Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ44 hydrauliikkapumput halkeilee! letkut tukossa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • typ44 hydrauliikkapumput halkeilee! letkut tukossa?

    200 20v:n hydrauliikkapumppu antautui, onko 10v 100:sen tai 10v 200:sen hytikkapumppu soveltuvainen 200 20v:n koneen kylkeen? Albumi tarjoilee eri osanumeroa noille, ja hintaakin on keksitty laittaa 20v pumpulle tuplasti enempi! No se nyt ei sinällään yllätyksenä tullut...

    edit: otsikkoa muutettu
    Viimeksi muokannut JariN; 16.7.2007, 17:19.

    #2
    Jaa. Muistin sopukoista pulpahtelee pintaan jorinaa eri järjestelmän painevariaatioista? Liittyiköhän tähän...

    Comment


    • #3
      Uutta 20v:n pumppua ei sitten saa enää rahallakaan mistään, kävipä tuuri että omassani on runko kappaleina...

      Löytyiskö keltään kuvaa 10veen pumpusta, että näkis onko se sinne päinkään.

      Comment


        #4
        FAQista löytyy kuvia 10v:n pumpusta.

        Comment


        • #5
          Enpä löytänyt tuolta faqista mitään tähän liittyvään. Ilmeisesti puusilmä ei osoo käyttää... ;)
          Mut iso kiitos Heikille kuvatuksesta!
          Kyllähän se pirulainen samanlaiselta näyttäis äkkiä mulkastuna. Korvake on erilainen mut sehän on pikkujuttu jos tekele muuten ois soveltuva.

          Mie käytän huomenna konepajalla tota omaa, jos vaikka siellä saisvat kolvattua ja koneistettua sen kuntoon...
          Jarrupaineen varaajan putkilähdön alla olevan tulpan paikan kierteet ja O-rengasura on "vähän" heikolla hapella

          Hieman myös ihmetytti tulpa alta löytyneet romut. Tai siis lähinnä toi katkaistu ruuvi! Mitähän siellä pitäs oikeesti olla? Joku on auton edellisessä elämässä vissiin "korjannut" sitä...

          edit: ähh, siis forumin faqista joo löytyykin. Katoin aiemmin tuota yläpalkin faqia joten ei ihme ettei löytynyt ;)
          Viimeksi muokannut JariN; 9.7.2007, 23:22.

          Comment


          • #6
            Tuosta apuja
            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=pumppu

            Comment


            • #7
              No nyt ois hyvät neuvot tarpeen.

              Paineenvaraajan putkilähdön allaoleva tulppa on tihutellut kautta aikain. Aikani vipusteltua sain sen pitämään kunnolla, ja sittenpä halkesi pumpun runko!
              Hommasin ehjän pumpun ja se kesti taas sen 10sekuntia kunnes runko halkesi. Synkkää touhua...

              Järjestelmässä on selkeestikin aivan järjetön paine, mutta mikä sen aiheuttaa? Oikeestaan ainut mikä itelle tuli mieleen, että letkussa tai hammastangossa on tukos ja neste ei pääse kiertämään. Muita arvauksia vian aiheuttajaksi?
              Pitänee seuraavaksi irroitella letkut ja kattoo että ne virtaa kunnolla, mitenköhän sen hammastangon voisi tutkia?

              Niin ja ylimääräisiä 10v tai 20v hytikapumppuja otetaan vastaan, tarvittaessa maksetaankin jotain ;)

              Comment


                #8
                Joskus ainakin joku kertoi että se pommille menevä letku/putki, minkä sisälle on joku nylon tanko tms, voi mennä tukkoon.

                Comment


                • #9
                  Ohjaustehostimen läpi kulkee hyvin. Pommin letkun läpi ei mee mitään. Avasin sen ja tämmöstä löytyi sisältä. Tuo on vissiin joku venttiili?
                  Ainakaan paineilmalla puhaltamalla ei mee kumpaankaan suuntaan mitään. Voisko tuota jotenkin testata, siis muuten kuin halkasemalla taas yhen pumpun....
                  Viimeksi muokannut JariN; 16.7.2007, 18:07.

                  Comment


                    #10
                    Tuo on jokin kuristin tms. joka tasaa/rajaa/mitä-lie paineita.

                    Comment


                      #11
                      Kuristin kai tyypillisesti on ääntä vaimentamassa. Tälläiseen käsitykseen olen päässyt hytikkakaupassa.
                      Pikkukorisessa on sihti vielä pommilla muistaakseni banjopultissa. Tsekkaa sekin.

                      Comment


                        #12
                        Juu, banjopultti sihdillä löytyy letkun molemmista päistä. Pommin puolella on sihti varmasti melko tukkoinen. Tosin sihti menee sitten lopulta rikki. Uusi pultti marmorilta muistaakseni 9e.

                        Pommin puolelle sitten se pultti, jossa on kannassa ympyräkaiverrus.

                        Onko tuolla kuristimella sitten mitään virkaa järjestelmän toiminnan kannalta?

                        Comment


                        • #13
                          Johan tässä kohta järki loppuu.... Otin kuristimen pois ja puhdistin banjopultit, joissa oli muuten aika lahjakkaasti törkyä. Mutta vuotaa edelleen prkl. En jaksanu tänään enää vaivautua kattomaan halkesko taas jostain vai vuotaako vanhan halkeaman juuresta (pumppurunko on hitsattu ulkopuolelta).

                          Voipikohan se pommi mennä tukkoon tai rikkoutua sillai ettei paluukierto toimi?

                          Ainakaan tuossa testissä ei ihmeitä tapahtunut vaikka kuristin olikin poissa, mutta kaverin C4 korinen diudi alkoi pitää vallatonta jurinaa kun teetti hytikkaliikkeessä siihen ohjaustehostajanletkun ilman kuristinta. Olisko siellä sitte pumppu alkanu kavitoimaan tai jotain. Kokeiltiin erillisellä kuristimella mutta ei saatu toimimaan. Lopulta neste lämpeni niin kovin että sulatti tavaraa mennessään. Marmoritiskiltä uus letku ja sitten taas toimi. Omaani teetin uuden ohjaustehostimen paineletkun joskus mutta se on kyllä toiminut moitteetta vaikka. Katotaan miten pommin letkun kanssa käy jos joskus saa nesteet pysymään sisällä...

                          Comment


                            #14
                            Mulla ainakin satkussa aikanaan oli tommonen teetetty paineletku ilman tuota mainittua kuristinta ja pelitti ainakin mun aikana varmaan vuoden pari ihan hyvin ennen kuin luovutin ajokin seuraavalle omistajalle.

                            Comment


                              #15
                              Puritko ja tiivistit sen pumpun ihan joka osaa myöten? Siellähän on kyljissä kaksi venttiiliä. Jotain ylipainejuttuja vissiin.

                              Comment

                              Working...
                              X