Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 öljyvuoto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• S4 öljyvuoto

No niin, tuli tosiaan ostettua jokunen aika sitten tuollainen S4(b5). Nyt kaivattaisi apua öljyvuodon selvittämiseen. Moottoriöljyjen vaihdon yhteydessä huomasin, että öljyä on vuotanut jostain tohon turbon ympäristöön, mutta en oikein tarkalleen saanut selville, että mistä? Eipä ole paljon tullut asuttua näiden turbomoottoreiden kanssa, mutta putki, "mikä ilmeisesti on turbon öljyputki", oli öljyinen. Kokeilin kiristää putkenjuuresta mutteria, mutta tuntui olevan tiukalla. Kuva!!!
    http://i149.photobucket.com/albums/s...5/ljyvuoto.jpg

Tuo on turbon sisääntuleva öljyputki. Se voi vuotaa joko siitä mutterin juuresta joka näkyy (ei kovin todennäköistä), tai sitten banjopultista johon tuo mutterin toinen pää menee.

Se onkin sitten mukava homma kiristää, itse olen joutunut sen kerran tekemään. Sitä varten pitää ottaa vedet pois koneesta, irroittaa vesiputki pois edestä että pääsee kiristämään sen öljybanjon erikoistyökalulla. (tein sen itse).

Voi tietysti olla niinkin että banjon tiivisteet on huonot eikä kiristys auta. Saattaa se vuotaa venttiilikopastakin siihen päälle, mutta vaikea sanoa. Öljy varmasti kyllä käryää ajaessa?

Comment

Ajattelinkin, että saattaa vuotaa sieltä mutterin toisesta päästä tiivisteestä. Täytyypä ajaa viikonloppuna auto talliin ja yrittää katella vähän tarkemmin ja kokeilla kiristää vielä sitä mutteria. Venttiilikopan välistä öljy ei ole tullut.

Comment

Working...
      X