Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 suurehko kulutus+urpo mätää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Joo niin pitäs mutta jos silleen sopivasti antas sitä ylilämpöä. Alkaa kyllä olla jo aika kaukaa haettua, mutta helppohan tuo testata nappamaalla töpseli irti.

    Comment


    • Laitetaas lisää mietittävää. Ei tullu dynosta oikeen käypyästä käppyrää. Vääntö käyrä on ku dieselistä, ja sitä myöten jäi 30-40hv:ta uupumaan. Eka vedolla tehot jäi alle kolmen sadan:)

      Kokeilin pvillen avanttia, mikä on samoilla osilla putkistoa lukuun ottamatta rakennettu, ja veto yläpäässä aivan eri luokkaa.

      Mikä mättää?
      Attached Files
      Viimeksi muokannut VilleP; 20.9.2009, 23:32.

      Comment


      • Kyllä tuohon seokseen katoaa jo aika paljon. Voinpa vannoa, että ei se säätäessä tuollainen 10 kakku ollut.

        Comment


        • Jaa siellä oli AMW:llä joku muukin Audi clubilainen paikalla. Itse kävin myös penkittämässä auton siellä. Tosin mielestäni järjestelyt olivat aivan luokattomat. Ei mitään selkeää järjestystä milloin on kenenkin vuoro vaan porukka meni sisään vähän tyylillä kuka kerkee seuraavaksi. Häiritsi myös se, että sähköpostilla etukäteen varatuista autoista ei kukaan ilmotellut esim. että nyt "drive-in" vedot keskeytyy hetkeksi kun tulee ennakkoon varattun auton vuoro ym. Makkaran myynti olikin vissiin se ainut homma mikä siellä järjestelyjen puolesta toimi :) Sori pieni offtopic.

          Comment


          • Joo se oli kyllä vähän outo juttu että ei mitään järjestystä ollut. Ois selkeyttänyt hommaa jos nimi olisi otettu ja pyydetty penkkiin vuoron koettaessa.

            Olit punaisella S6:sella? Selvisikö miksi pisti vedot poikki kesken kaiken?

            Comment


              Onhan tossa omaan käppyrään eroa. Olikos sulla Ville RiSan pakonokka, kun miun muisti pätkii taas...?

              Comment


              • Ihan vakio nenät. Käyrän pitäs kaiken järjen mukaan olla "mäen harja", tai ainakin pvillellä on. Ton jyrkän nuosun selittää jäykkä hukkiksen jousi, jota ei vielä säädössä ollut, mut alamäki on outo.

                Comment


                • Joo punaisella S6:sella olin. Laittoi vedot poikki koska jostain syystä n.6200 kierroksen kohdalla ahdot tipahti 1,2 --> 0,6bar. Ei uskaltanut vetää enempää. Itse hieman epäilen sitä huonossa kunnossa ollutta turbon imuputkea. Ja aika laihalla näytti mun auto menevän koko matkan.
                  Viimeksi muokannut Hekxalite; 22.9.2009, 21:08. Perustelu: Pieni lisäys.

                  Comment


                  • Mittailtiin tossa pakopaineita downpipeltä eteen päin. 0.6bar oli koko putkistolla, ja pelkällä db:llä ja kateilla 0.2bar. Eli yläkanttiin ainakin putken kanssa. Eli ainakin putki vaihtuu isompaan. Mutta miten on, kannattaako tuo db rakennella uudestaan? Vai onko kattien kanssa väkisinkin pientä painetta. Kyseessä siis 2x 200cel race katit. Ja jos rupeen db:tä uusimaan, niin pysynkö 2xkatti systeemissä, vai vaihdanko yhteen?

                    btw. hävis alaväännöt ja herääminen täysin ilman putkistoa:)
                    Viimeksi muokannut VilleP; 3.10.2009, 21:38.

                    Comment


                    • Laitetaas päivitystä. Eli näin talviaikaan kun ei ole ilmastointia käytössä, ja renkaatkin on tuuman pienemmät, niin autohan pelaa täysin samalla tavalla kuin kesälläkin:)

                      Eli 80 nopeuksissa mennään siinä 8l pintaan ja 100 vauhdissa ei tahdo alta 10l mennä. Välillä mennään tervassa ja välillä ei. 100 vauhdissa ilmiö paljon selkeämpi ja radikaalimpi kuin pienemmissä nopeuksissa. Vai liekkö sitten tuo 100km nopeus joku aerodynaaminen ongelma kyseiselle autolle.

                      Muutamia huomioita:
                      - Mitä pidemmän matkan ajaa, sitä paremmin auto toimii ja kuluttaa. Yleensä matka kotoa->määränpäähän n. 1l/100km enemmän kuin matka määränpäästä->kotia. Eikä johdu kaasujalasta, vaan auto tosiaan tuntuu kulkevan kevyemmin paluu matkan.
                      - Edelleen jonkin asteista pätkimistä kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Startin jälkeen 10s toimii normaalisti, sitten seuraavat 10s hieman hytkyttää ja sitten skulaa ongelmitta.
                      - Runsas valkoinen savu. Kylmällä ja lämpimällä koneella. Tämä kylmillä keleillä. Alle +5c. Kaasun kun polkasee pohjaan, niin takana tuleva ei vähään aikaan nää mitään, liekkö normaalia? Ei kuitenkaan hukkaa jäähdytys nestettä kuin ihan nimellisesti.

                      Vai onko minulle tullut joku luulotauti tästä?
                      Käsi ylös ne, joiden S2/S4:set menee 8-9 kulutuksilla tasasta satasta! Ja ne joilla on ultrakevyet 3B vehjeet ilman lisävarusteita 15" vanteilla ei saa nostaa kättään:)

                      Comment


                      • Käsi ylös ne, joiden S2/S4:set menee 8-9 kulutuksilla tasasta satasta!
                        Kyl niitä on varmaan paljonkin, oma automaatti S4 meni ysillä noissa vauhdeissa sekä lastulla, että ilman.

                        Ajoin vakiolla mm. Muurlasta Lappeenrantaan (reilu 300km) tasan ysin kulutuksella.

                        Comment


                        • Mun ABY-koneinen exS2A meni 100km/h keskinopeutta aika tarkkaan 9l kulutuksella. Auto oli vakio, mutta ohjaimelle oli kyllä syötetty anabolisia lastuja. Veikkaan, että kasin lukemat 100km/h nopeudella saattaa olla unelmaa vakiokuntoiselle ABYlle.

                          Comment


                          • En kyllä omaani saa ysii menemään vaikka kuinka rukoilisin. Voisko tuo RS2 puskuri tehdä sitten niin paljon suuremman ilmanvastuksen kun vakio, onhan siinä kuitenkin isot "kidukset":)?

                            Comment


                              Jotenkin tuo tervassa meneminen kuulostaa siltä, että käynti ei puhdasta ja tekee ahtoa silloin (eli tarvii voimaa). Vähän samaa kuin itsellä nyt alkanut ilmaantua erikoistilanteissa.

                              Oma ässä kyllä menee alle kympin.

                              Comment


                                Mullakin on tuota puurossa menemistä ainakin kerran ilmennyt. Kulutus pompsahti samalla litran puolitoista ylöspäin. Jarrut ei laahanneet. Apukuskikin sanoi, että miten tämä auto tuntuu menevän kuin ois tervassa menty.

                                Comment


                                • Hienoa tietää että en ole yksin:) Kun vielä joku keksis mikä mättää...

                                  Comment


                                  • Tuli tämmönen typerä idea mieleen, että onkohan laatikot perät yms aivan ne mitä tehtaalta on lähteny, ettei sielä olisi eripariväläreitä? Eikö semmonen saisi kovemmissa vauhdeissa aikaa jonkinlaista vastavääntöä, että tarvittais voemoo?

                                    Comment


                                    • Mutku välillä menee ihan normaalisti.

                                      Comment


                                      • Kyllä on 8 pintaan päästy kesällä.

                                        Comment


                                          Minäkin pääsin ekoina kesinä. Paras on edelleen Tampere-Jyväskylä väli tasan 8 litraa. Vaati oikean tuulensuunnan, planeettojen asennon ja hullua kyttäämistä kulutusnäytöltä. 3 vuotta sitten talvella Savonlinna-Tampere väli 8,3 litraa satkulle. Emäntä ajoi. Keskinopeus 83 km/h.

                                          Comment


                                          • Porkkiksen softalla AAN pikkukorissa talvinopeuksilla kasin pintaa, kesällä ysin pintaan.

                                            Ootko Ville koittanut koskaan ajaa lambda irti? Mitä silloin tapahtuu? Kaverin S2:ssa oli nimittäin lambda tooooodella hidas, niin se aiheutti sitä, että 10 s:n syklillä moottori kävi rikkaalla-laihalla-rikkaalla-laihalla. Siulla on varmaan ehjä lambda, mutta tuolla voisi varmistaa sen, ettei lambdasäätö jostain syystä sotke kaikkea. Vaikka sehän taisi tehdä sitä säädettäessäkin, kun oli säätövehkeet kiinni ja lambdasäätö pois päältä? Vai kuinka, porkkis?

                                            Comment


                                            • Porkkiksen softalla AAN pikkukorissa talvinopeuksilla kasin pintaa, kesällä ysin pintaan.
                                              No ehkä se on sitten normaalia että tuo vie kesällä litran pari enemmän. Kuitenkin painoeroa, ilmastointia ja jne..

                                              Ootko Ville koittanut koskaan ajaa lambda irti? Mitä silloin tapahtuu? Kaverin S2:ssa oli nimittäin lambda tooooodella hidas, niin se aiheutti sitä, että 10 s:n syklillä moottori kävi rikkaalla-laihalla-rikkaalla-laihalla. Siulla on varmaan ehjä lambda, mutta tuolla voisi varmistaa sen, ettei lambdasäätö jostain syystä sotke kaikkea. Vaikka sehän taisi tehdä sitä säädettäessäkin, kun oli säätövehkeet kiinni ja lambdasäätö pois päältä? Vai kuinka, porkkis?
                                              Olen ajanut, ei vaikutusta. Lambda säätö normaali, ainakin kapeakaista hiihtää ylös alas suht tasaisella muutaman kymmenyksen syklillä. Ja säätäessähän ei ollu koko lambada päällä. Sillo eka kerran säädettäessähän se veti reilusti paksulle pintiksellä, joka todettiin laajakaistasta, ja saman huomas ajossa. Tekee edelleen samaa mutta huomattavasti pienemmässä mittakaavassa, ainakin ajaessa huomaa saman efektin.

                                              Comment


                                              • Ajelin tuossa ilman lambdaa, ei mitään vaikutusta. Tein myös silleen että ei ollut lambda kiinni, vaan oli FMI:n seos mittari lambdan singnaali johdossa kiinni, eikös tuon pitäisi tuolla tavalla näyttää joka tilanteessa oikeata seosta? Siinä määrin mitä tuo tietenkin voi näyttää.

                                                Oli nimittäin niin että pintakaasulla ja paikallaan kierrättäessä seos näytti 1.00 ja 0.90 väliin, eli 0.95-0.97 about, eka ja toka vihreä ledi siis. Rikas seos ton mukaan, ku eikös sen pitäs olla tollasessa tilanteessa aavistuksen yli 1. Eli onko tuossa nyt vaan mittari heitto tai muu härö, vai onko se oikeasti rikkaalla koko ajan. Mainittakoon vielä että maantieajossa nopeudesta riippumatta mittari näytti samaa koko ajan, eli ekaa ja välillä tokaa lediä poltti, paitsi sitten kun painoi kaasua reilummin tai teki moottori jarrutuksen, jolloin se ainakin näytti sitä mitä pitääkin.

                                                Comment


                                                • Ilman lambdasignaalia, boksi rikastaa seosta ihan jonkin verran.

                                                  Ekan säädön aikana tuo tosiaan teki ihan kummallisia juttuja tuo auto. Tempaisi yhtäkkiä 12 seokselle tasaisessa ajossa jne.
                                                  Tahdon myös jälleen kerran tuoda esiin, että ongelma oli olemassa jo ennen säätöjä sen jonkun softan kanssa, jolla auto saksasta aikoinaan tuli.

                                                  Olikos se nyt siis niin, että olet myös vagcomilla ajon aikana tutkinut että sytkää se ei käännä myöhäiselle, kun alkaa tahmaamaan?

                                                  Comment


                                                  • Ilman lambdasignaalia, boksi rikastaa seosta ihan jonkin verran.
                                                    Se selittää.

                                                    Tahdon myös jälleen kerran tuoda esiin, että ongelma oli olemassa jo ennen säätöjä sen jonkun softan kanssa, jolla auto saksasta aikoinaan tuli.
                                                    Juu niin teki. Silloin tuo effekti oli erittäin voimakas, nyt paljon rauhallisempi jo, mutta tekee kuitenkin.

                                                    Olikos se nyt siis niin, että olet myös vagcomilla ajon aikana tutkinut että sytkää se ei käännä myöhäiselle, kun alkaa tahmaamaan?
                                                    Kyllähän sitä tutkittiin. Eikä mitään huomattu. Tuolla aikaisemmin logikin oli.

                                                    Kokeilin myös tuota auton mukana tullutta "uudehkoa" maffia taasen. Huonompaan meni vaan. Aika paljon oli huohotus öljyä maffissa, vaikka syksyllä puhdistin. Mikä tuota huohotus öljyä saa niin paljon tulemaan ylöspäin? Hidas by-pass?

                                                    Comment


                                                    • Enpä tuota minäkään alle 10 litran ole juurikaan päässyt. Joulun reissut 10.5 kulutuksella mentiin, lähes pelkkää matka-ajoa. Neljä ihmistä tietysti autossa ja hieman kampetta, jolla voi pieni vaikutus olla.

                                                      Harmaata utua puskee mullakin putkesta niin, että peileistä ei muuta näykkään kun se pilvi, kun ronskimmin polkaisee. Ei kuitenkaan hävitä nesteitä minullakaan.

                                                      Maffi mulla ei kyllä likaannu yhtään.
                                                      Viimeksi muokannut Hasa; 10.1.2010, 22:07.

                                                      Comment


                                                      • Ja tässähän ei tainnut olla mitään vapaavirtaussuodatinta? Onkos maffia ennen se torvi ja pitkä ristikko?

                                                        Miullakaan ei maffi juuri öljyynny. RS2-kotelo.

                                                        Comment


                                                        • vv-paneelisuodatin on. Öljyttävä malli, mutta en ole sitä öljynnyt kertaakaan, ei pitäisi siitä irrota mitään, ainakaan sormiin ei jää möhnää. Maffia ennen on se torvi ja ristikko. Laitoin vakio suodattimen nyt paikoilleen, jos vaikka lie vähenisi tuo öljyn pöllähtely maffiin. Öljyä oli maffissa aika reilusti. Muodostui ihan tipaksi kun otin maffin irti. Kuumalangat oli kyllä puhtaan näköiset.

                                                          Comment


                                                            Itsellä kyllä MAF pysyy puhtaana öljystä, tosin vakiosuodatin ja huohotinöljyjä ei johdeta MAF:in lähelle :)

                                                            Miten Villen laitteen huohotus on järjestetty, onko vielä orginaali?

                                                            Comment


                                                            • Ihan orkinaali systeemi on. Nyt en äkkiseltään muista, mut onkos huohotusöljyllä muuta tietä turbon imupuolelle kun bypassin kautta? Vai menikö sinne ihan oikea huohotusletku? Muisti pätkii...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X