminen aiheuttaa kierrosten nousun punaiselle, jopa rajoittimelle. Turun VV-Auton ilmoituksen mukaan kyseessä on normaali turboviive. Mielestäni selkeä vika. En tiedä, en ole muilla vastaavilla ajanut.

    Siis: Mistä aloittaisin, mitä kannattaa huomioida, ym. MAF, Lambda, ilmavuodot, ahtovuodot, jne. Kiitos jo etukäteen!

    #2
    Kuulostaa jumivalta kaasuvaijerilta, mutta tuossahan on sähköinen kaasupoljin. Onko se sopeutettu taikka opetettu uusiksi (esim VAG-COMilla taikka korjaamon diagnostiikkatyökalulla)?

    Proseduurissa ensin nollataan oppimiskäyrä polkimelta, sitten käytetään kaasua ääriasennoissa, ja oppiminen alkaa alusta. B5:een löytyy Ross-techin sivuilta ohjeita tuohon, viisainta saattaisi olla teettää silti ammattilaisella.

    Toinen vaihtoehtokin tulee mieleen, by-pass on varmaan tutkittu, josko sen letkuissa taikka venttiilissä itsessään on vikaa? Sehän osakaasutilanteessa on auki, ja täyskaasulla kiinni.

    Comment


    • #3
      En ole vielä tutkinut mitään, kun en tiennyt mistä aloittaa. Lauantaina ajattelin mennä letkut läpi mahdollisten reikien varalta. Täytyy myös perehtyä By-Passin sielunelämään.

      Comment


        #4
        Mitä suurimmalla todennäköisyydellä By pass viallinen.
        Toisaalta noissa beekuutosissa tuo on vähän ominaisuus, vaatii hieman toisenalaista vaihtamisrituaalia kun kaasuvaijeripelit...johtuu päästöjen minimoinnista ohjelmassa

        Comment


        • #5
          Ja kuinka voisi varmistua By Passin viallisuudesta/viattomuudesta? Ja kiitos tähän asti Jpeltopuro ja Rolle.

          Comment


          • #6
            Tämä by-passin toimivuuden tarkistus kiinnostaa myös. Omassa 1.8t:ssä ilmenee ajoittain sellaista, että kun varsinkin suuremmissa nopeuksissa alkaa kiihdyttämään, kone empii ja hieman nykii, ennenkuin alkaa kunnolla kiihtymään. Tätä en ole varsinaisesti huomannut kiihdyttäessä kaupunkinopeuksissa. Toinen ihmeellinen oire on sellainen, että kun hetkellisesti painaa hieman reippaammin kaasua, ja päästää melkein samantien kaasun ylös, niin kone nykäsee kerran melko selvästi, tämäkään ei ilmene kuin ajoittain. Voikohan tämmöinen oireilu johtua rikkinäisestä/rikkimenevästä by-passistä, vai mikähän vaivaa?

            Comment


            • #7
              Toinen ihmeellinen oire on sellainen, että kun hetkellisesti painaa hieman reippaammin kaasua, ja päästää melkein samantien kaasun ylös, niin kone nykäsee kerran melko selvästi, tämäkään ei ilmene kuin ajoittain.
              Useassa autossa juuri noin,koska syöyönkatkaisu tulee hetkellisesti päälle,on kieltämättä aika inhottava tilanne,varsinkin kun sen tietää, niin aina sitä kokeilee.

              Tarkista BY-PASS näin: ota se käteen,siinä on 3 reikää (6mm ja 2kpl n.20-22mm) ja ime jokaisesta reiästä vuoronperään ja mikäli et saa alipainetta (eli joudut imemään sitä vaikka kuinka kauan ilman että saisit sitä "jäämään kieleesi kiinni") imemällä on BY-PASS rikki. Siellä BY-PASSIN sisällä on kalvo joka menee suht helposti rikki ja noin sen voit testata.
              Mikäli kaikissa 3:ssa reiässä syntyy tuo alipaine on BY-PASS ok.


              Jos et oikeen ymmärtänyt niin selvitän hieman paremmin.

              Comment

              Working...
              X