Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuinka tulpanjohtojen kuuluu olla v6 koneessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kuinka tulpanjohtojen kuuluu olla v6 koneessa?

    Tuossa venttiilin kopantiivisteet vaihdatin talvella ja sen jälkeen havaittavissa ollut epätasainen tyhjäkäynti. Aloin tuossa sitten katselemaan että nuo tulpan johdot ei taida olla oikeilla paikoillaan. Oisko kellään kuvaa laittaa kuinka nuo edestä katsoen kuuluisi olla? Jos oletetaan että vasemman puoleiset tulpille menevät johdot on oikein, niin kuuluisiko oikeanpuolen johdot mennä ikään kuin peilikuvana? Nyt menee siten että edestä katsoen, takavasen ja keski oikea, vasen keski ja oikea etummainen, vasen etu ja taka oikea.

    #2
    ne yleensä on sen mittaisia ne johdot ettei niitä väärin saa järkevästi. Jos sulla nyt olis ne ristissä niin se käynti olis niin heikkoa ettei epäselvää olis missä vika.

    Comment


    • #3
      Joo, kyllä nuo johdot varmaan on oikein. Ei tuo käynti niin huonoa ole, pientä hytkymistä satunnaisesti tyhjäkäynnillä. Tuossa vaan 4 pytyn johto oli pitempi kuin 5 pytylle menevä, ois voinu olettaa johtojen kuuluvan olevan toisin päin.

      Vielä nuista sytytystulpista. Mitä eroa, kun nykyiset tulpat ovat championin 1 kärkiset ja näytti edelliset olevan NGK:n 2 kärkiset?

      Comment


      • #4
        "Mitä eroa, kun nykyiset tulpat ovat championin 1 kärkiset ja näytti edelliset olevan NGK:n 2 kärkiset?"

        Mistä niitä tietää:)

        Ennen oli 3-kärkiset lötkössä, mutta olen käyttänyt nykyisessä yksikärkitulppia. Tarvikekauppias kehui Bosch:n yksikärkisiä tulppia. Hyvin ovat toimineet sen 30 tkm vaihtovälin.

        Tulpat ovat kehittyneet kovasti-luulisin.

        Comment


        • #5
          Mitä eroa, kun nykyiset tulpat ovat championin 1 kärkiset ja näytti edelliset olevan NGK:n 2 kärkiset?
          Kait se vaan kipunoi paremmin ja paremmalla prosentilla mitä enemmän kärkiä.
          Itsellä on sitten taas Boschin kolmikärkiset platinat tuossa kuutosessa.

          Comment


          • #6
            jos on vanhat tallessa niin vaihda

            Hei
            Jos on vielä vanhat tulpat tallessa niin vaihda kokeeksi takaisin.

            Voi hyvinkin olla että yksi tulpista on viallinen ja pätkii sen takia tai sitten impedanssi ei vaan passaa noissa championeissa. -> eri valmistajalla hieman eri materiaalit käytössä...

            Uudet tulpat ei niin paljoa maksa että vaikka vaihtamalla boschin tms. monikärkitulpat menisi kokonaan konkurssiin joten uusilla erimerkkisillä voi kans koittaa. 3 kärkisiä olen itse käyttänyt V6.ssa

            Comment


              #7
              Mönikärkitulpilla käsittääkseni yksi etu on vakaampana pysyvä elektronien väli.

              Comment


                #8
                Kilpakäytössä Boschin 4-kärkinen ollut hyvä .
                Löytyykö Audiisi sellaista ?
                Ei ne hullun hintaiset ole ...

                Comment


                • #9
                  Testasin vanhoilla tulpilla myös, ja tulpan johdot ovat uudet myös, en huomannut minkäänlaista eroa.
                  Pitänee seuraavat tulpat hommata 3 tai 4 kärkisenä. Vaihtovälihän tuossa on 30th. km, jos noi sen aikaa menis.

                  Comment


                  • #10
                    Jos ostat platinat 3- tai 4-kärkisinä, niin niissä on normaalikäytössä myös pidempi vaihtoväli.
                    Olikohan 60tkm, vai peräti 90tkm.

                    Comment


                      #11
                      No ei niissä monikärkisissä sen isompaa mystiikkaa ole. Sillä haetaan pidempää käyttöikää koska kuluvia välejä on useampia.

                      Comment


                      • #12
                        Seuraavaksi menee alipaineletkut syyniin, josko löytys sieltä syyllistä.

                        Löytyi syy. Letkut ehjät, mutta tulpat väärällä lämpöarvolla.
                        Viimeksi muokannut bkmlgk; 25.7.2007, 10:39.

                        Comment

                        Working...
                        X