Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 C4 2,5tdi vaihteisto-ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 100 C4 2,5tdi vaihteisto-ongelmia

    Elikkä, ostin tuossa otsikon mukaisen auton mallia avant tietäen et laatikossa poskilaakerit tai pinionin-laakerit huutaa kiihdyttäessä ja moottori jarrutuksessa. Haulla etsin jo kaiken mahdollisen tiedon( jotain on voinut jäädä kyllä huomaamatta) mut paljon jäi viellä aukkoja laatikko remppaa tai vaihtoa ajatellen! laatokko tyyppihän on CEP eli 5-v, perhettä on tiedä.
    korjatkaa jos olen kirjoittanut väärää tietoa!!

    Joten kysymykset kuuluvat: AAT-moottorin peräänhän sopivat siis 5 vaihteinen CEP ja 6 vaihteinen ARX mutta ovatko vaihde vivustot ja keppi kummassakin samat vai joutuuko nekin vaihtaan jos vaihtais kokonaan laatikko tyyppiä?ja oliskohan se 6-v malli kestävämpi??

    haynesissä on kaks erilaista keppiä ja (vivustoo) ja etkassa yks ja sama keppi+vivusto


    Suomesta katselin purkaamoilta laatikoita ja kaikki olivat hinnaltaan 750-1000?, virostaka en löytänut yhtään tai vaan osannut etsiä mutta miten on saksan laita ja mihin hintaan?

    Olisikohan jollain clubilaisella niiden poskilaakerien tyypit tiedossa niin vois alkaa metsästään niitä laakeriliikkeistä! tulis varmaan halvemmaks... varaosa numeroita kyllä katselin etkasta mut eihän mikään laakeriliike niitä tunne

    mistähän muuten vois johtua hehkun valon vilkkuminen/heikko palaminen normaali lämpoisellä moottorilla ajettaessa? välillä syttyy välillä ei!! käynnistäessä valo vaan vilkahtaa ja se kyllä tuntuu ihan normaalita

    On kyllä hieno sivusto ja suht helppo käyttöinen....tuore jäsen ja audin omistaja

    #2
    Juuri yritän saada kasaan tässä käsälomien täytehommana tollasta 5v askia. Poskilaakerit, ainakin mitoiltaan sopivat sain hankittua erittäin edullisesti.
    Voin lähipäivinä laittaa laakeritiedot tännekin...
    Pinjonilaakeri, perän puoleinen maksaa marmorilla yli 300EUR ja se taaempi samalle akselille 170EUR. Näitä siis EI! saa tarvikkeena.
    Jos omaa vähänkään rahaa niin kannattaa ostaa purkuaski täydellä toimintatakuulla. Omastakaan ei mitään varsinaista vikaa löytynyt, olisi varmasti kestänyt vielä synkästi kilometriä vaikka jonkinverran ääntä pitikin...

    Vaikuttaa kyllä siltä että 5v ja 6v askit sisältää aivan samaa kauraa, mutta toinen vähemmän hammaspyöriä. Tällöin voisin uskoa että 5v aski kestää ainakin tyhmälläkin kuskilla pidempään koska ei pääse vedättämään 6:lla.

    Comment


      #3
      Kuinkas paljon Tomi sun laatikolla oli ajettu kun alko äänteleen?? Omallani on nyt ajettu 322tkm ja edellisellä omistajalla äänneellyt kuulemma alusta alkaen eli jostain 180tkm paikkeilta alkaen.... hyvin on kestäny mut ääntelee tietyllä veto alueella aika ikävästi!
      kyllähän noita vaihto laatikoita takuulla sais mutta hintakun vaan on niin suolanen 750-1000 ekee ja ittellä on jo yhdestä vaihtotakuulaatikosta niin huonoja kokemuksia edellisen auton toyotan suunnalta et ei kiitos, jouduin puoli vuotta tappeleen purkaamonkanssa että sain rahani takaisin kun eivät suostuneet uutta laatikkoa toimittaan.

      Olis hyvä jos saisit hakattua tänne niitten laakerien tyypit niin vois ostaa valmiiks hyllyyn ennen kuin alottaa laatikkoo remppaa, ei viittis eka avata ja sit tilata laakereita kun siinä joutuu auto seisoon liian pitkään!!

      varaosa cep laatikon kun jostain sais halvalla mutta kun ei vaan tunnu mistään löytyvän??!!

      Comment


        #4
        Nonniin, vihdoin muistin tähän vastailla.

        Siis omalla pelillä mittarilla kohta 250000km joista Suomessa viimeiset 50000km. Mieltä on lämmittänyt se että autosta ei ole löytynyt ainuatakaan tarvikeosaa edes jarrupaloista. Saanut merkkihuollon hyvää? huoltoa siis :)

        Epäilen että taustaääni on ollut askissa ainakin ton Suomessaoloajan eikä ole ainakaan meillä ole lisääntynyt noin 20000km matkalla.

        Nyt aski taas läjässä uusilla perän ja 2. akselin laakereilla ja toimii. Jotain pientä sieltä vieläkin kuuluu, mutta toiminee nyt varsin pitkään...
        Mitään hälyttävää sieltä siis ei löytynytkään ja rahaa meni kytkimen kera lähelle touhutonni.

        Tässä perän laakerikoodit:

        SKF

        1. LM 501310/Q CUP
        LM 501349/Q CONE

        2. LM 300811/Q CUP
        LM 300849/Q CONE

        Sisä ja ulkokehät näissä siis omalla koodilla.

        Comment


          #5
          Kiitoksia laakeri tyypeistä!!

          Tänäin taas kun sain auton ajoon (kuivasin lauantaista asti lattia verhoilua kun kusi vettä sisään--> oli veden poisto reiät konehuoneessa tukossa) niin kyllä se vaan aika pahaa meteliä pitää, kuuluu kuulemma kaupunki nopeuksissa hyvin uloskin!

          Samallakun kuivattelin kahella sisälämmpärillä verhoiluja niin vaihtelin kaikki suodattimet ja moottorin öljyt niin huomasin siinä ohessa että koneen ja tulipellin välissä roikkuu johto vapaana, alkuun en meinannut löytää paikkaa mut sit huomasin et sähän sopii imusarjan pärästä lähtevän letkun päässä olevaan johonkin anturiin oliskohan joku ECU:n paine anturi vai mikä??
          laitoin kuiteskin sen vapaan johdon siihen kiinni kun tuntu sopivan mut ajossa en ainaskaan mitään eroa huomannu kulkuun eikä savuttele mitään ylimääräsiä et mihkähän mahtaa vaikuttaa ja mikä se on???

          Comment


            #6
            Kyllä arvauksesi kuulostaa oikealta.
            En tiedä kuinka vaikuttaa kulkuun kun en ole itse kokeillut, mutta 1,5bar kohdalla pitäisi olla noissa ecun hätäkatkaisu.

            Olisiko tätä pyritty ohittamaan jos on syöttöjä/ahtoja nostettu yli rajojen...

            Comment


            • #7
              Tiedän että tämä keskustelu ei ole okein uusi mutta jäi kiinnostamaan ku tuola nettiautossa olis myynnis yks ainaki hyvänäkönen audi c4 100/s4/s6 2.5l tdi moottorilla(AAT) ja sitte tolla 6 vaihteisella (ARX) laatikolla,mutta missään ei oo oikeen mitään hyvää tietoa tästa. Ettäs mitäs vikoja niissä yleenä on ja mitkä osat kenties yleensä hajoo/kuluu? Ja jotenki mä oon saanu semmosen käsityksen että tämä kombinaatio ei oikeen tahdo kestää mutta korjatkaa jos olen väärässä.
              Kiitos etukäteen jos joku ny enää kattelee tätä ketjua :).

              Comment

              Working...
              X