Joo niin pitäs mutta jos silleen sopivasti antas sitä ylilämpöä. Alkaa kyllä olla jo aika kaukaa haettua, mutta helppohan tuo testata nappamaalla töpseli irti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2 suurehko kulutus+urpo mätää
Collapse
X
-
Laitetaas lisää mietittävää. Ei tullu dynosta oikeen käypyästä käppyrää. Vääntö käyrä on ku dieselistä, ja sitä myöten jäi 30-40hv:ta uupumaan. Eka vedolla tehot jäi alle kolmen sadan:)
Kokeilin pvillen avanttia, mikä on samoilla osilla putkistoa lukuun ottamatta rakennettu, ja veto yläpäässä aivan eri luokkaa.
Mikä mättää?Viimeksi muokannut VilleP; 20.9.2009, 23:32.
Comment
-
Jaa siellä oli AMW:llä joku muukin Audi clubilainen paikalla. Itse kävin myös penkittämässä auton siellä. Tosin mielestäni järjestelyt olivat aivan luokattomat. Ei mitään selkeää järjestystä milloin on kenenkin vuoro vaan porukka meni sisään vähän tyylillä kuka kerkee seuraavaksi. Häiritsi myös se, että sähköpostilla etukäteen varatuista autoista ei kukaan ilmotellut esim. että nyt "drive-in" vedot keskeytyy hetkeksi kun tulee ennakkoon varattun auton vuoro ym. Makkaran myynti olikin vissiin se ainut homma mikä siellä järjestelyjen puolesta toimi :) Sori pieni offtopic.
Comment
-
Joo punaisella S6:sella olin. Laittoi vedot poikki koska jostain syystä n.6200 kierroksen kohdalla ahdot tipahti 1,2 --> 0,6bar. Ei uskaltanut vetää enempää. Itse hieman epäilen sitä huonossa kunnossa ollutta turbon imuputkea. Ja aika laihalla näytti mun auto menevän koko matkan.
Comment
-
Mittailtiin tossa pakopaineita downpipeltä eteen päin. 0.6bar oli koko putkistolla, ja pelkällä db:llä ja kateilla 0.2bar. Eli yläkanttiin ainakin putken kanssa. Eli ainakin putki vaihtuu isompaan. Mutta miten on, kannattaako tuo db rakennella uudestaan? Vai onko kattien kanssa väkisinkin pientä painetta. Kyseessä siis 2x 200cel race katit. Ja jos rupeen db:tä uusimaan, niin pysynkö 2xkatti systeemissä, vai vaihdanko yhteen?
btw. hävis alaväännöt ja herääminen täysin ilman putkistoa:)Viimeksi muokannut VilleP; 3.10.2009, 21:38.
Comment
-
Laitetaas päivitystä. Eli näin talviaikaan kun ei ole ilmastointia käytössä, ja renkaatkin on tuuman pienemmät, niin autohan pelaa täysin samalla tavalla kuin kesälläkin:)
Eli 80 nopeuksissa mennään siinä 8l pintaan ja 100 vauhdissa ei tahdo alta 10l mennä. Välillä mennään tervassa ja välillä ei. 100 vauhdissa ilmiö paljon selkeämpi ja radikaalimpi kuin pienemmissä nopeuksissa. Vai liekkö sitten tuo 100km nopeus joku aerodynaaminen ongelma kyseiselle autolle.
Muutamia huomioita:
- Mitä pidemmän matkan ajaa, sitä paremmin auto toimii ja kuluttaa. Yleensä matka kotoa->määränpäähän n. 1l/100km enemmän kuin matka määränpäästä->kotia. Eikä johdu kaasujalasta, vaan auto tosiaan tuntuu kulkevan kevyemmin paluu matkan.
- Edelleen jonkin asteista pätkimistä kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Startin jälkeen 10s toimii normaalisti, sitten seuraavat 10s hieman hytkyttää ja sitten skulaa ongelmitta.
- Runsas valkoinen savu. Kylmällä ja lämpimällä koneella. Tämä kylmillä keleillä. Alle +5c. Kaasun kun polkasee pohjaan, niin takana tuleva ei vähään aikaan nää mitään, liekkö normaalia? Ei kuitenkaan hukkaa jäähdytys nestettä kuin ihan nimellisesti.
Vai onko minulle tullut joku luulotauti tästä?
Käsi ylös ne, joiden S2/S4:set menee 8-9 kulutuksilla tasasta satasta! Ja ne joilla on ultrakevyet 3B vehjeet ilman lisävarusteita 15" vanteilla ei saa nostaa kättään:)
Comment
-
Tuli tämmönen typerä idea mieleen, että onkohan laatikot perät yms aivan ne mitä tehtaalta on lähteny, ettei sielä olisi eripariväläreitä? Eikö semmonen saisi kovemmissa vauhdeissa aikaa jonkinlaista vastavääntöä, että tarvittais voemoo?
Comment
-
Porkkiksen softalla AAN pikkukorissa talvinopeuksilla kasin pintaa, kesällä ysin pintaan.
Ootko Ville koittanut koskaan ajaa lambda irti? Mitä silloin tapahtuu? Kaverin S2:ssa oli nimittäin lambda tooooodella hidas, niin se aiheutti sitä, että 10 s:n syklillä moottori kävi rikkaalla-laihalla-rikkaalla-laihalla. Siulla on varmaan ehjä lambda, mutta tuolla voisi varmistaa sen, ettei lambdasäätö jostain syystä sotke kaikkea. Vaikka sehän taisi tehdä sitä säädettäessäkin, kun oli säätövehkeet kiinni ja lambdasäätö pois päältä? Vai kuinka, porkkis?
Comment
-
Porkkiksen softalla AAN pikkukorissa talvinopeuksilla kasin pintaa, kesällä ysin pintaan.
Ootko Ville koittanut koskaan ajaa lambda irti? Mitä silloin tapahtuu? Kaverin S2:ssa oli nimittäin lambda tooooodella hidas, niin se aiheutti sitä, että 10 s:n syklillä moottori kävi rikkaalla-laihalla-rikkaalla-laihalla. Siulla on varmaan ehjä lambda, mutta tuolla voisi varmistaa sen, ettei lambdasäätö jostain syystä sotke kaikkea. Vaikka sehän taisi tehdä sitä säädettäessäkin, kun oli säätövehkeet kiinni ja lambdasäätö pois päältä? Vai kuinka, porkkis?
Comment
-
Ajelin tuossa ilman lambdaa, ei mitään vaikutusta. Tein myös silleen että ei ollut lambda kiinni, vaan oli FMI:n seos mittari lambdan singnaali johdossa kiinni, eikös tuon pitäisi tuolla tavalla näyttää joka tilanteessa oikeata seosta? Siinä määrin mitä tuo tietenkin voi näyttää.
Oli nimittäin niin että pintakaasulla ja paikallaan kierrättäessä seos näytti 1.00 ja 0.90 väliin, eli 0.95-0.97 about, eka ja toka vihreä ledi siis. Rikas seos ton mukaan, ku eikös sen pitäs olla tollasessa tilanteessa aavistuksen yli 1. Eli onko tuossa nyt vaan mittari heitto tai muu härö, vai onko se oikeasti rikkaalla koko ajan. Mainittakoon vielä että maantieajossa nopeudesta riippumatta mittari näytti samaa koko ajan, eli ekaa ja välillä tokaa lediä poltti, paitsi sitten kun painoi kaasua reilummin tai teki moottori jarrutuksen, jolloin se ainakin näytti sitä mitä pitääkin.
Comment
-
Ilman lambdasignaalia, boksi rikastaa seosta ihan jonkin verran.
Ekan säädön aikana tuo tosiaan teki ihan kummallisia juttuja tuo auto. Tempaisi yhtäkkiä 12 seokselle tasaisessa ajossa jne.
Tahdon myös jälleen kerran tuoda esiin, että ongelma oli olemassa jo ennen säätöjä sen jonkun softan kanssa, jolla auto saksasta aikoinaan tuli.
Olikos se nyt siis niin, että olet myös vagcomilla ajon aikana tutkinut että sytkää se ei käännä myöhäiselle, kun alkaa tahmaamaan?
Comment
-
Ilman lambdasignaalia, boksi rikastaa seosta ihan jonkin verran.
Tahdon myös jälleen kerran tuoda esiin, että ongelma oli olemassa jo ennen säätöjä sen jonkun softan kanssa, jolla auto saksasta aikoinaan tuli.
Olikos se nyt siis niin, että olet myös vagcomilla ajon aikana tutkinut että sytkää se ei käännä myöhäiselle, kun alkaa tahmaamaan?
Kokeilin myös tuota auton mukana tullutta "uudehkoa" maffia taasen. Huonompaan meni vaan. Aika paljon oli huohotus öljyä maffissa, vaikka syksyllä puhdistin. Mikä tuota huohotus öljyä saa niin paljon tulemaan ylöspäin? Hidas by-pass?
Comment
-
Enpä tuota minäkään alle 10 litran ole juurikaan päässyt. Joulun reissut 10.5 kulutuksella mentiin, lähes pelkkää matka-ajoa. Neljä ihmistä tietysti autossa ja hieman kampetta, jolla voi pieni vaikutus olla.
Harmaata utua puskee mullakin putkesta niin, että peileistä ei muuta näykkään kun se pilvi, kun ronskimmin polkaisee. Ei kuitenkaan hävitä nesteitä minullakaan.
Maffi mulla ei kyllä likaannu yhtään.Viimeksi muokannut Hasa; 10.1.2010, 22:07.
Comment
-
vv-paneelisuodatin on. Öljyttävä malli, mutta en ole sitä öljynnyt kertaakaan, ei pitäisi siitä irrota mitään, ainakaan sormiin ei jää möhnää. Maffia ennen on se torvi ja ristikko. Laitoin vakio suodattimen nyt paikoilleen, jos vaikka lie vähenisi tuo öljyn pöllähtely maffiin. Öljyä oli maffissa aika reilusti. Muodostui ihan tipaksi kun otin maffin irti. Kuumalangat oli kyllä puhtaan näköiset.
Comment
Comment