Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4 pakoputket?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B4 pakoputket?

    Alkaa olla ihmeellisen luja orkkisputki vaihtokunnossa. Onko kokemuksia, minkä valmistajan putki kannattaisi laittaa tilalle?

    Tarjolla olisi Walkeria, Rediä ja marmoritiskin putkea. Tarvikkeet samanhintaiset (160 e), originaali jonkin verran kalliimpi (240 e).

    Onko sopivuudessa eroja?
    Hiljaisuus? Mahdollisimman hiljainen saisi olla.
    Löytyykö tarvikkeista samanlaista rosteripäätä kuin alkuperäisestä?
    Kestävyys?

    Onhan marmoritiskin putki varmasti oikea alkuperäisosa eikä vain tarvike audi-osan hinnalla?

  • #2
    Omaan beenelkkuun hain pöntön + katin jälkeisen väliputken motonetista.. Ainakin ulkoisesti ja äänien puolesta täysin vastaava kuin alkuperäinen.

    Väliosa+pönttö 1,6/2,0E/1,9TD/i 92--94 (ei 16V) 14-1200 39.36
    Takapönttö 1,6/2,0E 92--94 (ei 16V) 14-1201 83.08

    Comment


    • #3
      Huomasin pari päivää sitten omassa -92 B4:ssä reiän keskimmäisessä äänenvaimentimessa. Lievää tuprutusta vain, äänikään ei paljon muuttunut. Mutta taidan laittaa nuo samat Motonetin putket kuin Ilmari. Yli 15 vuotta on tosiaan alkuperäisputket kuitenki kestäny ja takapönttöä ei tarvitsisi vielä edes vaihtaa.

      Comment


      • #4
        Mullakin on sama homma omasa putkessa, kun on oli 20 vuotta vanha auto niin on aika ruosteessa, joten onko B3:ssa samat putket/käykö B4-putket? Ja kanssa mahdollisimman hiljaista pitäisi alkaa pikkuhiljaa hankkimaan. (1.8i 112hv)

        Comment


        • #5
          Kävin hakemassa Walkerin putken, joka vaikuttais ihan hyvältä. Tosin aion kuitenkin siirtää alkuperäisen rosteripään uuteen putkeen, orkkis-lookin säilyttämiseksi.

          Orkkisputkesta oli välipöntön kannake revennyt, mutta vuotoa ei vielä ole. Tosin pörinää on vähän jo liikaa.

          Vanhemmassa 80:ssa putki taitaa olla erilainen, varaosamyyjät osaavat kyllä etsiä oikean putken.

          Comment


          • #6
            Motonetin takavaimentimen mukana tulee rosteripää myös. Miettisin itse samaa sitä hakiessani, onneksi tuli mukana.

            Typ89 omaa täysin eri vaimentimet kuin B4.

            Comment


            • #7
              Laitoin ex-B4:än motonetin putken (en muista valmistajaa) tyhmyyttäni kun alkuperäisessä oli pieni reikä ja kannakkeita poikki. Ensimmäinen ja viimein motonetin putki mikä mun autoon tulee. Ensinnäkin kannakkeet oli vähän eri kulmassa eli pohjaan kolisi vähän väliä. Eikä tosiaan riittäny säädöt, tiiviydestä puhumattakaan. Toinen yllätys tuli talven jälkeen kun koitin taas korjata asentoa, putki alkoi olla puolen vuoden jälkeen vähän joka puolelta ruosteessa. Ja ns. rosteripäätä saa aika aktiivisesti vahata/kiilloittaa ettei rusketu! Tiedä sitten oliko oma maanantaikappale.

              Comment


              • #8
                Taisi Tapio tulla sinulle maanantaikappale. Omassa on motonetin välivaimennin+pönttö majaillut melkein vuoden verran auton alla. Asennus sujui ongelmitta. Laitoin liitoskohtiin hieman pakoputkimassaa varmuuden vuoksi (ostin samalla uudet kiinnikkeetkin). Viime viikolla käväsin auton alla niin ei kyllä ruostetta ekan talven jälkeen ainakaan näy ja rosteripääkin on vallan mainiossa kunnossa :)

                Comment


                • #9
                  ittellä kans menos putki vaihtoon.mut aattelin laittaa ns.tehoputken 3" onko kelläkään vinkkejä, mistä putkee sais yms yms...??

                  Comment


                  • #10
                    Valmiita saa ties mistä tuninkiliikkeestä. Jos itse haluat vääntää niin putkea nyt saa joka rautakaupasta.

                    Comment


                    • #11
                      Tarkastelin tossa just motonetin putkia ku oli paketti saapunu matkahuoltoon. Muuten ihan jees putket, mut en oikeen tajua miten 50,5mm liitosholkin saa työnnettyä 50mm putken päälle. Listan mukaan ihan oikee osa, mutta eipä onnistu käytännössä.

                      Comment


                      • #12
                        Hyvin noi putket on nyt kyllä toimineet vanhalla keltapassivoidulla liitosholkilla. Krominen pakoputken pää kiiltelee kyllä vähän liikaa. Audin alkuperäinen rosteripätkä oli paljon tyylikkäämpi. Pitää antituunata tuo uusi jotenkin=)

                        Comment


                        • #13
                          Kysytäänpä tästä, että onko porukalla kokemuksia, jos tuon takavaimentimen putkineen korvaisi jollain modatulla tuning-vaimentimella kuten vaikkapa tällä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/14862...n-Simons-o63mm? Millaiseksi äänet muuttuu? Kuulostaako tältä: https://www.youtube.com/watch?v=7ssaBnwvEec vai vieläkin pahemmalta? Kun tuon takavaimentimen joutuu ennemmin tai myöhemmin uusimaan, on herännyt ajatus, että jos tekisi putkiston itse jostakin vaimentimesta ja irtoputkista. Käyntiääneksi en halua mitään pörinää vaan jotakin matalan sivistynyttä ääntä, vähän samankaltaista mielellään kuin tuossa videossa.

                          Comment


                          • #14
                            Kyseisen auton soundeista tai muustakaan osaa sanoa, mutta kerran yhteen neloskoneiseen Audiin tuollaiset pöntöt laitoin alkuperäisten tilalle. Ääni siinä autossa ei muuttunut yhtään mihinkään, paitsi ehkä vähän hiljaisemmaksi. Käytännössä siis meni rahat ja oma työ hukkaan :D

                            Comment


                            • #15
                              Kiitokset vastauksesta! Ehkä pidän tuon auton pakoputkistoakin myöten mahdollisimman alkuperäisenä enkä ala tuollaista sinne laittamaan. Varsinkaan, kun tuo takavaimentimen vaihto ei ole vielä oikein millään muotoa ajankohtainen.

                              Comment

                              Working...
                              X