Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 V6 kaasutus tökkii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 V6 kaasutus tökkii

    Moro,

    Ongelmana on tuossa '95 2.6V6:ssa se, että kun painaa reippaasti kaasua, kone yskii (olo on vähän sama kuiin bensan loppuessa) ja kiihdyttää miten sattuu. Hitaammin ja maltillisemmin turatessa kaikki on ok. Ongelmaa tuntuis olevan enemmän isoilla vaihteilla ja luokkaa 3-4 tonnin kierroksilla.

    Omalla järkeilyllä tossa vois olla feelua joko ilmanmäärämittarissa tai sitten kaasutinboksi on fidurallaan. Tulpat ja johdot pitäis olla kunnossa. Sen verran kallis on remontti tonikäiseen, että mielellään eliminois noita virhelähteitä. Onko hyviä ideoita, millä tota vikaa vois eliminoida tai voisko olla kyseessä jotain ihan muuta.

    #2
    Jospa lähtisit eliminoimaan niillä vikakoodeilla. Jos ei vikakoodit tuota tulosta, niin bensapumppu voisi olla noiden edellisten lisäksi vaihtoehto.

    Jos kaasutinboksilla tarkoitat moottorinohjausta (ECU), niin siinä harvemmin tuommoista vikaa, tai jos on, niin näkyy yleensä vikakoodeissa.

    Comment


    • #3
      Mitä tarkoittaa tulpat ja johdot pitäis olla kunnossa?
      Onko ne vaihdettu hiljattain?

      Comment


      • #4
        Jees, pahoittelen puutteellista postausta. Elikkä tosiaan vikakoodit eivät anna mitään ulos ja auto kävi juuri määräaikaisessa huollossa, jossa tulpat uusittiin.

        Kiitoksia, amalin, vinkistä tuon ECUn suhteen. Pitää tutkia tuo bensapumpun vaihtoehto.

        Pariin korjaamoon olen jutellut (puhelimella) ja vw-autossa vahvin suosikki viaksi olis se ilmanmääräanturi.

        Comment


          #5
          ilmamääräanturi antaa vikakoodin jos rikkoutuu. Mielestäni jos vikakoodeja ei ole kyseessä on ns.mekaaninen vika.

          Comment


            #6
            Kuuntele miltä se bensapumppu kuulostaa, jos pätkii tai ulisee oudosti, niin vaihtoon. Bensapumpun vika ei anna vikakoodeja.

            Comment


            • #7
              Kiitoksia, poijjaat jälleen arvokkaista inputeista. Katsotaan, miten äijän käy. Ei se bensapumppu tohon kutoskoneeseen oo sen helpompi vaihtaa, mutta tuumaillaan.

              Jännä, ettei vw-auto sanonut, että ilmamääräanturin pitäisi antaa vikakoodia. Sanoi jotain, että voi olla ihan vaan niin kulunut anturi.

              Comment


                #8
                Itseasiassa, jos anturi vain hyytyy, niin siitä ei välttämättä tule vikakoodia. Eli anturin arvot on pielessä, mutta ei vielä niin paljon, että moottoriohjauksen mielestä se olisi viallinen.

                Tuota ilmamassa-anturiakin voi mittailla VAG-COMilla. Itse en ole siinä asiantuntija, joten kannattaa hakea aiheesta haulla.

                Comment


                • #9
                  Joo, täytyy yrittää iltasella kuunnella tota bensapumppua, jos se pitää pahaa ääntä, niin vaihtaa sitten se.

                  Comment


                  • #10
                    Mitattiinko myös "lamdaajat"? Vaihtoväli 160 tkm.

                    Comment

                    Working...
                    X