Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

KV moottorin nakutus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    KV moottorin nakutus.

    Eli profiilissani oleva typ 89 coupe varustettuna KV moottorilla eli 10 venttiilinen pata oireilee jopa ilman vaihteisto kuormitusta jo pienellä kaasun painalluksella jolloin kuuluu hyvinkin mekaanista nakutusta. Ilman apuvälineitä
    kuullostaisi että tämä kyseinen meteli ilmenisi kannen alueelta, ja siksi kysyisin onko helppoa tapaa tarkistaa noista hydraulisista nostimista josko niistä olisi jokin jumahtanut nalkkiin ? Moottorissa heti käynnistämisen jälkeen öljynpaineetkin nousevat normaaliin eli 4-5 kilon välille ja moottorilla on ajettu 308 tkm. joten kaikki neuvot on kultaakin kalliimpia ennenkuin pitää alkaa koko moottoria repimään levälleen.
    Viimeksi muokannut kuski; 8.7.2007, 02:09.

    #2
    Hydraulinostimethan ovat kulutustavaraa.

    Comment


    • #3
      Miunkin coupe nakutteli sammallai mut johtu 95 bensasta 98 korjaantu mut nakutus kuulu taas iha eri syystä. Kannattaa laittaa kunnolliset öljyt saattaa venttiilipainimien ääni hiljentyä

      Comment


      • #4
        Rikua täytyy peesailla, mulla oli omassa ysikympissä reippaat 10000km ajetut öljyt ja kone piti aika kolinaa. Uudet öljyt sisään niin hiljeni kummasti. On ne nostimetkin kulutustavaraa mutta niin on öljytkin...

        Comment


          #5
          Matalampi oktaanin aiheuttava nakutus ja venttiilien aiheuttama nakutus ovat kaksi täysin erilaista tapahtumaa, vaikka samalta näin tekstissä "kuulostavatkin". Bensan aiheuttama nakutus ilmenee muutenkin vain rasituksessa ja on muuten huomattavasti venttiilien nakutusta vaarallisempaa.

          Eihän näitä muuten oikein 95:llä kuuluisi edes ajella.

          Comment


          • #6
            Ilmeisesti kyseessä on venttiilinnostajat. Jos ne pitävät meteliä, kannattaa suunnata lähimpään pajaan, joka tekee Forté -käsittelyjä öljynvaihdon yhteydessä. Neljään +300tkm käsittelyn teettäneenä voin vakuuttaa, että venttiilien rapina hiljenee aika lailla ja jos ei kokonaan häviä, vaihtaa sitten nostimet.
            Venttiilinnostimien rapina tuon verran ajetussa koneessa on merkki koneen sisukalujen yleisestä likaantumisesta, mikä ei kokonaan poistu öljynvaihdolla, vaan vaatii ns. pesun.

            Comment


              #7
              Juu tuo minun ajokkini nakutus ei varmasti johdu bensiinistä kun en ole viimeiseen neljään vuoteen käyttänyt muuta kuin Nesteen 98 oktaanista Futuraa. Fortet laitetaan huomenna koneeseen ja katsotaan miten käy.
              Uudet nostajatkin on vain sähköposti tilauksen päässä kiitos Tepon

              Comment


              • #8
                Itse teetin lötköön käsittelyn 360 tkm ajettuna, kun nostuimet rapisivat hieman kylmänä ja koneesta kuului määrittelemätöntä kolinaa. Käsittelyn jälkeen ääntely hiljeni huomattavasti, mutta nostinremppa on sen verran edullista puuhaa, että päätin vaihtaa nekin jonkin ajan päästä. Samalla kannattaa vaihtaamm. aina hikoileva venttiilikoppan korkkitiiviste kumiseen.

                Comment


                  #9
                  Juu ei perskeles pojat nyt ei paljon naurata olin autoa siirtämässä lähemmäs
                  autotallia niin heti starttaamisen jälkeen noin 30-40 sekunnin päästä kone kilahti kiinni.
                  Pudotin koneesta öljyt pois ja kyllähä siellä ropussa oli aika grafiittinen meininki.
                  Nyt ois tarvista moottorista. :(
                  Viimeksi muokannut kuski; 10.7.2007, 17:49.

                  Comment


                    #10
                    Jaa. Olikohan peräti jaon hyppäys syy nakutukseen...?

                    Comment


                    • #11
                      --- ---.
                      Viimeksi muokannut Kenda; 23.11.2007, 06:01.

                      Comment


                        #12
                        Juu kerron tänään illemmalla lisää kunhan saan koneen irti. Vika näyttäisi olevan alakerrassa kun tänään purin keulan osat syylärin ja muita kilkkeitä pois niin tuli kokeiltua jakohihnapyöristä että liikkuuko siellä enää mikään niin nokka-akseli liikkui hieman mutta kampiakseli ei hievahtanutkaan. Mutta illemmalla lisää.

                        Comment


                          #13
                          Arvaus: kiertokankien liuskat sökönä. Siitä myös tuo kalina joka kuulosti tulevan kannesta.

                          Comment

                          Working...
                          X